Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Studia podyplomowe

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Studia podyplomowe "Bezpieczeństwo i higiena pracy" skupiają się na nauczeniu słuchaczy podstaw teorii i praktyki dotyczącej zapewniania bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy. Studia obejmują zagadnienia takie jak ocena ryzyka zawodowego, zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy, ochrona przed hałasem i innymi szkodliwymi czynnikami środowiskowymi. Słuchacze mogą również zdobyć wiedzę na temat przepisów i regulacji prawnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, a także umiejętność interpretacji i stosowania tych przepisów w praktyce. Absolwenci mogą znaleźć pracę w różnych sektorach, takich jak przemysł, budownictwo, transport, a także w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych.

Bezpieczeństwo i higiena pracy to aspekty, które dotyczą każdego pracownika i pracodawcy. Każda firma, niezależnie od branży, musi przestrzegać przepisów i norm związanych z BHP, aby zapewnić swoim pracownikom bezpieczne warunki pracy oraz minimalizować ryzyko wypadków i chorób zawodowych. Dlatego wiedza z zakresu BHP jest niezbędna w każdej firnie, zarówno w małych przedsiębiorstwach, jak i dużych korporacjach.

W dzisiejszych czasach, kiedy coraz więcej firm i instytucji zwraca uwagę na kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy, posiadanie kwalifikacji z tego zakresu staje się niezwykle atracyjne. Z tego powodu studia podyplomowe na kierunku BHP to inwestycja we własną przyszłość - pozwolą Ci one nie tylko nabyć cenne kompetencje i kwalifikacje, lecz przede wszystkim wzbogacić swoje CV i wyróżnić się na rynku pracy.

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Studia podyplomowe "Bezpieczeństwo i higiena pracy" skupiają się na nauczeniu słuchaczy podstaw teorii i praktyki dotyczącej zapewniania bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy. Studia obejmują zagadnienia takie jak ocena ryzyka zawodowego, zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy, ochrona przed hałasem i innymi szkodliwymi czynnikami środowiskowymi. Słuchacze mogą również zdobyć wiedzę na temat przepisów i regulacji prawnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, a także umiejętność interpretacji i stosowania tych przepisów w praktyce. Absolwenci mogą znaleźć pracę w różnych sektorach, takich jak przemysł, budownictwo, transport, a także w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych.

Bezpieczeństwo i higiena pracy to aspekty, które dotyczą każdego pracownika i pracodawcy. Każda firma, niezależnie od branży, musi przestrzegać przepisów i norm związanych z BHP, aby zapewnić swoim pracownikom bezpieczne warunki pracy oraz minimalizować ryzyko wypadków i chorób zawodowych. Dlatego wiedza z zakresu BHP jest niezbędna w każdej firnie, zarówno w małych przedsiębiorstwach, jak i dużych korporacjach.

W dzisiejszych czasach, kiedy coraz więcej firm i instytucji zwraca uwagę na kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy, posiadanie kwalifikacji z tego zakresu staje się niezwykle atracyjne. Z tego powodu studia podyplomowe na kierunku BHP to inwestycja we własną przyszłość - pozwolą Ci one nie tylko nabyć cenne kompetencje i kwalifikacje, lecz przede wszystkim wzbogacić swoje CV i wyróżnić się na rynku pracy.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie Słuchaczy w wiedzę i umiejętności pozwalające na twórcze realizowanie zadań służby BHP, szczególnie w zakresie zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, oceny ryzyka zawodowego, rozpoznawania i ograniczania szkodliwego wpływu na zdrowie i życie pracowników zagrożeń występujących w środowisku pracy oraz ograniczania negatywnego wpływu procesów produkcyjnych i technologicznych na środowisko naturalne.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Bezpieczeństwo i higiena pracy

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Bezpieczeństwo i higiena pracy w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Bezpieczeństwo i higiena pracy w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Bezpieczeństwo i higiena pracy

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Bezpieczeństwo i higiena pracy w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Bezpieczeństwo i higiena pracy w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie Słuchaczy w wiedzę i umiejętności pozwalające na twórcze realizowanie zadań służby BHP, szczególnie w zakresie zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, oceny ryzyka zawodowego, rozpoznawania i ograniczania szkodliwego wpływu na zdrowie i życie pracowników zagrożeń występujących w środowisku pracy oraz ograniczania negatywnego wpływu procesów produkcyjnych i technologicznych na środowisko naturalne.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Posiada wiedzę ogólną z zakresu nauk technicznych oraz wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
  2. Zna zasady oceny ryzyka zawodowego, badania wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
  3. Posiada wiedzę na temat zasad i metod przeprowadzania pomiarów poziomu czynników zagrożenia zawodowego.
  4. Zna metody eliminowania lub ograniczenia zagrożeń w procesie pracy i środowisku zawodowym.
  5. Zna zasady oceny ryzyka zawodowego, badania wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
  6. Ma wiedzę na temat zasad i metod przeprowadzania pomiarów poziomu czynników zagrożenia zawodowego.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Rozumie i interpretuje przepisy dotyczące ochrony pracy oraz wykorzystuje je w działaniach na rzecz kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
  2. Formułuje propozycje działań prawno-organizacyjnych zgodnych z przepisami i zasadami BHP, mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.
  3. Potrafi ocenić stan zagrożenia występujący w środowisku pracy oraz przyczyny i skutki wypadków występujących w pracy.
  4. Ocenia rozwiązania techniczno-organizacyjne pod względem spełnienia wymagań bhp oraz ergonomii.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Wykazuje gotowość wykorzystania języka naukowego w podejmowanych dyskusjach ze specjalistami z dziedzin pokrewnych.
  2. Planuje własną karierę zawodową lub naukową i rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego i podnoszenia swoich kwalifikacji.
  3. Potrafi pracować w zespole, przyjmując różnorodne role i określać priorytety.
  4. Jest świadomy niezbędności stałego aktualizowania wiedzy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
  5. Wykazuje odpowiedzialność za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowania narzędzi biologicznych i zagrożeń w miejscu pracy oraz przestrzega przepisów BHP.
  6. Zna i rozumie możliwości wykorzystania materiału biologicznego. Rozumie konieczność postępowania etycznego w pracy z materiałem biologicznym.
  7. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy lub formie zorganizowanego wolontariatu.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe "Bezpieczeństwo i higiena pracy" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy pozwalają na zdobycie specjalistycznych umiejętności oraz wiedzy, co zwiększa kompetencje na rynku pracy i otwiera drogę do lepszych ofert zatrudnienia.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe "Bezpieczeństwo i higiena pracy" pozwalają na poszerzenie wiedzy i umiejętności w obszarze ochrony zdrowia, ergonomii oraz zarządzania ryzykiem zawodowym, co może przyczynić się do rozwoju osobistego i lepszego zrozumienia własnych wartości.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy przyczynia się do poprawy warunków pracy innych osób, co może prowadzić do poczucia spełnienia zawodowego i satysfakcji z wykonywanej pracy.
  5. Poprawa jakości życia: absolwenci tego kierunku zdobywają umiejętności i wiedzę, które pozwalają im wpływać na poprawę warunków pracy i zdrowia pracowników, co może prowadzić do lepszego samopoczucia, zdrowszego stylu życia i większej satysfakcji zawodowej.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe "Bezpieczeństwo i higiena pracy" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy pozwalają na zdobycie specjalistycznych umiejętności oraz wiedzy, co zwiększa kompetencje na rynku pracy i otwiera drogę do lepszych ofert zatrudnienia.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe "Bezpieczeństwo i higiena pracy" pozwalają na poszerzenie wiedzy i umiejętności w obszarze ochrony zdrowia, ergonomii oraz zarządzania ryzykiem zawodowym, co może przyczynić się do rozwoju osobistego i lepszego zrozumienia własnych wartości.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy przyczynia się do poprawy warunków pracy innych osób, co może prowadzić do poczucia spełnienia zawodowego i satysfakcji z wykonywanej pracy.
  5. Poprawa jakości życia: absolwenci tego kierunku zdobywają umiejętności i wiedzę, które pozwalają im wpływać na poprawę warunków pracy i zdrowia pracowników, co może prowadzić do lepszego samopoczucia, zdrowszego stylu życia i większej satysfakcji zawodowej.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Posiada wiedzę ogólną z zakresu nauk technicznych oraz wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
  2. Zna zasady oceny ryzyka zawodowego, badania wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
  3. Posiada wiedzę na temat zasad i metod przeprowadzania pomiarów poziomu czynników zagrożenia zawodowego.
  4. Zna metody eliminowania lub ograniczenia zagrożeń w procesie pracy i środowisku zawodowym.
  5. Zna zasady oceny ryzyka zawodowego, badania wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
  6. Ma wiedzę na temat zasad i metod przeprowadzania pomiarów poziomu czynników zagrożenia zawodowego.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Rozumie i interpretuje przepisy dotyczące ochrony pracy oraz wykorzystuje je w działaniach na rzecz kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
  2. Formułuje propozycje działań prawno-organizacyjnych zgodnych z przepisami i zasadami BHP, mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.
  3. Potrafi ocenić stan zagrożenia występujący w środowisku pracy oraz przyczyny i skutki wypadków występujących w pracy.
  4. Ocenia rozwiązania techniczno-organizacyjne pod względem spełnienia wymagań bhp oraz ergonomii.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Wykazuje gotowość wykorzystania języka naukowego w podejmowanych dyskusjach ze specjalistami z dziedzin pokrewnych.
  2. Planuje własną karierę zawodową lub naukową i rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego i podnoszenia swoich kwalifikacji.
  3. Potrafi pracować w zespole, przyjmując różnorodne role i określać priorytety.
  4. Jest świadomy niezbędności stałego aktualizowania wiedzy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
  5. Wykazuje odpowiedzialność za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowania narzędzi biologicznych i zagrożeń w miejscu pracy oraz przestrzega przepisów BHP.
  6. Zna i rozumie możliwości wykorzystania materiału biologicznego. Rozumie konieczność postępowania etycznego w pracy z materiałem biologicznym.
  7. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy lub formie zorganizowanego wolontariatu.

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Studia podyplomowe "Bezpieczeństwo i higiena pracy" skupiają się na nauczeniu słuchaczy podstaw teorii i praktyki dotyczącej zapewniania bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy. Studia obejmują zagadnienia takie jak ocena ryzyka zawodowego, zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy, ochrona przed hałasem i innymi szkodliwymi czynnikami środowiskowymi. Słuchacze mogą również zdobyć wiedzę na temat przepisów i regulacji prawnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, a także umiejętność interpretacji i stosowania tych przepisów w praktyce. Absolwenci mogą znaleźć pracę w różnych sektorach, takich jak przemysł, budownictwo, transport, a także w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych.

Bezpieczeństwo i higiena pracy to aspekty, które dotyczą każdego pracownika i pracodawcy. Każda firma, niezależnie od branży, musi przestrzegać przepisów i norm związanych z BHP, aby zapewnić swoim pracownikom bezpieczne warunki pracy oraz minimalizować ryzyko wypadków i chorób zawodowych. Dlatego wiedza z zakresu BHP jest niezbędna w każdej firnie, zarówno w małych przedsiębiorstwach, jak i dużych korporacjach.

W dzisiejszych czasach, kiedy coraz więcej firm i instytucji zwraca uwagę na kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy, posiadanie kwalifikacji z tego zakresu staje się niezwykle atracyjne. Z tego powodu studia podyplomowe na kierunku BHP to inwestycja we własną przyszłość - pozwolą Ci one nie tylko nabyć cenne kompetencje i kwalifikacje, lecz przede wszystkim wzbogacić swoje CV i wyróżnić się na rynku pracy.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Bezpieczeństwo i higiena pracy

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Bezpieczeństwo i higiena pracy w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Bezpieczeństwo i higiena pracy w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe "Bezpieczeństwo i higiena pracy" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy pozwalają na zdobycie specjalistycznych umiejętności oraz wiedzy, co zwiększa kompetencje na rynku pracy i otwiera drogę do lepszych ofert zatrudnienia.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe "Bezpieczeństwo i higiena pracy" pozwalają na poszerzenie wiedzy i umiejętności w obszarze ochrony zdrowia, ergonomii oraz zarządzania ryzykiem zawodowym, co może przyczynić się do rozwoju osobistego i lepszego zrozumienia własnych wartości.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy przyczynia się do poprawy warunków pracy innych osób, co może prowadzić do poczucia spełnienia zawodowego i satysfakcji z wykonywanej pracy.
  5. Poprawa jakości życia: absolwenci tego kierunku zdobywają umiejętności i wiedzę, które pozwalają im wpływać na poprawę warunków pracy i zdrowia pracowników, co może prowadzić do lepszego samopoczucia, zdrowszego stylu życia i większej satysfakcji zawodowej.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Posiada wiedzę ogólną z zakresu nauk technicznych oraz wiedzę specjalistyczną z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
  2. Zna zasady oceny ryzyka zawodowego, badania wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
  3. Posiada wiedzę na temat zasad i metod przeprowadzania pomiarów poziomu czynników zagrożenia zawodowego.
  4. Zna metody eliminowania lub ograniczenia zagrożeń w procesie pracy i środowisku zawodowym.
  5. Zna zasady oceny ryzyka zawodowego, badania wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
  6. Ma wiedzę na temat zasad i metod przeprowadzania pomiarów poziomu czynników zagrożenia zawodowego.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Rozumie i interpretuje przepisy dotyczące ochrony pracy oraz wykorzystuje je w działaniach na rzecz kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
  2. Formułuje propozycje działań prawno-organizacyjnych zgodnych z przepisami i zasadami BHP, mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.
  3. Potrafi ocenić stan zagrożenia występujący w środowisku pracy oraz przyczyny i skutki wypadków występujących w pracy.
  4. Ocenia rozwiązania techniczno-organizacyjne pod względem spełnienia wymagań bhp oraz ergonomii.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Wykazuje gotowość wykorzystania języka naukowego w podejmowanych dyskusjach ze specjalistami z dziedzin pokrewnych.
  2. Planuje własną karierę zawodową lub naukową i rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego i podnoszenia swoich kwalifikacji.
  3. Potrafi pracować w zespole, przyjmując różnorodne role i określać priorytety.
  4. Jest świadomy niezbędności stałego aktualizowania wiedzy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
  5. Wykazuje odpowiedzialność za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowania narzędzi biologicznych i zagrożeń w miejscu pracy oraz przestrzega przepisów BHP.
  6. Zna i rozumie możliwości wykorzystania materiału biologicznego. Rozumie konieczność postępowania etycznego w pracy z materiałem biologicznym.
  7. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy lub formie zorganizowanego wolontariatu.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie Słuchaczy w wiedzę i umiejętności pozwalające na twórcze realizowanie zadań służby BHP, szczególnie w zakresie zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, oceny ryzyka zawodowego, rozpoznawania i ograniczania szkodliwego wpływu na zdrowie i życie pracowników zagrożeń występujących w środowisku pracy oraz ograniczania negatywnego wpływu procesów produkcyjnych i technologicznych na środowisko naturalne.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.