Biologia
Biologia
Studia podyplomowe na kierunku "Nauczanie biologii" to studia skierowane do kandydatów, którzy chcą zdobyć specjalistyczną wiedzę z zakresu biologii, a także do osób, które chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe lub zmienić swoje zawodowe kierunki rozwoju. Kierunek "Biologia" szczególnie polecamy nauczycielom, którzy chcą poszerzyć swoje kwalifikacje z zakresu nauczania biologii. Jako absolwent tych studiów nabędziesz dodatkową wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, pozwalające na przekazywanie wiedzy z biologii uczniom oraz na rozwijanie ich zainteresowań tą dziedziną. Biologia jest dziedziną nauki, która bada życie na Ziemi i jego różnorodność. Jest to kluczowa dziedzina w edukacji, ponieważ pomaga nam zrozumieć świat, w którym żyjemy, oraz wprowadza nas w fascynujący świat mikroorganizmów, roślin i zwierząt. Dlatego nauczanie biologii jest jednym z najważniejszych aspektów edukacji, ponieważ umożliwia uczniom poszerzenie swojej wiedzy i zrozumienie świata wokół nich. Studia podyplomowe na kierunku "Nauczanie biologii" to szansa na zdobycie umiejętności i wiedzy z zakresu nauczania biologii, co pozwoli Ci podnieść swoje kwalifikacje i atrakcyjność na rynku pracy. Posiadanie kwalifikacji z zakresu nauczania biologii pozwala na prowadzenie zajęć z biologii na różnych poziomach edukacji, co da Ci wiele możliwości do rozwoju zawodowego i osobistego.


Biologia
Biologia
Studia podyplomowe na kierunku "Nauczanie biologii" to studia skierowane do kandydatów, którzy chcą zdobyć specjalistyczną wiedzę z zakresu biologii, a także do osób, które chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe lub zmienić swoje zawodowe kierunki rozwoju. Kierunek "Biologia" szczególnie polecamy nauczycielom, którzy chcą poszerzyć swoje kwalifikacje z zakresu nauczania biologii. Jako absolwent tych studiów nabędziesz dodatkową wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, pozwalające na przekazywanie wiedzy z biologii uczniom oraz na rozwijanie ich zainteresowań tą dziedziną. Biologia jest dziedziną nauki, która bada życie na Ziemi i jego różnorodność. Jest to kluczowa dziedzina w edukacji, ponieważ pomaga nam zrozumieć świat, w którym żyjemy, oraz wprowadza nas w fascynujący świat mikroorganizmów, roślin i zwierząt. Dlatego nauczanie biologii jest jednym z najważniejszych aspektów edukacji, ponieważ umożliwia uczniom poszerzenie swojej wiedzy i zrozumienie świata wokół nich. Studia podyplomowe na kierunku "Nauczanie biologii" to szansa na zdobycie umiejętności i wiedzy z zakresu nauczania biologii, co pozwoli Ci podnieść swoje kwalifikacje i atrakcyjność na rynku pracy. Posiadanie kwalifikacji z zakresu nauczania biologii pozwala na prowadzenie zajęć z biologii na różnych poziomach edukacji, co da Ci wiele możliwości do rozwoju zawodowego i osobistego.


Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Biologia
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Biologia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Biologia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Biologia
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Biologia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Biologia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Rozumie zjawiska i procesy fizyczne w przyrodzie i ich związek z funkcjonowaniem organizmów żywych.
- Zna budowę, i zróżnicowanie funkcjonalne organizmów na poszczególnych poziomach organizacji.
- Rozumie, definiuje i charakteryzuje procesy biochemiczne i fizjologiczne organizmów prokariotycznych i eukariotycznych na poziomie molekularnym i komórkowym.
- Rozumie proces, mechanizmy i teorie ewolucji biologicznej.
- Zna różnorodność i biologię poszczególnych form życia.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Posługuje się specjalistycznym językiem naukowym w zakresie dyscyplin biologicznych.
- Potrafi wykonywać proste prace z wykorzystaniem materiału biologicznego.
- Umie gromadzić, przetwarzać oraz pisemnie i ustnie przekazywać informacje naukowe.
- Stosuje podstawowe metody statystyczne do analizy danych.
- Wykorzystuje dostępne źródła informacji naukowej.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Wykazuje gotowość wykorzystania języka naukowego w podejmowanych dyskusjach ze specjalistami z dziedzin pokrewnych.
- Planuje własną karierę zawodową lub naukową i rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego i podnoszenia swoich kwalifikacji.
- Potrafi pracować w zespole, przyjmując różnorodne role i określać priorytety.
- Jest świadomy niezbędności stałego aktualizowania wiedzy z zakresu biologii.
- Wykazuje odpowiedzialność za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowania narzędzi biologicznych i zagrożeń w miejscu pracy oraz przestrzega przepisów BHP.
- Zna i rozumie możliwości wykorzystania materiału biologicznego. Rozumie konieczność postępowania etycznego w pracy z materiałem biologicznym.
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy lub formie zorganizowanego wolontariatu.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Biologia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z zakresu biologii pozwalają na zdobycie specjalistycznych umiejętności oraz wiedzy, co zwiększa kompetencje na rynku pracy i otwiera drogę do lepszych ofert zatrudnienia.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Biologia" pozwalają na poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu nauk biologicznych oraz pedagogiki. Może to przyczynić się do rozwoju osobistego, umożliwiając stałe poszerzanie horyzontów intelektualnych.
- Satysfakcja zawodowa: bycie nauczycielem biologii daje możliwość wpływania na rozwój młodych ludzi, dzięki przekazywaniu wiedzy, inspiracji i pasji do nauki. Może to prowadzić do poczucia spełnienia zawodowego i satysfakcji z wykonywanej pracy.
- Poprawa jakości życia: praca jako nauczyciel biologii umożliwia elastyczne planowanie czasu pracy, co pozwala na zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Ponadto, przerwy wakacyjne i świąteczne dają możliwość spędzania więcej czasu z rodziną i na własnych zainteresowaniach.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Biologia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z zakresu biologii pozwalają na zdobycie specjalistycznych umiejętności oraz wiedzy, co zwiększa kompetencje na rynku pracy i otwiera drogę do lepszych ofert zatrudnienia.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Biologia" pozwalają na poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu nauk biologicznych oraz pedagogiki. Może to przyczynić się do rozwoju osobistego, umożliwiając stałe poszerzanie horyzontów intelektualnych.
- Satysfakcja zawodowa: bycie nauczycielem biologii daje możliwość wpływania na rozwój młodych ludzi, dzięki przekazywaniu wiedzy, inspiracji i pasji do nauki. Może to prowadzić do poczucia spełnienia zawodowego i satysfakcji z wykonywanej pracy.
- Poprawa jakości życia: praca jako nauczyciel biologii umożliwia elastyczne planowanie czasu pracy, co pozwala na zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Ponadto, przerwy wakacyjne i świąteczne dają możliwość spędzania więcej czasu z rodziną i na własnych zainteresowaniach.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Rozumie zjawiska i procesy fizyczne w przyrodzie i ich związek z funkcjonowaniem organizmów żywych.
- Zna budowę, i zróżnicowanie funkcjonalne organizmów na poszczególnych poziomach organizacji.
- Rozumie, definiuje i charakteryzuje procesy biochemiczne i fizjologiczne organizmów prokariotycznych i eukariotycznych na poziomie molekularnym i komórkowym.
- Rozumie proces, mechanizmy i teorie ewolucji biologicznej.
- Zna różnorodność i biologię poszczególnych form życia.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Posługuje się specjalistycznym językiem naukowym w zakresie dyscyplin biologicznych.
- Potrafi wykonywać proste prace z wykorzystaniem materiału biologicznego.
- Umie gromadzić, przetwarzać oraz pisemnie i ustnie przekazywać informacje naukowe.
- Stosuje podstawowe metody statystyczne do analizy danych.
- Wykorzystuje dostępne źródła informacji naukowej.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Wykazuje gotowość wykorzystania języka naukowego w podejmowanych dyskusjach ze specjalistami z dziedzin pokrewnych.
- Planuje własną karierę zawodową lub naukową i rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego i podnoszenia swoich kwalifikacji.
- Potrafi pracować w zespole, przyjmując różnorodne role i określać priorytety.
- Jest świadomy niezbędności stałego aktualizowania wiedzy z zakresu biologii.
- Wykazuje odpowiedzialność za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowania narzędzi biologicznych i zagrożeń w miejscu pracy oraz przestrzega przepisów BHP.
- Zna i rozumie możliwości wykorzystania materiału biologicznego. Rozumie konieczność postępowania etycznego w pracy z materiałem biologicznym.
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy lub formie zorganizowanego wolontariatu.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Biologia
Studia podyplomowe na kierunku "Nauczanie biologii" to studia skierowane do kandydatów, którzy chcą zdobyć specjalistyczną wiedzę z zakresu biologii, a także do osób, które chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe lub zmienić swoje zawodowe kierunki rozwoju. Kierunek "Biologia" szczególnie polecamy nauczycielom, którzy chcą poszerzyć swoje kwalifikacje z zakresu nauczania biologii. Jako absolwent tych studiów nabędziesz dodatkową wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, pozwalające na przekazywanie wiedzy z biologii uczniom oraz na rozwijanie ich zainteresowań tą dziedziną. Biologia jest dziedziną nauki, która bada życie na Ziemi i jego różnorodność. Jest to kluczowa dziedzina w edukacji, ponieważ pomaga nam zrozumieć świat, w którym żyjemy, oraz wprowadza nas w fascynujący świat mikroorganizmów, roślin i zwierząt. Dlatego nauczanie biologii jest jednym z najważniejszych aspektów edukacji, ponieważ umożliwia uczniom poszerzenie swojej wiedzy i zrozumienie świata wokół nich. Studia podyplomowe na kierunku "Nauczanie biologii" to szansa na zdobycie umiejętności i wiedzy z zakresu nauczania biologii, co pozwoli Ci podnieść swoje kwalifikacje i atrakcyjność na rynku pracy. Posiadanie kwalifikacji z zakresu nauczania biologii pozwala na prowadzenie zajęć z biologii na różnych poziomach edukacji, co da Ci wiele możliwości do rozwoju zawodowego i osobistego.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Biologia
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Biologia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Biologia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Biologia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z zakresu biologii pozwalają na zdobycie specjalistycznych umiejętności oraz wiedzy, co zwiększa kompetencje na rynku pracy i otwiera drogę do lepszych ofert zatrudnienia.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Biologia" pozwalają na poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu nauk biologicznych oraz pedagogiki. Może to przyczynić się do rozwoju osobistego, umożliwiając stałe poszerzanie horyzontów intelektualnych.
- Satysfakcja zawodowa: bycie nauczycielem biologii daje możliwość wpływania na rozwój młodych ludzi, dzięki przekazywaniu wiedzy, inspiracji i pasji do nauki. Może to prowadzić do poczucia spełnienia zawodowego i satysfakcji z wykonywanej pracy.
- Poprawa jakości życia: praca jako nauczyciel biologii umożliwia elastyczne planowanie czasu pracy, co pozwala na zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Ponadto, przerwy wakacyjne i świąteczne dają możliwość spędzania więcej czasu z rodziną i na własnych zainteresowaniach.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Rozumie zjawiska i procesy fizyczne w przyrodzie i ich związek z funkcjonowaniem organizmów żywych.
- Zna budowę, i zróżnicowanie funkcjonalne organizmów na poszczególnych poziomach organizacji.
- Rozumie, definiuje i charakteryzuje procesy biochemiczne i fizjologiczne organizmów prokariotycznych i eukariotycznych na poziomie molekularnym i komórkowym.
- Rozumie proces, mechanizmy i teorie ewolucji biologicznej.
- Zna różnorodność i biologię poszczególnych form życia.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Posługuje się specjalistycznym językiem naukowym w zakresie dyscyplin biologicznych.
- Potrafi wykonywać proste prace z wykorzystaniem materiału biologicznego.
- Umie gromadzić, przetwarzać oraz pisemnie i ustnie przekazywać informacje naukowe.
- Stosuje podstawowe metody statystyczne do analizy danych.
- Wykorzystuje dostępne źródła informacji naukowej.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Wykazuje gotowość wykorzystania języka naukowego w podejmowanych dyskusjach ze specjalistami z dziedzin pokrewnych.
- Planuje własną karierę zawodową lub naukową i rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego i podnoszenia swoich kwalifikacji.
- Potrafi pracować w zespole, przyjmując różnorodne role i określać priorytety.
- Jest świadomy niezbędności stałego aktualizowania wiedzy z zakresu biologii.
- Wykazuje odpowiedzialność za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowania narzędzi biologicznych i zagrożeń w miejscu pracy oraz przestrzega przepisów BHP.
- Zna i rozumie możliwości wykorzystania materiału biologicznego. Rozumie konieczność postępowania etycznego w pracy z materiałem biologicznym.
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy lub formie zorganizowanego wolontariatu.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.