Chemia
Chemia
Studia podyplomowe na kierunku "Chemia" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu chemii. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel chemii, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem chemii i przekazywać swoją wiedzę i pasję do tego przedmiotu uczniom i wychowankom. Dzięki temu będziesz mógł rozwijać ich zainteresowania i umiejętności, a także być częścią ważnego procesu edukacyjnego, który ma wpływ na rozwój młodego pokolenia.
Chemia, będąc nauką o głębokim wpływie na nasze codzienne życie, może okazać się nie tylko pasjonującym przedmiotem, ale także ważnym narzędziem w edukacji przyszłych pokoleń. Podjęcie studiów na tym kierunku to szansa na zdobycie kompetencji, które pozwolą Ci wpłynąć na życie swoich uczniów, przygotowując ich do wyzwań przyszłości.
Zdając sobie sprawę z istotności roli nauczyciela, warto przemyśleć, jakie korzyści przyniesie Ci podjęcie takich studiów. Przede wszystkim, poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności będzie nie tylko wartościowe dla Twojej pracy z uczniami, ale także przyczyni się do Twojego osobistego rozwoju i poprawy jakości życia. To nieocenione doświadczenie, które może wpłynąć na wiele aspektów Twojego życia.
Podjęcie studiów podyplomowych na kierunku "Chemia" może przynieść wiele korzyści, zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich przyszłych uczniów. Rozwój zawodowy to inwestycja, która często przekłada się na poprawę jakości życia, a dzięki temu staniesz się lepszym nauczycielem, gotowym do zmierzenia się z wyzwaniami współczesnej edukacji.


Chemia
Chemia
Studia podyplomowe na kierunku "Chemia" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu chemii. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel chemii, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem chemii i przekazywać swoją wiedzę i pasję do tego przedmiotu uczniom i wychowankom. Dzięki temu będziesz mógł rozwijać ich zainteresowania i umiejętności, a także być częścią ważnego procesu edukacyjnego, który ma wpływ na rozwój młodego pokolenia.
Chemia, będąc nauką o głębokim wpływie na nasze codzienne życie, może okazać się nie tylko pasjonującym przedmiotem, ale także ważnym narzędziem w edukacji przyszłych pokoleń. Podjęcie studiów na tym kierunku to szansa na zdobycie kompetencji, które pozwolą Ci wpłynąć na życie swoich uczniów, przygotowując ich do wyzwań przyszłości.
Zdając sobie sprawę z istotności roli nauczyciela, warto przemyśleć, jakie korzyści przyniesie Ci podjęcie takich studiów. Przede wszystkim, poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności będzie nie tylko wartościowe dla Twojej pracy z uczniami, ale także przyczyni się do Twojego osobistego rozwoju i poprawy jakości życia. To nieocenione doświadczenie, które może wpłynąć na wiele aspektów Twojego życia.
Podjęcie studiów podyplomowych na kierunku "Chemia" może przynieść wiele korzyści, zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich przyszłych uczniów. Rozwój zawodowy to inwestycja, która często przekłada się na poprawę jakości życia, a dzięki temu staniesz się lepszym nauczycielem, gotowym do zmierzenia się z wyzwaniami współczesnej edukacji.


Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Chemia
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Chemia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Chemia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Chemia
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Chemia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Chemia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela chemii.
- Zna podstawę programową z chemii.
- Posiada wiedzę na temat środków ochrony indywidualnej w pracowni chemicznej.
- Ma wiedzę na temat zasad i metod przeprowadzania zajęć z przedmiotu chemia.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Potrafi zadbać o należyty stan sprzętu, odczynników chemicznych, porządek i ład miejsca pracy nauczyciela chemii.
- Potrafi przygotować oraz realizować plan dydaktyczny zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć.
- Potrafi wzbogacać własny przedmiotowy warsztat pracy.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Planuje i wdraża działalność innowacyjną.
- Wspiera swoją postawą i działalnością pedagogiczną rozwój psychologicznofizyczny uczniów, ich zdolności i zainteresowania przedmiotowe.
- Potrafi rozpoznać potrzeby uczniów i udzielać im pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych.
- Umie dostosować wymagania edukacyjne wobec ucznia na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Potrafi wspierać ucznia z trudnościami w nauce
- Umie przedstawić uczniom i ich rodzicom wymagania edukacyjne z realizowanego przez siebie programu nauczania.
- Potrafi dbać o bezpieczeństwo swoje i innych.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Chemia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z zakresu chemii pozwalają na zdobycie specjalistycznych umiejętności oraz wiedzy, co zwiększa kompetencje na rynku pracy i otwiera drogę do lepszych ofert zatrudnienia.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Chemia" pozwalają na poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu nauk biologicznych oraz pedagogiki. Może to przyczynić się do rozwoju osobistego, umożliwiając stałe poszerzanie horyzontów intelektualnych.
- Satysfakcja zawodowa: bycie nauczycielem biologii daje możliwość wpływania na rozwój młodych ludzi, dzięki przekazywaniu wiedzy, inspiracji i pasji do nauki. Może to prowadzić do poczucia spełnienia zawodowego i satysfakcji z wykonywanej pracy.
- Poprawa jakości życia: praca jako nauczyciel chemii umożliwia elastyczne planowanie czasu pracy, co pozwala na zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Ponadto, przerwy wakacyjne i świąteczne dają możliwość spędzania więcej czasu z rodziną i na własnych zainteresowaniach.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Chemia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z zakresu chemii pozwalają na zdobycie specjalistycznych umiejętności oraz wiedzy, co zwiększa kompetencje na rynku pracy i otwiera drogę do lepszych ofert zatrudnienia.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Chemia" pozwalają na poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu nauk biologicznych oraz pedagogiki. Może to przyczynić się do rozwoju osobistego, umożliwiając stałe poszerzanie horyzontów intelektualnych.
- Satysfakcja zawodowa: bycie nauczycielem biologii daje możliwość wpływania na rozwój młodych ludzi, dzięki przekazywaniu wiedzy, inspiracji i pasji do nauki. Może to prowadzić do poczucia spełnienia zawodowego i satysfakcji z wykonywanej pracy.
- Poprawa jakości życia: praca jako nauczyciel chemii umożliwia elastyczne planowanie czasu pracy, co pozwala na zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Ponadto, przerwy wakacyjne i świąteczne dają możliwość spędzania więcej czasu z rodziną i na własnych zainteresowaniach.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela chemii.
- Zna podstawę programową z chemii.
- Posiada wiedzę na temat środków ochrony indywidualnej w pracowni chemicznej.
- Ma wiedzę na temat zasad i metod przeprowadzania zajęć z przedmiotu chemia.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Potrafi zadbać o należyty stan sprzętu, odczynników chemicznych, porządek i ład miejsca pracy nauczyciela chemii.
- Potrafi przygotować oraz realizować plan dydaktyczny zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć.
- Potrafi wzbogacać własny przedmiotowy warsztat pracy.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Planuje i wdraża działalność innowacyjną.
- Wspiera swoją postawą i działalnością pedagogiczną rozwój psychologicznofizyczny uczniów, ich zdolności i zainteresowania przedmiotowe.
- Potrafi rozpoznać potrzeby uczniów i udzielać im pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych.
- Umie dostosować wymagania edukacyjne wobec ucznia na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Potrafi wspierać ucznia z trudnościami w nauce
- Umie przedstawić uczniom i ich rodzicom wymagania edukacyjne z realizowanego przez siebie programu nauczania.
- Potrafi dbać o bezpieczeństwo swoje i innych.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Chemia
Studia podyplomowe na kierunku "Chemia" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu chemii. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel chemii, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem chemii i przekazywać swoją wiedzę i pasję do tego przedmiotu uczniom i wychowankom. Dzięki temu będziesz mógł rozwijać ich zainteresowania i umiejętności, a także być częścią ważnego procesu edukacyjnego, który ma wpływ na rozwój młodego pokolenia.
Chemia, będąc nauką o głębokim wpływie na nasze codzienne życie, może okazać się nie tylko pasjonującym przedmiotem, ale także ważnym narzędziem w edukacji przyszłych pokoleń. Podjęcie studiów na tym kierunku to szansa na zdobycie kompetencji, które pozwolą Ci wpłynąć na życie swoich uczniów, przygotowując ich do wyzwań przyszłości.
Zdając sobie sprawę z istotności roli nauczyciela, warto przemyśleć, jakie korzyści przyniesie Ci podjęcie takich studiów. Przede wszystkim, poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności będzie nie tylko wartościowe dla Twojej pracy z uczniami, ale także przyczyni się do Twojego osobistego rozwoju i poprawy jakości życia. To nieocenione doświadczenie, które może wpłynąć na wiele aspektów Twojego życia.
Podjęcie studiów podyplomowych na kierunku "Chemia" może przynieść wiele korzyści, zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich przyszłych uczniów. Rozwój zawodowy to inwestycja, która często przekłada się na poprawę jakości życia, a dzięki temu staniesz się lepszym nauczycielem, gotowym do zmierzenia się z wyzwaniami współczesnej edukacji.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Chemia
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Chemia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Chemia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Chemia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z zakresu chemii pozwalają na zdobycie specjalistycznych umiejętności oraz wiedzy, co zwiększa kompetencje na rynku pracy i otwiera drogę do lepszych ofert zatrudnienia.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Chemia" pozwalają na poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu nauk biologicznych oraz pedagogiki. Może to przyczynić się do rozwoju osobistego, umożliwiając stałe poszerzanie horyzontów intelektualnych.
- Satysfakcja zawodowa: bycie nauczycielem biologii daje możliwość wpływania na rozwój młodych ludzi, dzięki przekazywaniu wiedzy, inspiracji i pasji do nauki. Może to prowadzić do poczucia spełnienia zawodowego i satysfakcji z wykonywanej pracy.
- Poprawa jakości życia: praca jako nauczyciel chemii umożliwia elastyczne planowanie czasu pracy, co pozwala na zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Ponadto, przerwy wakacyjne i świąteczne dają możliwość spędzania więcej czasu z rodziną i na własnych zainteresowaniach.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela chemii.
- Zna podstawę programową z chemii.
- Posiada wiedzę na temat środków ochrony indywidualnej w pracowni chemicznej.
- Ma wiedzę na temat zasad i metod przeprowadzania zajęć z przedmiotu chemia.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Potrafi zadbać o należyty stan sprzętu, odczynników chemicznych, porządek i ład miejsca pracy nauczyciela chemii.
- Potrafi przygotować oraz realizować plan dydaktyczny zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć.
- Potrafi wzbogacać własny przedmiotowy warsztat pracy.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Planuje i wdraża działalność innowacyjną.
- Wspiera swoją postawą i działalnością pedagogiczną rozwój psychologicznofizyczny uczniów, ich zdolności i zainteresowania przedmiotowe.
- Potrafi rozpoznać potrzeby uczniów i udzielać im pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych.
- Umie dostosować wymagania edukacyjne wobec ucznia na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Potrafi wspierać ucznia z trudnościami w nauce
- Umie przedstawić uczniom i ich rodzicom wymagania edukacyjne z realizowanego przez siebie programu nauczania.
- Potrafi dbać o bezpieczeństwo swoje i innych.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.