Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Edukacja włączająca

Studia podyplomowe

Edukacja włączająca

Edukacja włączająca

Studia podyplomowe na kierunku "Edukacja włączająca" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu edukacji włączającej. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą poszerzyć swoje kompetencje w zakresie lepszego dostosowania własnych metod pracy do potrzeb uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z obszaru edukacji włączającej.

Studia podyplomowe z edukacji włączającej to wyjątkowa szansa na zdobycie umiejętności i wiedzy, które pomogą Ci w tworzeniu inkluzjewnej przestrzeni edukacyjnej dla wszystkich uczniów, niezależnie od ich potrzeb. Wybór tego kierunku może nie tylko wpłynąć na rozwój zawodowy, ale także przyczynić się do poprawy jakości życia, dając możliwość prowadzenia satysfakcjonującej pracy.

Edukacja włączająca to przede wszystkim dążenie do zapewnienia równości szans w dostępie do edukacji. Dzięki studiom podyplomowym na tym kierunku, zdobędziesz kompetencje potrzebne do pracy z uczniami o różnych potrzebach i zdolnościach. Ta niezwykle ważna praca pomaga tworzyć środowisko, w którym każdy uczeń może się rozwijać i osiągać sukcesy.

Praca z uczniami w ramach edukacji włączającej przynosi wiele korzyści osobistych. Przede wszystkim daje satysfakcję z widocznych postępów uczniów oraz z przyczyniania się do zbudowania społeczeństwa bardziej otwartego na różnorodność. Ponadto, rozwijanie w sobie empatii, cierpliwości i umiejętności komunikacyjnych wpłynie pozytywnie na relacje z innymi ludźmi, nie tylko zawodowe, ale także prywatne.

Wybierając studia podyplomowe na kierunku "Edukacja włączająca", inwestujesz nie tylko w swoją przyszłość zawodową, ale także w społeczeństwo, w którym będziemy żyć. Twoja praca jako specjalisty w dziedzinie edukacji włączającej będzie miała realny wpływ na życie wielu osób, a to przyczyni się do poprawy jakości życia zarówno Twojego, jak i osób, którym pomagasz.

Edukacja włączająca

Edukacja włączająca

Studia podyplomowe na kierunku "Edukacja włączająca" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu edukacji włączającej. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą poszerzyć swoje kompetencje w zakresie lepszego dostosowania własnych metod pracy do potrzeb uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z obszaru edukacji włączającej.

Studia podyplomowe z edukacji włączającej to wyjątkowa szansa na zdobycie umiejętności i wiedzy, które pomogą Ci w tworzeniu inkluzjewnej przestrzeni edukacyjnej dla wszystkich uczniów, niezależnie od ich potrzeb. Wybór tego kierunku może nie tylko wpłynąć na rozwój zawodowy, ale także przyczynić się do poprawy jakości życia, dając możliwość prowadzenia satysfakcjonującej pracy.

Edukacja włączająca to przede wszystkim dążenie do zapewnienia równości szans w dostępie do edukacji. Dzięki studiom podyplomowym na tym kierunku, zdobędziesz kompetencje potrzebne do pracy z uczniami o różnych potrzebach i zdolnościach. Ta niezwykle ważna praca pomaga tworzyć środowisko, w którym każdy uczeń może się rozwijać i osiągać sukcesy.

Praca z uczniami w ramach edukacji włączającej przynosi wiele korzyści osobistych. Przede wszystkim daje satysfakcję z widocznych postępów uczniów oraz z przyczyniania się do zbudowania społeczeństwa bardziej otwartego na różnorodność. Ponadto, rozwijanie w sobie empatii, cierpliwości i umiejętności komunikacyjnych wpłynie pozytywnie na relacje z innymi ludźmi, nie tylko zawodowe, ale także prywatne.

Wybierając studia podyplomowe na kierunku "Edukacja włączająca", inwestujesz nie tylko w swoją przyszłość zawodową, ale także w społeczeństwo, w którym będziemy żyć. Twoja praca jako specjalisty w dziedzinie edukacji włączającej będzie miała realny wpływ na życie wielu osób, a to przyczyni się do poprawy jakości życia zarówno Twojego, jak i osób, którym pomagasz.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
  2. Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi z zaburzeniami w komunikacji językowej w zakresie rozpoznawania i diagnozowania zaburzeń, dokonywania ich charakterystyki i prowadzenia terapii zróżnicowanej ze względu na istotę tych nieprawidłowości.
  3. Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu lub nauczyciela.
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej.
  6. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  7. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  8. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  9. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  10. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  11. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Edukacja włączająca

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Edukacja włączająca w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Edukacja włączająca w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Edukacja włączająca

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Edukacja włączająca w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Edukacja włączająca w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
  2. Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi z zaburzeniami w komunikacji językowej w zakresie rozpoznawania i diagnozowania zaburzeń, dokonywania ich charakterystyki i prowadzenia terapii zróżnicowanej ze względu na istotę tych nieprawidłowości.
  3. Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu lub nauczyciela.
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej.
  6. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  7. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  8. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  9. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  10. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  11. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy i konsekwencje procesu wykluczenia, zagadnienia grup de faworyzowanych, strategie przeciwdziałania postawą dyskryminowanym,
  2. Teoretyczne podstawy edukacji włączającej, koncepcję wspólnych i swoistych potrzeb dzieci i uczniów i jej konsekwencje dla procesu edukacji,
  3. Pojęcia i procesy diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych, stylów i postaw wychowawczych,
  4. Cechy środowiska kształcenia i wychowania,
  5. Istotę i zalety nauczania otwartego w edukacji włączającej,
  6. Rolę nowych technologii w dostosowaniu nauczania do potrzeb dzieci i uczniów.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Identyfikować obszary wykluczenia społecznego oraz wskazywać jego przyczyny,
  2. Projektować zajęcia dla zróżnicowanych grup dzieci i uczniów,
  3. Stosować ocenianie wspierające uczenie się,
  4. Rozpoznać relacje społeczne,
  5. Diagnozować potrzeby i oczekiwania,
  6. Budować programy kształtujące kompetencje społeczno-emocjonalne,
  7. Podjąć współpracę z nauczycielami, specjalistami, rodzicami i środowiskiem lokalnym.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Podejmuje odpowiedzialność za decyzje w edukacji włączającej,
  2. Postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej
  3. Angażuje się w życie grupy wychowawczej.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do pracy w placówkach oświatowych jak również do zajmowania stanowiska nauczyciela wychowawcy w zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich i innych instytucjach zajmujących się resocjalizacją.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie edukacji włączającej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Edukacja włączająca" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji:: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Edukacja włączająca" zyskują specjalistyczną wiedzę i umiejętności, które są poszukiwane na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Edukacja włączająca" pozwalają na zdobycie nowych kompetencji oraz rozwijanie umiejętności interpersonalnych, empatii i pracy zespołowej, co może przyczynić się do ogólnego rozwoju osobistego.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca w obszarze edukacji włączającej pozwala na aktywne wspieranie uczniów z niepełnosprawnościami oraz różnorodnych środowisk, co może prowadzić do satysfakcji i spełnienia zawodowego.
  5. Poprawa jakości życia: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Edukacja włączająca" zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do wspierania uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi, co może przyczynić się do osiągnięcia stabilności finansowej i zrównoważonego życia zawodowego i prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w różnorodnych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, dając możliwość wyboru najbardziej odpowiadającej ścieżki zawodowej.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Edukacja włączająca" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji:: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Edukacja włączająca" zyskują specjalistyczną wiedzę i umiejętności, które są poszukiwane na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Edukacja włączająca" pozwalają na zdobycie nowych kompetencji oraz rozwijanie umiejętności interpersonalnych, empatii i pracy zespołowej, co może przyczynić się do ogólnego rozwoju osobistego.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca w obszarze edukacji włączającej pozwala na aktywne wspieranie uczniów z niepełnosprawnościami oraz różnorodnych środowisk, co może prowadzić do satysfakcji i spełnienia zawodowego.
  5. Poprawa jakości życia: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Edukacja włączająca" zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do wspierania uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi, co może przyczynić się do osiągnięcia stabilności finansowej i zrównoważonego życia zawodowego i prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w różnorodnych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, dając możliwość wyboru najbardziej odpowiadającej ścieżki zawodowej.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy i konsekwencje procesu wykluczenia, zagadnienia grup de faworyzowanych, strategie przeciwdziałania postawą dyskryminowanym,
  2. Teoretyczne podstawy edukacji włączającej, koncepcję wspólnych i swoistych potrzeb dzieci i uczniów i jej konsekwencje dla procesu edukacji,
  3. Pojęcia i procesy diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych, stylów i postaw wychowawczych,
  4. Cechy środowiska kształcenia i wychowania,
  5. Istotę i zalety nauczania otwartego w edukacji włączającej,
  6. Rolę nowych technologii w dostosowaniu nauczania do potrzeb dzieci i uczniów.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Identyfikować obszary wykluczenia społecznego oraz wskazywać jego przyczyny,
  2. Projektować zajęcia dla zróżnicowanych grup dzieci i uczniów,
  3. Stosować ocenianie wspierające uczenie się,
  4. Rozpoznać relacje społeczne,
  5. Diagnozować potrzeby i oczekiwania,
  6. Budować programy kształtujące kompetencje społeczno-emocjonalne,
  7. Podjąć współpracę z nauczycielami, specjalistami, rodzicami i środowiskiem lokalnym.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Podejmuje odpowiedzialność za decyzje w edukacji włączającej,
  2. Postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej
  3. Angażuje się w życie grupy wychowawczej.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do pracy w placówkach oświatowych jak również do zajmowania stanowiska nauczyciela wychowawcy w zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich i innych instytucjach zajmujących się resocjalizacją.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie edukacji włączającej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Edukacja włączająca

Studia podyplomowe na kierunku "Edukacja włączająca" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu edukacji włączającej. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą poszerzyć swoje kompetencje w zakresie lepszego dostosowania własnych metod pracy do potrzeb uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z obszaru edukacji włączającej.

Studia podyplomowe z edukacji włączającej to wyjątkowa szansa na zdobycie umiejętności i wiedzy, które pomogą Ci w tworzeniu inkluzjewnej przestrzeni edukacyjnej dla wszystkich uczniów, niezależnie od ich potrzeb. Wybór tego kierunku może nie tylko wpłynąć na rozwój zawodowy, ale także przyczynić się do poprawy jakości życia, dając możliwość prowadzenia satysfakcjonującej pracy.

Edukacja włączająca to przede wszystkim dążenie do zapewnienia równości szans w dostępie do edukacji. Dzięki studiom podyplomowym na tym kierunku, zdobędziesz kompetencje potrzebne do pracy z uczniami o różnych potrzebach i zdolnościach. Ta niezwykle ważna praca pomaga tworzyć środowisko, w którym każdy uczeń może się rozwijać i osiągać sukcesy.

Praca z uczniami w ramach edukacji włączającej przynosi wiele korzyści osobistych. Przede wszystkim daje satysfakcję z widocznych postępów uczniów oraz z przyczyniania się do zbudowania społeczeństwa bardziej otwartego na różnorodność. Ponadto, rozwijanie w sobie empatii, cierpliwości i umiejętności komunikacyjnych wpłynie pozytywnie na relacje z innymi ludźmi, nie tylko zawodowe, ale także prywatne.

Wybierając studia podyplomowe na kierunku "Edukacja włączająca", inwestujesz nie tylko w swoją przyszłość zawodową, ale także w społeczeństwo, w którym będziemy żyć. Twoja praca jako specjalisty w dziedzinie edukacji włączającej będzie miała realny wpływ na życie wielu osób, a to przyczyni się do poprawy jakości życia zarówno Twojego, jak i osób, którym pomagasz.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Edukacja włączająca

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Edukacja włączająca w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Edukacja włączająca w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Edukacja włączająca" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji:: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Edukacja włączająca" zyskują specjalistyczną wiedzę i umiejętności, które są poszukiwane na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Edukacja włączająca" pozwalają na zdobycie nowych kompetencji oraz rozwijanie umiejętności interpersonalnych, empatii i pracy zespołowej, co może przyczynić się do ogólnego rozwoju osobistego.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca w obszarze edukacji włączającej pozwala na aktywne wspieranie uczniów z niepełnosprawnościami oraz różnorodnych środowisk, co może prowadzić do satysfakcji i spełnienia zawodowego.
  5. Poprawa jakości życia: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Edukacja włączająca" zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do wspierania uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi, co może przyczynić się do osiągnięcia stabilności finansowej i zrównoważonego życia zawodowego i prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w różnorodnych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, dając możliwość wyboru najbardziej odpowiadającej ścieżki zawodowej.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy i konsekwencje procesu wykluczenia, zagadnienia grup de faworyzowanych, strategie przeciwdziałania postawą dyskryminowanym,
  2. Teoretyczne podstawy edukacji włączającej, koncepcję wspólnych i swoistych potrzeb dzieci i uczniów i jej konsekwencje dla procesu edukacji,
  3. Pojęcia i procesy diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych, stylów i postaw wychowawczych,
  4. Cechy środowiska kształcenia i wychowania,
  5. Istotę i zalety nauczania otwartego w edukacji włączającej,
  6. Rolę nowych technologii w dostosowaniu nauczania do potrzeb dzieci i uczniów.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Identyfikować obszary wykluczenia społecznego oraz wskazywać jego przyczyny,
  2. Projektować zajęcia dla zróżnicowanych grup dzieci i uczniów,
  3. Stosować ocenianie wspierające uczenie się,
  4. Rozpoznać relacje społeczne,
  5. Diagnozować potrzeby i oczekiwania,
  6. Budować programy kształtujące kompetencje społeczno-emocjonalne,
  7. Podjąć współpracę z nauczycielami, specjalistami, rodzicami i środowiskiem lokalnym.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Podejmuje odpowiedzialność za decyzje w edukacji włączającej,
  2. Postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej
  3. Angażuje się w życie grupy wychowawczej.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do pracy w placówkach oświatowych jak również do zajmowania stanowiska nauczyciela wychowawcy w zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich i innych instytucjach zajmujących się resocjalizacją.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie edukacji włączającej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
  2. Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi z zaburzeniami w komunikacji językowej w zakresie rozpoznawania i diagnozowania zaburzeń, dokonywania ich charakterystyki i prowadzenia terapii zróżnicowanej ze względu na istotę tych nieprawidłowości.
  3. Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu lub nauczyciela.
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej.
  6. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  7. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  8. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  9. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  10. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  11. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.