Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika
Studia podyplomowe
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika
Studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru
Na tym kierunku zdobędziesz umiejętności niezbędne do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, które potrzebują szczególnego wsparcia w życiu codziennym, edukacji oraz w rozwoju społecznym. Twoja praca będzie miała ogromny wpływ na ich życie, pomagając im odkryć i rozwijać swoje talenty oraz przekroczyć bariery, które często napotykają.
Jako oligofrenopedagog, będziesz wspierać osoby z niepełnosprawnością intelektualną, pomagając im zdobywać wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia satysfakcjonującego życia. Twoja praca będzie nie tylko satysfakcjonująca, ale także przyczyni się do poprawy jakości życia tych osób, którym pomożesz w trudnych chwilach.
Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika", wkroczysz w świat, gdzie każdy dzień przynosi nowe wyzwania, ale także ogromną satysfakcję z wprowadzania pozytywnych zmian w życiu osób, które najbardziej tego potrzebują. Ta praca pozwoli Ci rozwijać swoje umiejętności interpersonalne, cierpliwość i zrozumienie potrzeb innych.
Wybierając kierunek "Oligofrenopedagogika", otworzysz przed sobą drzwi do kariery, która łączy w sobie głęboką satysfakcję z poczuciem spełnienia zawodowego. Praca oligofrenopedagoga pozwoli Ci pomagać innym, przyczyniając się do poprawy ich jakości życia i tworząc przestrzeń, w której każda osoba z niepełnosprawnością intelektualną będzie mogła się rozwijać i odkrywać swój potencjał. To zawód, który daje możliwość zmieniania życia na lepsze – zarówno swojego, jak i innych.


Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika
Studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru
Na tym kierunku zdobędziesz umiejętności niezbędne do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, które potrzebują szczególnego wsparcia w życiu codziennym, edukacji oraz w rozwoju społecznym. Twoja praca będzie miała ogromny wpływ na ich życie, pomagając im odkryć i rozwijać swoje talenty oraz przekroczyć bariery, które często napotykają.
Jako oligofrenopedagog, będziesz wspierać osoby z niepełnosprawnością intelektualną, pomagając im zdobywać wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia satysfakcjonującego życia. Twoja praca będzie nie tylko satysfakcjonująca, ale także przyczyni się do poprawy jakości życia tych osób, którym pomożesz w trudnych chwilach.
Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika", wkroczysz w świat, gdzie każdy dzień przynosi nowe wyzwania, ale także ogromną satysfakcję z wprowadzania pozytywnych zmian w życiu osób, które najbardziej tego potrzebują. Ta praca pozwoli Ci rozwijać swoje umiejętności interpersonalne, cierpliwość i zrozumienie potrzeb innych.
Wybierając kierunek "Oligofrenopedagogika", otworzysz przed sobą drzwi do kariery, która łączy w sobie głęboką satysfakcję z poczuciem spełnienia zawodowego. Praca oligofrenopedagoga pozwoli Ci pomagać innym, przyczyniając się do poprawy ich jakości życia i tworząc przestrzeń, w której każda osoba z niepełnosprawnością intelektualną będzie mogła się rozwijać i odkrywać swój potencjał. To zawód, który daje możliwość zmieniania życia na lepsze – zarówno swojego, jak i innych.


Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- Podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną,
- Koncepcje i systemy dydaktyczne kształcenia specjalnego,
- Psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji, kryteria definiowania niepełnosprawności, genezę niepełnosprawności, podstawy diagnostyki,
- Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej, uwarunkowania jakości życia, rolę czynników społeczno-kulturowych, strategie destygmatyzacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Projektować zajęcia edukacyjne, stosować niestandardowe rozwiązania konkretnych problemów w zakresie dydaktyki specjalnej,
- Analizować dokumenty i prace ucznia pod kątem określenia jego możliwości i specjalnych potrzeb edukacyjnych,
- Interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej,
- Analizować metodykę wychowania i kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Współpracuje z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną,
- Samodzielnie pogłębia wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej,
- Profesjonalnie rozwiązuje problemy w grupie wychowawczej,
- Okazuje empatię osobom z niepełnosprawnością intelektualną.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną na wszystkich etapach kształcenia jak również w instytucjach pozaszkolnych.
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie oligofrenopedagogiki.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki pozwolą na zdobycie specjalistycznej wiedzy i umiejętności, które będą przydatne w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.
- Wzrost samoświadomości:: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną może prowadzić do głębszej refleksji nad własnymi umiejętnościami i wartościami, co może wpłynąć na rozwój osobisty.
- Wysoka satysfakcja z pracy: wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną i obserwowanie ich postępów może przynieść dużą satysfakcję zawodową.
- Dostęp do szerszego rynku pracy: wykształcenie w zakresie oligofrenopedagogiki może otworzyć drzwi do pracy w różnych placówkach edukacyjnych, takich jak szkoły specjalne, warsztaty terapii zajęciowej czy ośrodki wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Rozwój osobisty: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną może przyczynić się do rozwijania empatii, cierpliwości i umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
- Adaptacyjne podejście do nauczania: studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki nauczą Cię, jak dostosowywać metody nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów, co może być przydatne także w pracy z innymi grupami uczniów.
- Stabilność zatrudnienia: oligofrenopedagogika to dziedzina, która jest stale poszukiwana przez placówki edukacyjne, co przekłada się na stabilność zatrudnienia.
- Wyższe zarobki: specjalistyczne kwalifikacje w zakresie oligofrenopedagogiki mogą przyczynić się do wyższych zarobków w porównaniu z nauczycielami bez takiego wykształcenia.
- Rozwijanie kreatywności: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną wymaga często kreatywnego podejścia do nauczania, co może przyczynić się do rozwijania twojej kreatywności i umiejętności w innych dziedzinach życia.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki pozwolą na zdobycie specjalistycznej wiedzy i umiejętności, które będą przydatne w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.
- Wzrost samoświadomości:: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną może prowadzić do głębszej refleksji nad własnymi umiejętnościami i wartościami, co może wpłynąć na rozwój osobisty.
- Wysoka satysfakcja z pracy: wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną i obserwowanie ich postępów może przynieść dużą satysfakcję zawodową.
- Dostęp do szerszego rynku pracy: wykształcenie w zakresie oligofrenopedagogiki może otworzyć drzwi do pracy w różnych placówkach edukacyjnych, takich jak szkoły specjalne, warsztaty terapii zajęciowej czy ośrodki wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Rozwój osobisty: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną może przyczynić się do rozwijania empatii, cierpliwości i umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
- Adaptacyjne podejście do nauczania: studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki nauczą Cię, jak dostosowywać metody nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów, co może być przydatne także w pracy z innymi grupami uczniów.
- Stabilność zatrudnienia: oligofrenopedagogika to dziedzina, która jest stale poszukiwana przez placówki edukacyjne, co przekłada się na stabilność zatrudnienia.
- Wyższe zarobki: specjalistyczne kwalifikacje w zakresie oligofrenopedagogiki mogą przyczynić się do wyższych zarobków w porównaniu z nauczycielami bez takiego wykształcenia.
- Rozwijanie kreatywności: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną wymaga często kreatywnego podejścia do nauczania, co może przyczynić się do rozwijania twojej kreatywności i umiejętności w innych dziedzinach życia.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- Podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną,
- Koncepcje i systemy dydaktyczne kształcenia specjalnego,
- Psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji, kryteria definiowania niepełnosprawności, genezę niepełnosprawności, podstawy diagnostyki,
- Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej, uwarunkowania jakości życia, rolę czynników społeczno-kulturowych, strategie destygmatyzacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Projektować zajęcia edukacyjne, stosować niestandardowe rozwiązania konkretnych problemów w zakresie dydaktyki specjalnej,
- Analizować dokumenty i prace ucznia pod kątem określenia jego możliwości i specjalnych potrzeb edukacyjnych,
- Interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej,
- Analizować metodykę wychowania i kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Współpracuje z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną,
- Samodzielnie pogłębia wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej,
- Profesjonalnie rozwiązuje problemy w grupie wychowawczej,
- Okazuje empatię osobom z niepełnosprawnością intelektualną.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną na wszystkich etapach kształcenia jak również w instytucjach pozaszkolnych.
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie oligofrenopedagogiki.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika
Studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru
Na tym kierunku zdobędziesz umiejętności niezbędne do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, które potrzebują szczególnego wsparcia w życiu codziennym, edukacji oraz w rozwoju społecznym. Twoja praca będzie miała ogromny wpływ na ich życie, pomagając im odkryć i rozwijać swoje talenty oraz przekroczyć bariery, które często napotykają.
Jako oligofrenopedagog, będziesz wspierać osoby z niepełnosprawnością intelektualną, pomagając im zdobywać wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia satysfakcjonującego życia. Twoja praca będzie nie tylko satysfakcjonująca, ale także przyczyni się do poprawy jakości życia tych osób, którym pomożesz w trudnych chwilach.
Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika", wkroczysz w świat, gdzie każdy dzień przynosi nowe wyzwania, ale także ogromną satysfakcję z wprowadzania pozytywnych zmian w życiu osób, które najbardziej tego potrzebują. Ta praca pozwoli Ci rozwijać swoje umiejętności interpersonalne, cierpliwość i zrozumienie potrzeb innych.
Wybierając kierunek "Oligofrenopedagogika", otworzysz przed sobą drzwi do kariery, która łączy w sobie głęboką satysfakcję z poczuciem spełnienia zawodowego. Praca oligofrenopedagoga pozwoli Ci pomagać innym, przyczyniając się do poprawy ich jakości życia i tworząc przestrzeń, w której każda osoba z niepełnosprawnością intelektualną będzie mogła się rozwijać i odkrywać swój potencjał. To zawód, który daje możliwość zmieniania życia na lepsze – zarówno swojego, jak i innych.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki pozwolą na zdobycie specjalistycznej wiedzy i umiejętności, które będą przydatne w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.
- Wzrost samoświadomości:: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną może prowadzić do głębszej refleksji nad własnymi umiejętnościami i wartościami, co może wpłynąć na rozwój osobisty.
- Wysoka satysfakcja z pracy: wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną i obserwowanie ich postępów może przynieść dużą satysfakcję zawodową.
- Dostęp do szerszego rynku pracy: wykształcenie w zakresie oligofrenopedagogiki może otworzyć drzwi do pracy w różnych placówkach edukacyjnych, takich jak szkoły specjalne, warsztaty terapii zajęciowej czy ośrodki wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Rozwój osobisty: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną może przyczynić się do rozwijania empatii, cierpliwości i umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
- Adaptacyjne podejście do nauczania: studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki nauczą Cię, jak dostosowywać metody nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów, co może być przydatne także w pracy z innymi grupami uczniów.
- Stabilność zatrudnienia: oligofrenopedagogika to dziedzina, która jest stale poszukiwana przez placówki edukacyjne, co przekłada się na stabilność zatrudnienia.
- Wyższe zarobki: specjalistyczne kwalifikacje w zakresie oligofrenopedagogiki mogą przyczynić się do wyższych zarobków w porównaniu z nauczycielami bez takiego wykształcenia.
- Rozwijanie kreatywności: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną wymaga często kreatywnego podejścia do nauczania, co może przyczynić się do rozwijania twojej kreatywności i umiejętności w innych dziedzinach życia.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- Podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną,
- Koncepcje i systemy dydaktyczne kształcenia specjalnego,
- Psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji, kryteria definiowania niepełnosprawności, genezę niepełnosprawności, podstawy diagnostyki,
- Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej, uwarunkowania jakości życia, rolę czynników społeczno-kulturowych, strategie destygmatyzacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Projektować zajęcia edukacyjne, stosować niestandardowe rozwiązania konkretnych problemów w zakresie dydaktyki specjalnej,
- Analizować dokumenty i prace ucznia pod kątem określenia jego możliwości i specjalnych potrzeb edukacyjnych,
- Interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej,
- Analizować metodykę wychowania i kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Współpracuje z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną,
- Samodzielnie pogłębia wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej,
- Profesjonalnie rozwiązuje problemy w grupie wychowawczej,
- Okazuje empatię osobom z niepełnosprawnością intelektualną.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną na wszystkich etapach kształcenia jak również w instytucjach pozaszkolnych.
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie oligofrenopedagogiki.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.