Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika

Studia podyplomowe

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika

Studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru

Na tym kierunku zdobędziesz umiejętności niezbędne do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, które potrzebują szczególnego wsparcia w życiu codziennym, edukacji oraz w rozwoju społecznym. Twoja praca będzie miała ogromny wpływ na ich życie, pomagając im odkryć i rozwijać swoje talenty oraz przekroczyć bariery, które często napotykają.

Jako oligofrenopedagog, będziesz wspierać osoby z niepełnosprawnością intelektualną, pomagając im zdobywać wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia satysfakcjonującego życia. Twoja praca będzie nie tylko satysfakcjonująca, ale także przyczyni się do poprawy jakości życia tych osób, którym pomożesz w trudnych chwilach.

Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika", wkroczysz w świat, gdzie każdy dzień przynosi nowe wyzwania, ale także ogromną satysfakcję z wprowadzania pozytywnych zmian w życiu osób, które najbardziej tego potrzebują. Ta praca pozwoli Ci rozwijać swoje umiejętności interpersonalne, cierpliwość i zrozumienie potrzeb innych.

Wybierając kierunek "Oligofrenopedagogika", otworzysz przed sobą drzwi do kariery, która łączy w sobie głęboką satysfakcję z poczuciem spełnienia zawodowego. Praca oligofrenopedagoga pozwoli Ci pomagać innym, przyczyniając się do poprawy ich jakości życia i tworząc przestrzeń, w której każda osoba z niepełnosprawnością intelektualną będzie mogła się rozwijać i odkrywać swój potencjał. To zawód, który daje możliwość zmieniania życia na lepsze – zarówno swojego, jak i innych.

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika

Studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru

Na tym kierunku zdobędziesz umiejętności niezbędne do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, które potrzebują szczególnego wsparcia w życiu codziennym, edukacji oraz w rozwoju społecznym. Twoja praca będzie miała ogromny wpływ na ich życie, pomagając im odkryć i rozwijać swoje talenty oraz przekroczyć bariery, które często napotykają.

Jako oligofrenopedagog, będziesz wspierać osoby z niepełnosprawnością intelektualną, pomagając im zdobywać wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia satysfakcjonującego życia. Twoja praca będzie nie tylko satysfakcjonująca, ale także przyczyni się do poprawy jakości życia tych osób, którym pomożesz w trudnych chwilach.

Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika", wkroczysz w świat, gdzie każdy dzień przynosi nowe wyzwania, ale także ogromną satysfakcję z wprowadzania pozytywnych zmian w życiu osób, które najbardziej tego potrzebują. Ta praca pozwoli Ci rozwijać swoje umiejętności interpersonalne, cierpliwość i zrozumienie potrzeb innych.

Wybierając kierunek "Oligofrenopedagogika", otworzysz przed sobą drzwi do kariery, która łączy w sobie głęboką satysfakcję z poczuciem spełnienia zawodowego. Praca oligofrenopedagoga pozwoli Ci pomagać innym, przyczyniając się do poprawy ich jakości życia i tworząc przestrzeń, w której każda osoba z niepełnosprawnością intelektualną będzie mogła się rozwijać i odkrywać swój potencjał. To zawód, który daje możliwość zmieniania życia na lepsze – zarówno swojego, jak i innych.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną,
  2. Koncepcje i systemy dydaktyczne kształcenia specjalnego,
  3. Psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji, kryteria definiowania niepełnosprawności, genezę niepełnosprawności, podstawy diagnostyki,
  4. Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej, uwarunkowania jakości życia, rolę czynników społeczno-kulturowych, strategie destygmatyzacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Projektować zajęcia edukacyjne, stosować niestandardowe rozwiązania konkretnych problemów w zakresie dydaktyki specjalnej,
  2. Analizować dokumenty i prace ucznia pod kątem określenia jego możliwości i specjalnych potrzeb edukacyjnych,
  3. Interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej,
  4. Analizować metodykę wychowania i kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Współpracuje z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną,
  2. Samodzielnie pogłębia wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej,
  3. Profesjonalnie rozwiązuje problemy w grupie wychowawczej,
  4. Okazuje empatię osobom z niepełnosprawnością intelektualną.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną na wszystkich etapach kształcenia jak również w instytucjach pozaszkolnych.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie oligofrenopedagogiki.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki pozwolą na zdobycie specjalistycznej wiedzy i umiejętności, które będą przydatne w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.
  3. Wzrost samoświadomości:: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną może prowadzić do głębszej refleksji nad własnymi umiejętnościami i wartościami, co może wpłynąć na rozwój osobisty.
  4. Wysoka satysfakcja z pracy: wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną i obserwowanie ich postępów może przynieść dużą satysfakcję zawodową.
  5. Dostęp do szerszego rynku pracy: wykształcenie w zakresie oligofrenopedagogiki może otworzyć drzwi do pracy w różnych placówkach edukacyjnych, takich jak szkoły specjalne, warsztaty terapii zajęciowej czy ośrodki wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
  6. Rozwój osobisty: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną może przyczynić się do rozwijania empatii, cierpliwości i umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
  7. Adaptacyjne podejście do nauczania: studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki nauczą Cię, jak dostosowywać metody nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów, co może być przydatne także w pracy z innymi grupami uczniów.
  8. Stabilność zatrudnienia: oligofrenopedagogika to dziedzina, która jest stale poszukiwana przez placówki edukacyjne, co przekłada się na stabilność zatrudnienia.
  9. Wyższe zarobki: specjalistyczne kwalifikacje w zakresie oligofrenopedagogiki mogą przyczynić się do wyższych zarobków w porównaniu z nauczycielami bez takiego wykształcenia.
  10. Rozwijanie kreatywności: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną wymaga często kreatywnego podejścia do nauczania, co może przyczynić się do rozwijania twojej kreatywności i umiejętności w innych dziedzinach życia.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki pozwolą na zdobycie specjalistycznej wiedzy i umiejętności, które będą przydatne w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.
  3. Wzrost samoświadomości:: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną może prowadzić do głębszej refleksji nad własnymi umiejętnościami i wartościami, co może wpłynąć na rozwój osobisty.
  4. Wysoka satysfakcja z pracy: wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną i obserwowanie ich postępów może przynieść dużą satysfakcję zawodową.
  5. Dostęp do szerszego rynku pracy: wykształcenie w zakresie oligofrenopedagogiki może otworzyć drzwi do pracy w różnych placówkach edukacyjnych, takich jak szkoły specjalne, warsztaty terapii zajęciowej czy ośrodki wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
  6. Rozwój osobisty: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną może przyczynić się do rozwijania empatii, cierpliwości i umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
  7. Adaptacyjne podejście do nauczania: studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki nauczą Cię, jak dostosowywać metody nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów, co może być przydatne także w pracy z innymi grupami uczniów.
  8. Stabilność zatrudnienia: oligofrenopedagogika to dziedzina, która jest stale poszukiwana przez placówki edukacyjne, co przekłada się na stabilność zatrudnienia.
  9. Wyższe zarobki: specjalistyczne kwalifikacje w zakresie oligofrenopedagogiki mogą przyczynić się do wyższych zarobków w porównaniu z nauczycielami bez takiego wykształcenia.
  10. Rozwijanie kreatywności: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną wymaga często kreatywnego podejścia do nauczania, co może przyczynić się do rozwijania twojej kreatywności i umiejętności w innych dziedzinach życia.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną,
  2. Koncepcje i systemy dydaktyczne kształcenia specjalnego,
  3. Psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji, kryteria definiowania niepełnosprawności, genezę niepełnosprawności, podstawy diagnostyki,
  4. Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej, uwarunkowania jakości życia, rolę czynników społeczno-kulturowych, strategie destygmatyzacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Projektować zajęcia edukacyjne, stosować niestandardowe rozwiązania konkretnych problemów w zakresie dydaktyki specjalnej,
  2. Analizować dokumenty i prace ucznia pod kątem określenia jego możliwości i specjalnych potrzeb edukacyjnych,
  3. Interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej,
  4. Analizować metodykę wychowania i kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Współpracuje z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną,
  2. Samodzielnie pogłębia wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej,
  3. Profesjonalnie rozwiązuje problemy w grupie wychowawczej,
  4. Okazuje empatię osobom z niepełnosprawnością intelektualną.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną na wszystkich etapach kształcenia jak również w instytucjach pozaszkolnych.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie oligofrenopedagogiki.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika

Studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru

Na tym kierunku zdobędziesz umiejętności niezbędne do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, które potrzebują szczególnego wsparcia w życiu codziennym, edukacji oraz w rozwoju społecznym. Twoja praca będzie miała ogromny wpływ na ich życie, pomagając im odkryć i rozwijać swoje talenty oraz przekroczyć bariery, które często napotykają.

Jako oligofrenopedagog, będziesz wspierać osoby z niepełnosprawnością intelektualną, pomagając im zdobywać wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia satysfakcjonującego życia. Twoja praca będzie nie tylko satysfakcjonująca, ale także przyczyni się do poprawy jakości życia tych osób, którym pomożesz w trudnych chwilach.

Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika", wkroczysz w świat, gdzie każdy dzień przynosi nowe wyzwania, ale także ogromną satysfakcję z wprowadzania pozytywnych zmian w życiu osób, które najbardziej tego potrzebują. Ta praca pozwoli Ci rozwijać swoje umiejętności interpersonalne, cierpliwość i zrozumienie potrzeb innych.

Wybierając kierunek "Oligofrenopedagogika", otworzysz przed sobą drzwi do kariery, która łączy w sobie głęboką satysfakcję z poczuciem spełnienia zawodowego. Praca oligofrenopedagoga pozwoli Ci pomagać innym, przyczyniając się do poprawy ich jakości życia i tworząc przestrzeń, w której każda osoba z niepełnosprawnością intelektualną będzie mogła się rozwijać i odkrywać swój potencjał. To zawód, który daje możliwość zmieniania życia na lepsze – zarówno swojego, jak i innych.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną: oligofrenopedagogika w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Oligofrenopedagogika" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki pozwolą na zdobycie specjalistycznej wiedzy i umiejętności, które będą przydatne w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.
  3. Wzrost samoświadomości:: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną może prowadzić do głębszej refleksji nad własnymi umiejętnościami i wartościami, co może wpłynąć na rozwój osobisty.
  4. Wysoka satysfakcja z pracy: wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną i obserwowanie ich postępów może przynieść dużą satysfakcję zawodową.
  5. Dostęp do szerszego rynku pracy: wykształcenie w zakresie oligofrenopedagogiki może otworzyć drzwi do pracy w różnych placówkach edukacyjnych, takich jak szkoły specjalne, warsztaty terapii zajęciowej czy ośrodki wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
  6. Rozwój osobisty: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną może przyczynić się do rozwijania empatii, cierpliwości i umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
  7. Adaptacyjne podejście do nauczania: studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki nauczą Cię, jak dostosowywać metody nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów, co może być przydatne także w pracy z innymi grupami uczniów.
  8. Stabilność zatrudnienia: oligofrenopedagogika to dziedzina, która jest stale poszukiwana przez placówki edukacyjne, co przekłada się na stabilność zatrudnienia.
  9. Wyższe zarobki: specjalistyczne kwalifikacje w zakresie oligofrenopedagogiki mogą przyczynić się do wyższych zarobków w porównaniu z nauczycielami bez takiego wykształcenia.
  10. Rozwijanie kreatywności: praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną wymaga często kreatywnego podejścia do nauczania, co może przyczynić się do rozwijania twojej kreatywności i umiejętności w innych dziedzinach życia.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną,
  2. Koncepcje i systemy dydaktyczne kształcenia specjalnego,
  3. Psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji, kryteria definiowania niepełnosprawności, genezę niepełnosprawności, podstawy diagnostyki,
  4. Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej, uwarunkowania jakości życia, rolę czynników społeczno-kulturowych, strategie destygmatyzacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Projektować zajęcia edukacyjne, stosować niestandardowe rozwiązania konkretnych problemów w zakresie dydaktyki specjalnej,
  2. Analizować dokumenty i prace ucznia pod kątem określenia jego możliwości i specjalnych potrzeb edukacyjnych,
  3. Interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej,
  4. Analizować metodykę wychowania i kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Współpracuje z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną,
  2. Samodzielnie pogłębia wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej,
  3. Profesjonalnie rozwiązuje problemy w grupie wychowawczej,
  4. Okazuje empatię osobom z niepełnosprawnością intelektualną.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną na wszystkich etapach kształcenia jak również w instytucjach pozaszkolnych.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie oligofrenopedagogiki.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.