Historia
Historia
Studia podyplomowe na kierunku "Historia" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu historii. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel historii, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem historii. Co więcej, dzięki naszym studiom zdobędziesz specjalistyczne umiejętności i wiedzę, niezbędne do prowadzenia zajęć z historii w szkołach i placówkach oświatowych w sposób skuteczny i interesujący.
W świecie, w którym przeszłość często ma wpływ na teraźniejszość, praca nauczyciela historii nabiera szczególnego znaczenia. Będziesz miał możliwość wprowadzać uczniów w zagadnienia związane z historią lokalną, regionalną i globalną, ucząc ich zrozumienia dla różnorodności kulturowej oraz wpływu przeszłości na obecne relacje międzynarodowe.
Jako nauczyciel historii, będziesz przygotowywany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji, dzięki czemu będziesz miał okazję przekazywać im wiedzę o ważnych wydarzeniach i postaciach, które ukształtowały bieg dziejów. Twoja praca będzie miała nieoceniony wpływ na rozwój uczniów, pomagając im zrozumieć skomplikowane procesy historyczne i ich wpływ na współczesny świat.
Nauczyciel historii może czerpać satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, przybliżając im przeszłość i ucząc, jak lekcje historii mogą pomóc w lepszym rozumieniu współczesnego świata. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i empatii, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów


Historia
Historia
Studia podyplomowe na kierunku "Historia" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu historii. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel historii, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem historii. Co więcej, dzięki naszym studiom zdobędziesz specjalistyczne umiejętności i wiedzę, niezbędne do prowadzenia zajęć z historii w szkołach i placówkach oświatowych w sposób skuteczny i interesujący.
W świecie, w którym przeszłość często ma wpływ na teraźniejszość, praca nauczyciela historii nabiera szczególnego znaczenia. Będziesz miał możliwość wprowadzać uczniów w zagadnienia związane z historią lokalną, regionalną i globalną, ucząc ich zrozumienia dla różnorodności kulturowej oraz wpływu przeszłości na obecne relacje międzynarodowe.
Jako nauczyciel historii, będziesz przygotowywany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji, dzięki czemu będziesz miał okazję przekazywać im wiedzę o ważnych wydarzeniach i postaciach, które ukształtowały bieg dziejów. Twoja praca będzie miała nieoceniony wpływ na rozwój uczniów, pomagając im zrozumieć skomplikowane procesy historyczne i ich wpływ na współczesny świat.
Nauczyciel historii może czerpać satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, przybliżając im przeszłość i ucząc, jak lekcje historii mogą pomóc w lepszym rozumieniu współczesnego świata. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i empatii, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów


Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu ,,historia’’ oraz pogłębienie wiedzy z zakresu historii od czasów starożytnych do współczesności oraz z podstawowymi informacjami na temat warsztatu historyka i dydaktyki tego przedmiotu.
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Historia
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Historia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Historia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Historia
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Historia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Historia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu ,,historia’’ oraz pogłębienie wiedzy z zakresu historii od czasów starożytnych do współczesności oraz z podstawowymi informacjami na temat warsztatu historyka i dydaktyki tego przedmiotu.
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Posiada uporządkowaną tematycznie i chronologicznie wiedzę historyczną odnośnie do głównych zagadnień politycznych, ustrojowych, administracyjnych, gospodarczych, społecznych i kulturalnych regionu, Polski i świata.
- Zna główne nurty i kierunki, tendencje rozwoju w zakresie rozwoju badań historycznych i społecznych, z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć historiografii.
- Ma wiedzę z zakresu kształtowania się mapy politycznej i etnicznej Europy i świata. Zna kolejne etapy procesu integracji europejskiej. Potrafi wskazać współczesne problemy polityczne, społeczne i gospodarcze.
- Posiada wiedzę teoretyczną z zakresu: dydaktyki szczegółowej w poziomie szkoły podstawowej gimnazjum, historii wychowania, psychologii, pedagogiki i teorii wychowania, pomiaru dydaktycznego.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Samodzielnie wyszukuje, ocenia, selekcjonuje, gromadzi i wykorzystuje informacje z różnych źródeł wiedzy, niezbędne do poznania procesu historycznego.
- Poprawnie komunikuje się w mowie i w piśmie z zastosowaniem fachowej terminologii terminologię historycznej i społecznej.
- Formułuje samodzielne opinie i wnioski na temat kluczowych zagadnień z zakresu nauk historycznych. Identyfikuje i rozwiązuje problemy merytoryczne.
- Prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje dylematy związane z wykonywaniem przyszłego zawodu nauczyciela z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauk wchodzących w skład bloku specjalistycznego.
- Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną w praktyce. Umiejętnie tworzy konspekty i scenariusze lekcji.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Posiada umiejętność pracy w zespole, przyjmując różne role.
- Sprawnie organizuje własną pracę, efektywnie planując i zarządzając czasem, krytycznie ocenia efekty swych działań. Wykazuje się przedsiębiorczością i umiejętnością samokształcenia.
- Ma świadomość znaczenia ciągłości historycznej (od czasu powstania społeczeństw po dzień dzisiejszy) w kształtowaniu więzi społecznych, co stwarza właściwą perspektywę rozumienia przemian zachodzących we współczesnym świecie.
- Rozumie wartość zabytków kultury materialnej obecnych w otaczającym nas krajobrazie i upowszechnia wiedzę o potrzebie ich ochrony.
- Dostrzega potrzebę popularyzacji wiedzy historycznej w otaczającym go środowisku społecznym. Wykazuje gotowość do podejmowania działań na rzecz interesu publicznego poprzez uczestnictwo w projektach społecznych i edukacyjnych, obywatelskich, kulturowych, oświatowych tworzonych na rzecz społeczności lokalnych.
- Promuje dziedzictwo kulturowe Polski i swojego regionu.
- Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Historia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Historia" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Historia" pozwalają poszerzyć wiedzę z zakresu historii, pedagogiki oraz metod nauczania, co przyczynia się do ogólnego rozwoju osobistego.
- Satysfakcja zawodowa: praca jako nauczyciel historii daje możliwość wpływania na kształtowanie młodych umysłów, pobudzania ich zainteresowań oraz szerzenia wiedzy o przeszłości, co może być źródłem satysfakcji zawodowej.
- Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel historii może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
- Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Historia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Historia" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Historia" pozwalają poszerzyć wiedzę z zakresu historii, pedagogiki oraz metod nauczania, co przyczynia się do ogólnego rozwoju osobistego.
- Satysfakcja zawodowa: praca jako nauczyciel historii daje możliwość wpływania na kształtowanie młodych umysłów, pobudzania ich zainteresowań oraz szerzenia wiedzy o przeszłości, co może być źródłem satysfakcji zawodowej.
- Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel historii może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
- Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Posiada uporządkowaną tematycznie i chronologicznie wiedzę historyczną odnośnie do głównych zagadnień politycznych, ustrojowych, administracyjnych, gospodarczych, społecznych i kulturalnych regionu, Polski i świata.
- Zna główne nurty i kierunki, tendencje rozwoju w zakresie rozwoju badań historycznych i społecznych, z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć historiografii.
- Ma wiedzę z zakresu kształtowania się mapy politycznej i etnicznej Europy i świata. Zna kolejne etapy procesu integracji europejskiej. Potrafi wskazać współczesne problemy polityczne, społeczne i gospodarcze.
- Posiada wiedzę teoretyczną z zakresu: dydaktyki szczegółowej w poziomie szkoły podstawowej gimnazjum, historii wychowania, psychologii, pedagogiki i teorii wychowania, pomiaru dydaktycznego.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Samodzielnie wyszukuje, ocenia, selekcjonuje, gromadzi i wykorzystuje informacje z różnych źródeł wiedzy, niezbędne do poznania procesu historycznego.
- Poprawnie komunikuje się w mowie i w piśmie z zastosowaniem fachowej terminologii terminologię historycznej i społecznej.
- Formułuje samodzielne opinie i wnioski na temat kluczowych zagadnień z zakresu nauk historycznych. Identyfikuje i rozwiązuje problemy merytoryczne.
- Prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje dylematy związane z wykonywaniem przyszłego zawodu nauczyciela z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauk wchodzących w skład bloku specjalistycznego.
- Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną w praktyce. Umiejętnie tworzy konspekty i scenariusze lekcji.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Posiada umiejętność pracy w zespole, przyjmując różne role.
- Sprawnie organizuje własną pracę, efektywnie planując i zarządzając czasem, krytycznie ocenia efekty swych działań. Wykazuje się przedsiębiorczością i umiejętnością samokształcenia.
- Ma świadomość znaczenia ciągłości historycznej (od czasu powstania społeczeństw po dzień dzisiejszy) w kształtowaniu więzi społecznych, co stwarza właściwą perspektywę rozumienia przemian zachodzących we współczesnym świecie.
- Rozumie wartość zabytków kultury materialnej obecnych w otaczającym nas krajobrazie i upowszechnia wiedzę o potrzebie ich ochrony.
- Dostrzega potrzebę popularyzacji wiedzy historycznej w otaczającym go środowisku społecznym. Wykazuje gotowość do podejmowania działań na rzecz interesu publicznego poprzez uczestnictwo w projektach społecznych i edukacyjnych, obywatelskich, kulturowych, oświatowych tworzonych na rzecz społeczności lokalnych.
- Promuje dziedzictwo kulturowe Polski i swojego regionu.
- Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Historia
Studia podyplomowe na kierunku "Historia" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu historii. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel historii, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem historii. Co więcej, dzięki naszym studiom zdobędziesz specjalistyczne umiejętności i wiedzę, niezbędne do prowadzenia zajęć z historii w szkołach i placówkach oświatowych w sposób skuteczny i interesujący.
W świecie, w którym przeszłość często ma wpływ na teraźniejszość, praca nauczyciela historii nabiera szczególnego znaczenia. Będziesz miał możliwość wprowadzać uczniów w zagadnienia związane z historią lokalną, regionalną i globalną, ucząc ich zrozumienia dla różnorodności kulturowej oraz wpływu przeszłości na obecne relacje międzynarodowe.
Jako nauczyciel historii, będziesz przygotowywany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji, dzięki czemu będziesz miał okazję przekazywać im wiedzę o ważnych wydarzeniach i postaciach, które ukształtowały bieg dziejów. Twoja praca będzie miała nieoceniony wpływ na rozwój uczniów, pomagając im zrozumieć skomplikowane procesy historyczne i ich wpływ na współczesny świat.
Nauczyciel historii może czerpać satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, przybliżając im przeszłość i ucząc, jak lekcje historii mogą pomóc w lepszym rozumieniu współczesnego świata. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i empatii, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Historia
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Historia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Historia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Historia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Historia" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Historia" pozwalają poszerzyć wiedzę z zakresu historii, pedagogiki oraz metod nauczania, co przyczynia się do ogólnego rozwoju osobistego.
- Satysfakcja zawodowa: praca jako nauczyciel historii daje możliwość wpływania na kształtowanie młodych umysłów, pobudzania ich zainteresowań oraz szerzenia wiedzy o przeszłości, co może być źródłem satysfakcji zawodowej.
- Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel historii może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
- Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Posiada uporządkowaną tematycznie i chronologicznie wiedzę historyczną odnośnie do głównych zagadnień politycznych, ustrojowych, administracyjnych, gospodarczych, społecznych i kulturalnych regionu, Polski i świata.
- Zna główne nurty i kierunki, tendencje rozwoju w zakresie rozwoju badań historycznych i społecznych, z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć historiografii.
- Ma wiedzę z zakresu kształtowania się mapy politycznej i etnicznej Europy i świata. Zna kolejne etapy procesu integracji europejskiej. Potrafi wskazać współczesne problemy polityczne, społeczne i gospodarcze.
- Posiada wiedzę teoretyczną z zakresu: dydaktyki szczegółowej w poziomie szkoły podstawowej gimnazjum, historii wychowania, psychologii, pedagogiki i teorii wychowania, pomiaru dydaktycznego.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Samodzielnie wyszukuje, ocenia, selekcjonuje, gromadzi i wykorzystuje informacje z różnych źródeł wiedzy, niezbędne do poznania procesu historycznego.
- Poprawnie komunikuje się w mowie i w piśmie z zastosowaniem fachowej terminologii terminologię historycznej i społecznej.
- Formułuje samodzielne opinie i wnioski na temat kluczowych zagadnień z zakresu nauk historycznych. Identyfikuje i rozwiązuje problemy merytoryczne.
- Prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje dylematy związane z wykonywaniem przyszłego zawodu nauczyciela z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauk wchodzących w skład bloku specjalistycznego.
- Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną w praktyce. Umiejętnie tworzy konspekty i scenariusze lekcji.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Posiada umiejętność pracy w zespole, przyjmując różne role.
- Sprawnie organizuje własną pracę, efektywnie planując i zarządzając czasem, krytycznie ocenia efekty swych działań. Wykazuje się przedsiębiorczością i umiejętnością samokształcenia.
- Ma świadomość znaczenia ciągłości historycznej (od czasu powstania społeczeństw po dzień dzisiejszy) w kształtowaniu więzi społecznych, co stwarza właściwą perspektywę rozumienia przemian zachodzących we współczesnym świecie.
- Rozumie wartość zabytków kultury materialnej obecnych w otaczającym nas krajobrazie i upowszechnia wiedzę o potrzebie ich ochrony.
- Dostrzega potrzebę popularyzacji wiedzy historycznej w otaczającym go środowisku społecznym. Wykazuje gotowość do podejmowania działań na rzecz interesu publicznego poprzez uczestnictwo w projektach społecznych i edukacyjnych, obywatelskich, kulturowych, oświatowych tworzonych na rzecz społeczności lokalnych.
- Promuje dziedzictwo kulturowe Polski i swojego regionu.
- Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu ,,historia’’ oraz pogłębienie wiedzy z zakresu historii od czasów starożytnych do współczesności oraz z podstawowymi informacjami na temat warsztatu historyka i dydaktyki tego przedmiotu.
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.