Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Geografia

Studia podyplomowe

Geografia

Geografia

Studia podyplomowe na kierunku "Geografia" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu geografii. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel geografii, spełniając wymagania Rozporządzenia . Oferowane przez nas studia na kierunku Geografia to doskonała okazja do nabycia profesjonalnych umiejętności i kwalifikacji, dzięki którym zdobędziesz możliwość lepszego spełnienia wymagań współczesnego rynku pracy. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem geografii.

Jako nauczyciel geografii, będziesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Wprowadzisz ich w fascynujący świat geografii, ukazując im piękno i różnorodność naszej planety oraz procesy kształtujące jej oblicze. Dzięki Twojej pracy, uczniowie zrozumieją znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialności za otaczające nas środowisko.

Praca nauczyciela geografii to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także rozwijanie w uczniach umiejętności krytycznego myślenia oraz analizowania złożonych zjawisk. Współczesny świat stawia przed nami liczne wyzwania, takie jak zmiany klimatyczne czy konflikty związane z zasobami naturalnymi, a Twoja rola w kształtowaniu postaw młodego pokolenia będzie nieoceniona.

Nauczyciel geografii może czerpać satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich zrozumienia zjawisk zachodzących na naszej planecie oraz kształtując w nich świadomość globalną. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i zrozumieniu, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Geografia

Geografia

Studia podyplomowe na kierunku "Geografia" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu geografii. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel geografii, spełniając wymagania Rozporządzenia . Oferowane przez nas studia na kierunku Geografia to doskonała okazja do nabycia profesjonalnych umiejętności i kwalifikacji, dzięki którym zdobędziesz możliwość lepszego spełnienia wymagań współczesnego rynku pracy. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem geografii.

Jako nauczyciel geografii, będziesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Wprowadzisz ich w fascynujący świat geografii, ukazując im piękno i różnorodność naszej planety oraz procesy kształtujące jej oblicze. Dzięki Twojej pracy, uczniowie zrozumieją znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialności za otaczające nas środowisko.

Praca nauczyciela geografii to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także rozwijanie w uczniach umiejętności krytycznego myślenia oraz analizowania złożonych zjawisk. Współczesny świat stawia przed nami liczne wyzwania, takie jak zmiany klimatyczne czy konflikty związane z zasobami naturalnymi, a Twoja rola w kształtowaniu postaw młodego pokolenia będzie nieoceniona.

Nauczyciel geografii może czerpać satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich zrozumienia zjawisk zachodzących na naszej planecie oraz kształtując w nich świadomość globalną. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i zrozumieniu, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Przygotowanie merytoryczne Absolwentów, z zakresu astronomicznych podstaw geografii, geologii, gleboznawstwa, ochrony i kształtowania środowiska, kartografii, geografii fizycznej, społeczno-gospodarczej, regionalnej, teledetekcji oraz dydaktyki geografii.
  2. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  3. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  4. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  5. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  6. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  7. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Geografia

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Geografia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Geografia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Geografia

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Geografia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Geografia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Przygotowanie merytoryczne Absolwentów, z zakresu astronomicznych podstaw geografii, geologii, gleboznawstwa, ochrony i kształtowania środowiska, kartografii, geografii fizycznej, społeczno-gospodarczej, regionalnej, teledetekcji oraz dydaktyki geografii.
  2. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  3. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  4. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  5. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  6. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  7. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna teorie naukowe na temat charakteru i dynamiki procesów przyrodniczych, społecznych, gospodarczych i politycznych kształtujących środowisko Ziemi.
  2. Ma poszerzoną wiedzę na temat form działalności człowieka oraz ich wielorakich uwarunkowań oraz konsekwencji przyrodniczych i społeczno-ekonomicznych.
  3. Ma pogłębioną wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu przyrodniczego oraz poszczególnych jego komponentów.
  4. Opisuje złożone związki i zależności zachodzące pomiędzy poszczególnymi komponentami środowiska przyrodniczego.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Wykorzystuje dorobek teoretyczny i empiryczny poszczególnych dziedzin geografii do interpretacji zjawisk i procesów przyrodniczych oraz społecznych, gospodarczych i politycznych.
  2. Analizuje i samodzielnie ocenia różne efekty działalności człowieka z zastosowaniem kryteriów ekologicznych oraz społeczno-ekonomicznych.
  3. Biegle korzysta z różnorodnych źródeł informacji, krytycznie ocenia zawarte w nich dane, przetwarza je stosownie do zakładanego celu.
  4. Wykorzystuje zdobytą wiedzę do formułowania sądów, opinii, prawidłowości, hipotez na temat różnych zjawisk zachodzących w środowisku geograficznym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Jest świadomy konieczności stałego doskonalenia swoich kompetencji personalnych i zawodowych, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, motywuje innych do pracy nad własnym rozwojem.
  2. Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przeprowadza negocjacje w sytuacjach konfliktowych, proponuje optymalne rozwiązania.
  3. Propaguje wiedzę geograficzną, kreuje pozytywny wizerunek geografii jako dziedziny nauki i wiedzy mającej praktyczne zastosowanie.
  4. Potrafi planować własną pracę, ustala hierarchię wartości i działań w realizacji podejmowanych zadań.
  5. Sprawnie porusza się w przestrzeni prawnej i w obszarze administracji publicznej w związku z organizacją swojej pracy badawczej i działalności zawodowej.
  6. Jest świadomy odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracy w ramach prowadzonych badań i działalności zawodowej.
  7. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Geografia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Geografia" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Geografia" pozwalają na poszerzenie wiedzy z zakresu geografii, pedagogiki oraz nowoczesnych metod nauczania, przyczyniając się do ogólnego rozwoju osobistego.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca jako nauczyciel geografii pozwala na wpływanie na rozwój uczniów, inspirowanie ich do odkrywania świata i zrozumienia jego złożoności, co może przyczynić się do satysfakcji i spełnienia zawodowego.
  5. Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel geografii może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Geografia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Geografia" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Geografia" pozwalają na poszerzenie wiedzy z zakresu geografii, pedagogiki oraz nowoczesnych metod nauczania, przyczyniając się do ogólnego rozwoju osobistego.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca jako nauczyciel geografii pozwala na wpływanie na rozwój uczniów, inspirowanie ich do odkrywania świata i zrozumienia jego złożoności, co może przyczynić się do satysfakcji i spełnienia zawodowego.
  5. Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel geografii może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna teorie naukowe na temat charakteru i dynamiki procesów przyrodniczych, społecznych, gospodarczych i politycznych kształtujących środowisko Ziemi.
  2. Ma poszerzoną wiedzę na temat form działalności człowieka oraz ich wielorakich uwarunkowań oraz konsekwencji przyrodniczych i społeczno-ekonomicznych.
  3. Ma pogłębioną wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu przyrodniczego oraz poszczególnych jego komponentów.
  4. Opisuje złożone związki i zależności zachodzące pomiędzy poszczególnymi komponentami środowiska przyrodniczego.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Wykorzystuje dorobek teoretyczny i empiryczny poszczególnych dziedzin geografii do interpretacji zjawisk i procesów przyrodniczych oraz społecznych, gospodarczych i politycznych.
  2. Analizuje i samodzielnie ocenia różne efekty działalności człowieka z zastosowaniem kryteriów ekologicznych oraz społeczno-ekonomicznych.
  3. Biegle korzysta z różnorodnych źródeł informacji, krytycznie ocenia zawarte w nich dane, przetwarza je stosownie do zakładanego celu.
  4. Wykorzystuje zdobytą wiedzę do formułowania sądów, opinii, prawidłowości, hipotez na temat różnych zjawisk zachodzących w środowisku geograficznym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Jest świadomy konieczności stałego doskonalenia swoich kompetencji personalnych i zawodowych, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, motywuje innych do pracy nad własnym rozwojem.
  2. Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przeprowadza negocjacje w sytuacjach konfliktowych, proponuje optymalne rozwiązania.
  3. Propaguje wiedzę geograficzną, kreuje pozytywny wizerunek geografii jako dziedziny nauki i wiedzy mającej praktyczne zastosowanie.
  4. Potrafi planować własną pracę, ustala hierarchię wartości i działań w realizacji podejmowanych zadań.
  5. Sprawnie porusza się w przestrzeni prawnej i w obszarze administracji publicznej w związku z organizacją swojej pracy badawczej i działalności zawodowej.
  6. Jest świadomy odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracy w ramach prowadzonych badań i działalności zawodowej.
  7. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Geografia

Studia podyplomowe na kierunku "Geografia" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu geografii. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel geografii, spełniając wymagania Rozporządzenia . Oferowane przez nas studia na kierunku Geografia to doskonała okazja do nabycia profesjonalnych umiejętności i kwalifikacji, dzięki którym zdobędziesz możliwość lepszego spełnienia wymagań współczesnego rynku pracy. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem geografii.

Jako nauczyciel geografii, będziesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Wprowadzisz ich w fascynujący świat geografii, ukazując im piękno i różnorodność naszej planety oraz procesy kształtujące jej oblicze. Dzięki Twojej pracy, uczniowie zrozumieją znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialności za otaczające nas środowisko.

Praca nauczyciela geografii to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także rozwijanie w uczniach umiejętności krytycznego myślenia oraz analizowania złożonych zjawisk. Współczesny świat stawia przed nami liczne wyzwania, takie jak zmiany klimatyczne czy konflikty związane z zasobami naturalnymi, a Twoja rola w kształtowaniu postaw młodego pokolenia będzie nieoceniona.

Nauczyciel geografii może czerpać satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich zrozumienia zjawisk zachodzących na naszej planecie oraz kształtując w nich świadomość globalną. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i zrozumieniu, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Geografia

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Geografia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Geografia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Geografia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Geografia" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Geografia" pozwalają na poszerzenie wiedzy z zakresu geografii, pedagogiki oraz nowoczesnych metod nauczania, przyczyniając się do ogólnego rozwoju osobistego.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca jako nauczyciel geografii pozwala na wpływanie na rozwój uczniów, inspirowanie ich do odkrywania świata i zrozumienia jego złożoności, co może przyczynić się do satysfakcji i spełnienia zawodowego.
  5. Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel geografii może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna teorie naukowe na temat charakteru i dynamiki procesów przyrodniczych, społecznych, gospodarczych i politycznych kształtujących środowisko Ziemi.
  2. Ma poszerzoną wiedzę na temat form działalności człowieka oraz ich wielorakich uwarunkowań oraz konsekwencji przyrodniczych i społeczno-ekonomicznych.
  3. Ma pogłębioną wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu przyrodniczego oraz poszczególnych jego komponentów.
  4. Opisuje złożone związki i zależności zachodzące pomiędzy poszczególnymi komponentami środowiska przyrodniczego.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Wykorzystuje dorobek teoretyczny i empiryczny poszczególnych dziedzin geografii do interpretacji zjawisk i procesów przyrodniczych oraz społecznych, gospodarczych i politycznych.
  2. Analizuje i samodzielnie ocenia różne efekty działalności człowieka z zastosowaniem kryteriów ekologicznych oraz społeczno-ekonomicznych.
  3. Biegle korzysta z różnorodnych źródeł informacji, krytycznie ocenia zawarte w nich dane, przetwarza je stosownie do zakładanego celu.
  4. Wykorzystuje zdobytą wiedzę do formułowania sądów, opinii, prawidłowości, hipotez na temat różnych zjawisk zachodzących w środowisku geograficznym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Jest świadomy konieczności stałego doskonalenia swoich kompetencji personalnych i zawodowych, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, motywuje innych do pracy nad własnym rozwojem.
  2. Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przeprowadza negocjacje w sytuacjach konfliktowych, proponuje optymalne rozwiązania.
  3. Propaguje wiedzę geograficzną, kreuje pozytywny wizerunek geografii jako dziedziny nauki i wiedzy mającej praktyczne zastosowanie.
  4. Potrafi planować własną pracę, ustala hierarchię wartości i działań w realizacji podejmowanych zadań.
  5. Sprawnie porusza się w przestrzeni prawnej i w obszarze administracji publicznej w związku z organizacją swojej pracy badawczej i działalności zawodowej.
  6. Jest świadomy odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracy w ramach prowadzonych badań i działalności zawodowej.
  7. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Przygotowanie merytoryczne Absolwentów, z zakresu astronomicznych podstaw geografii, geologii, gleboznawstwa, ochrony i kształtowania środowiska, kartografii, geografii fizycznej, społeczno-gospodarczej, regionalnej, teledetekcji oraz dydaktyki geografii.
  2. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  3. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  4. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  5. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  6. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  7. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.