Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Fizyka

Studia podyplomowe

Fizyka

Fizyka

Studia podyplomowe na kierunku "Fizyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu fizyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel fizyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Oferowane przez nas studia zapewnią Ci solidne podstawy z zakresu fizyki oraz przygotują cię do pracy z uczniami i wychowankami. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji oraz świetna okazja do zainwestowania w własną przyszłość zawodową, rozwój osobisty i poszerzenie horyzontów na współczesnym, zmieniającym się rynku pracy.

Jako nauczyciel fizyki, będziesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji, przekazując im wiedzę na temat zjawisk fizycznych oraz zachęcając do dalszego zgłębiania nauk przyrodniczych. Twoja praca będzie nie tylko istotna dla rozwoju naukowego młodych ludzi, ale także dla rozwijania ich kreatywności i zdolności analitycznych.

W dobie postępu technologicznego, praca nauczyciela fizyki nabiera szczególnego znaczenia. Twoja rola będzie polegać na rozwijaniu zrozumienia dla podstawowych praw rządzących naszym światem oraz kształtowaniu umiejętności niezbędnych do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie opartym na technologii i innowacji.

Jeśli pragniesz wpłynąć na rozwój młodych ludzi oraz rozwijać swoją ścieżkę zawodową w kierunku nauk ścisłych, studia podyplomowe na kierunku "Fizyka" mogą być doskonałym wyborem, który przyczyni się do poprawy jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów, z którymi będziesz pracować.

Fizyka

Fizyka

Studia podyplomowe na kierunku "Fizyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu fizyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel fizyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Oferowane przez nas studia zapewnią Ci solidne podstawy z zakresu fizyki oraz przygotują cię do pracy z uczniami i wychowankami. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji oraz świetna okazja do zainwestowania w własną przyszłość zawodową, rozwój osobisty i poszerzenie horyzontów na współczesnym, zmieniającym się rynku pracy.

Jako nauczyciel fizyki, będziesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji, przekazując im wiedzę na temat zjawisk fizycznych oraz zachęcając do dalszego zgłębiania nauk przyrodniczych. Twoja praca będzie nie tylko istotna dla rozwoju naukowego młodych ludzi, ale także dla rozwijania ich kreatywności i zdolności analitycznych.

W dobie postępu technologicznego, praca nauczyciela fizyki nabiera szczególnego znaczenia. Twoja rola będzie polegać na rozwijaniu zrozumienia dla podstawowych praw rządzących naszym światem oraz kształtowaniu umiejętności niezbędnych do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie opartym na technologii i innowacji.

Jeśli pragniesz wpłynąć na rozwój młodych ludzi oraz rozwijać swoją ścieżkę zawodową w kierunku nauk ścisłych, studia podyplomowe na kierunku "Fizyka" mogą być doskonałym wyborem, który przyczyni się do poprawy jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów, z którymi będziesz pracować.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Fizyka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Fizyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Fizyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Fizyka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Fizyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Fizyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna podstawowe prawa fizyki i teorie fizyczne, niezbędne do analizy zjawisk fizycznych oraz opisu wybranych układów fizycznych i tworzenia ich modeli.
  2. Zna prawa i teorie fizyczne z wybranych działów fizyki, będące podstawą programów nauczania w szkołach oraz metodologię prowadzenia badań fizycznych oraz wybrane metody pomiarowe wykorzystywane w nauce i technice.
  3. Ma wiedzę z zakresu dydaktyki fizyki, szczegółowej metodyki nauczania tych przedmiotów oraz działalności pedagogicznej oraz posiada doświadczenie w praktycznym wykorzystaniu tej wiedzy.
  4. Zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie koniecznym do wykonywania zawodu nauczyciela fizyki.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Potrafi analizować oraz rozwiązywać proste zadania i problemy fizyczne i techniczne w oparciu o zdobytą wiedzę oraz informacje pozyskane z literatury naukowo-technicznej , baz danych i innych źródeł.
  2. Potrafi planować i przeprowadzać pomiary, eksperymenty i symulacje komputerowe dotyczące wielkości i zjawisk fizycznych, opracowywać i interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski, w tym szacować niepewności wyników pomiarów mając świadomość stosowania przybliżeń w opisie wielkości, i przedstawiać wyniki pomiarów w zrozumiały sposób.
  3. Potrafi stosować poznane metody i zasady fizyki do rozwiązywania typowych problemów z zakresu fizyki technicznej i zadań inżynierskich, a także formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy fizyczne.
  4. Potrafi użytkować podstawowe pakiety oprogramowania wspomagające pracę nauczyciela oraz używane do prezentacji wyników i analizy danych w dydaktyce.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i rozumie potrzebę ciągłego uczenia się.
  2. Inicjuje działania na rzecz interesu publicznego.
  3. Uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
  4. Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy.
  5. Odpowiedzialnie pełni role zawodowe, w tym: przestrzeganie zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałość o dorobek i tradycje zawodu.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Fizyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Fizyka" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Fizyka" pozwalają na poszerzenie wiedzy z zakresu fizyki, pedagogiki oraz metod nauczania, co może przyczynić się do ogólnego rozwoju osobistego absolwenta.
  4. Satysfakcja zawodowa: jako nauczyciel fizyki, absolwenci mają możliwość wpływania na rozwój uczniów oraz wspieranie ich w dążeniu do osiągnięć naukowych, co może przyczynić się do satysfakcji i spełnienia zawodowego
  5. Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel fizyki może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Fizyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Fizyka" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Fizyka" pozwalają na poszerzenie wiedzy z zakresu fizyki, pedagogiki oraz metod nauczania, co może przyczynić się do ogólnego rozwoju osobistego absolwenta.
  4. Satysfakcja zawodowa: jako nauczyciel fizyki, absolwenci mają możliwość wpływania na rozwój uczniów oraz wspieranie ich w dążeniu do osiągnięć naukowych, co może przyczynić się do satysfakcji i spełnienia zawodowego
  5. Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel fizyki może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna podstawowe prawa fizyki i teorie fizyczne, niezbędne do analizy zjawisk fizycznych oraz opisu wybranych układów fizycznych i tworzenia ich modeli.
  2. Zna prawa i teorie fizyczne z wybranych działów fizyki, będące podstawą programów nauczania w szkołach oraz metodologię prowadzenia badań fizycznych oraz wybrane metody pomiarowe wykorzystywane w nauce i technice.
  3. Ma wiedzę z zakresu dydaktyki fizyki, szczegółowej metodyki nauczania tych przedmiotów oraz działalności pedagogicznej oraz posiada doświadczenie w praktycznym wykorzystaniu tej wiedzy.
  4. Zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie koniecznym do wykonywania zawodu nauczyciela fizyki.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Potrafi analizować oraz rozwiązywać proste zadania i problemy fizyczne i techniczne w oparciu o zdobytą wiedzę oraz informacje pozyskane z literatury naukowo-technicznej , baz danych i innych źródeł.
  2. Potrafi planować i przeprowadzać pomiary, eksperymenty i symulacje komputerowe dotyczące wielkości i zjawisk fizycznych, opracowywać i interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski, w tym szacować niepewności wyników pomiarów mając świadomość stosowania przybliżeń w opisie wielkości, i przedstawiać wyniki pomiarów w zrozumiały sposób.
  3. Potrafi stosować poznane metody i zasady fizyki do rozwiązywania typowych problemów z zakresu fizyki technicznej i zadań inżynierskich, a także formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy fizyczne.
  4. Potrafi użytkować podstawowe pakiety oprogramowania wspomagające pracę nauczyciela oraz używane do prezentacji wyników i analizy danych w dydaktyce.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i rozumie potrzebę ciągłego uczenia się.
  2. Inicjuje działania na rzecz interesu publicznego.
  3. Uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
  4. Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy.
  5. Odpowiedzialnie pełni role zawodowe, w tym: przestrzeganie zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałość o dorobek i tradycje zawodu.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Fizyka

Studia podyplomowe na kierunku "Fizyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu fizyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel fizyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Oferowane przez nas studia zapewnią Ci solidne podstawy z zakresu fizyki oraz przygotują cię do pracy z uczniami i wychowankami. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji oraz świetna okazja do zainwestowania w własną przyszłość zawodową, rozwój osobisty i poszerzenie horyzontów na współczesnym, zmieniającym się rynku pracy.

Jako nauczyciel fizyki, będziesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji, przekazując im wiedzę na temat zjawisk fizycznych oraz zachęcając do dalszego zgłębiania nauk przyrodniczych. Twoja praca będzie nie tylko istotna dla rozwoju naukowego młodych ludzi, ale także dla rozwijania ich kreatywności i zdolności analitycznych.

W dobie postępu technologicznego, praca nauczyciela fizyki nabiera szczególnego znaczenia. Twoja rola będzie polegać na rozwijaniu zrozumienia dla podstawowych praw rządzących naszym światem oraz kształtowaniu umiejętności niezbędnych do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie opartym na technologii i innowacji.

Jeśli pragniesz wpłynąć na rozwój młodych ludzi oraz rozwijać swoją ścieżkę zawodową w kierunku nauk ścisłych, studia podyplomowe na kierunku "Fizyka" mogą być doskonałym wyborem, który przyczyni się do poprawy jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów, z którymi będziesz pracować.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Fizyka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Fizyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Fizyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Fizyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Fizyka" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Fizyka" pozwalają na poszerzenie wiedzy z zakresu fizyki, pedagogiki oraz metod nauczania, co może przyczynić się do ogólnego rozwoju osobistego absolwenta.
  4. Satysfakcja zawodowa: jako nauczyciel fizyki, absolwenci mają możliwość wpływania na rozwój uczniów oraz wspieranie ich w dążeniu do osiągnięć naukowych, co może przyczynić się do satysfakcji i spełnienia zawodowego
  5. Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel fizyki może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna podstawowe prawa fizyki i teorie fizyczne, niezbędne do analizy zjawisk fizycznych oraz opisu wybranych układów fizycznych i tworzenia ich modeli.
  2. Zna prawa i teorie fizyczne z wybranych działów fizyki, będące podstawą programów nauczania w szkołach oraz metodologię prowadzenia badań fizycznych oraz wybrane metody pomiarowe wykorzystywane w nauce i technice.
  3. Ma wiedzę z zakresu dydaktyki fizyki, szczegółowej metodyki nauczania tych przedmiotów oraz działalności pedagogicznej oraz posiada doświadczenie w praktycznym wykorzystaniu tej wiedzy.
  4. Zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie koniecznym do wykonywania zawodu nauczyciela fizyki.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Potrafi analizować oraz rozwiązywać proste zadania i problemy fizyczne i techniczne w oparciu o zdobytą wiedzę oraz informacje pozyskane z literatury naukowo-technicznej , baz danych i innych źródeł.
  2. Potrafi planować i przeprowadzać pomiary, eksperymenty i symulacje komputerowe dotyczące wielkości i zjawisk fizycznych, opracowywać i interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski, w tym szacować niepewności wyników pomiarów mając świadomość stosowania przybliżeń w opisie wielkości, i przedstawiać wyniki pomiarów w zrozumiały sposób.
  3. Potrafi stosować poznane metody i zasady fizyki do rozwiązywania typowych problemów z zakresu fizyki technicznej i zadań inżynierskich, a także formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy fizyczne.
  4. Potrafi użytkować podstawowe pakiety oprogramowania wspomagające pracę nauczyciela oraz używane do prezentacji wyników i analizy danych w dydaktyce.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i rozumie potrzebę ciągłego uczenia się.
  2. Inicjuje działania na rzecz interesu publicznego.
  3. Uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
  4. Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy.
  5. Odpowiedzialnie pełni role zawodowe, w tym: przestrzeganie zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałość o dorobek i tradycje zawodu.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.