Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Informatyka

Studia podyplomowe

Informatyka

Informatyka

Studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu informatyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel informatyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Dzięki naszym studiom nabędziesz umiejętności, które pozwolą Ci lepiej przygotować swoich uczniów do funkcjonowania w nowoczesnym, zinformatyzowanym świacie, w którym technologie informacyjne odgrywają coraz większą rolę. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem informatyki.

Jako nauczyciel informatyki, będziesz przygotowywany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji, przekazując im umiejętności potrzebne w coraz bardziej zglobalizowanym i zinformatyzowanym świecie. Będziesz miał okazję wprowadzać uczniów w świat programowania, algorytmiki czy bezpieczeństwa pracy z technologiami informacyjnymi, rozwijając ich zdolności krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania problemów.

W świecie, gdzie technologie cyfrowe odgrywają coraz ważniejszą rolę, praca nauczyciela informatyki staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój umiejętności uczniów, które będą niezbędne w przyszłości, pomagając im przygotować się do życia we współczesnym, stale postępującym technologicznie świecie, gdzie umiejętności informatyczne stają się pożądane w co raz większej liczbie sektorów i zawodów.

Nauczyciel informatyki może czerpać satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, przybliżając im świat technologii i ucząc, jak wykorzystywać je w sposób efektywny i bezpieczny. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i innowacji, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Informatyka

Informatyka

Studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu informatyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel informatyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Dzięki naszym studiom nabędziesz umiejętności, które pozwolą Ci lepiej przygotować swoich uczniów do funkcjonowania w nowoczesnym, zinformatyzowanym świacie, w którym technologie informacyjne odgrywają coraz większą rolę. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem informatyki.

Jako nauczyciel informatyki, będziesz przygotowywany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji, przekazując im umiejętności potrzebne w coraz bardziej zglobalizowanym i zinformatyzowanym świecie. Będziesz miał okazję wprowadzać uczniów w świat programowania, algorytmiki czy bezpieczeństwa pracy z technologiami informacyjnymi, rozwijając ich zdolności krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania problemów.

W świecie, gdzie technologie cyfrowe odgrywają coraz ważniejszą rolę, praca nauczyciela informatyki staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój umiejętności uczniów, które będą niezbędne w przyszłości, pomagając im przygotować się do życia we współczesnym, stale postępującym technologicznie świecie, gdzie umiejętności informatyczne stają się pożądane w co raz większej liczbie sektorów i zawodów.

Nauczyciel informatyki może czerpać satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, przybliżając im świat technologii i ucząc, jak wykorzystywać je w sposób efektywny i bezpieczny. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i innowacji, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Przygotowanie merytoryczne absolwentów do prawidłowego prowadzenia zajęć z przedmiotów Informatyka, Technologia Informacyjna.
  2. Umożliwienie absolwentom uzyskanie dodatkowych kwalifikacji do nauczania drugiego lub kolejnego przedmiotu w szkole.
  3. Włączenie informatyki i technologii informacyjnej do nauczania przedmiotów, które są związane z jego podstawowymi kwalifikacjami oraz wykorzystanie wiedzy ogólnotechnicznej do nauczania tych przedmiotów.
  4. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  5. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  6. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  7. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  8. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  9. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Informatyka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Informatyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Informatyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Informatyka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Informatyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Informatyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Przygotowanie merytoryczne absolwentów do prawidłowego prowadzenia zajęć z przedmiotów Informatyka, Technologia Informacyjna.
  2. Umożliwienie absolwentom uzyskanie dodatkowych kwalifikacji do nauczania drugiego lub kolejnego przedmiotu w szkole.
  3. Włączenie informatyki i technologii informacyjnej do nauczania przedmiotów, które są związane z jego podstawowymi kwalifikacjami oraz wykorzystanie wiedzy ogólnotechnicznej do nauczania tych przedmiotów.
  4. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  5. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  6. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  7. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  8. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  9. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna podstawowe pojęcia z zakresu technologii informacyjnej rozumie jej miejsce w tworzonym społeczeństwie informacyjnym oraz opartym na wiedzy.
  2. Posiada wiedzę w zakresie specyfiki szkoły podstawowej i ponadpodstawowej (poziomy kształcenia 1-4), zna cele i treści kształcenia informatycznego w szkołach, metody ich realizacji oraz kontroli i oceny efektów pracy uczniów.
  3. Dysponuje wiedzą w zakresie architektury systemów komputerowych, wybranych środowisk programistycznych, terminologii informatycznych oraz z zakresu systemów informatycznych.
  4. Posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie pozyskiwania, przetwarzania i organizowania informacji, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, tworzenia stron internetowych, zna zasady kolekcjonowania i bezpiecznego przechowywania danych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych).
  2. Potrafi przygotować rozbudowaną prezentację multimedialną, wykorzystując wybrane programy graficzne i multimedialne, tworzyć i modyfikować obiekty graficzne praz pakiety multimedialne, umie przetwarzać i organizować dane wykorzystując wybrane programy pakietu biurowego.
  3. Umie zbudować prosty system bazodanowy, potrafi korzystać z usług internetowych oraz stosować technologie internetowe do tworzenia oprogramowania
  4. Posiada umiejętność samodzielnego administrowania i konfigurowania systemu operacyjnego oraz urządzeń zarządzanych przez ten system.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Rozwijanie dorobku zawodu nauczyciela informatyki, wykazanie kreatywności i innowacyjności niezbędnej do podjęcia praktycznej aktywności w społeczeństwie informatycznym.
  2. Przestrzegania prawa, w tym praw autorskich oraz dbania o rzetelność wykonywanych badań w zakresie informatyki i technologii informacyjnych, świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów.
  3. Określenia priorytetów służących do realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
  4. Systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy.
  5. Stosowanie zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Informatyka" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" pozwalają na zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu informatyki, pedagogiki oraz metod nauczania, co przyczynia się do ogólnego rozwoju osobistego.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca jako nauczyciel informatyki umożliwia wspieranie rozwoju umiejętności uczniów w dziedzinie technologii informacyjnych, co może przynieść satysfakcję z wykonywanej pracy i wpływu na rozwój młodych pokoleń.
  5. Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel informatyki może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
  7. Wpływ na przyszłe pokolenia: jako nauczyciel informatyki masz szansę wpłynąć na przyszłe pokolenia, ucząc ich umiejętności niezbędnych w coraz bardziej zdigitalizowanym świecie, co przekłada się na satysfakcję z wykonywanej pracy.
  8. Stabilność zatrudnienia: z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na nauczycieli informatyki, absolwenci tego kierunku mają większe szanse na stabilne zatrudnienie w swoim zawodzie.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Informatyka" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" pozwalają na zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu informatyki, pedagogiki oraz metod nauczania, co przyczynia się do ogólnego rozwoju osobistego.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca jako nauczyciel informatyki umożliwia wspieranie rozwoju umiejętności uczniów w dziedzinie technologii informacyjnych, co może przynieść satysfakcję z wykonywanej pracy i wpływu na rozwój młodych pokoleń.
  5. Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel informatyki może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
  7. Wpływ na przyszłe pokolenia: jako nauczyciel informatyki masz szansę wpłynąć na przyszłe pokolenia, ucząc ich umiejętności niezbędnych w coraz bardziej zdigitalizowanym świecie, co przekłada się na satysfakcję z wykonywanej pracy.
  8. Stabilność zatrudnienia: z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na nauczycieli informatyki, absolwenci tego kierunku mają większe szanse na stabilne zatrudnienie w swoim zawodzie.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna podstawowe pojęcia z zakresu technologii informacyjnej rozumie jej miejsce w tworzonym społeczeństwie informacyjnym oraz opartym na wiedzy.
  2. Posiada wiedzę w zakresie specyfiki szkoły podstawowej i ponadpodstawowej (poziomy kształcenia 1-4), zna cele i treści kształcenia informatycznego w szkołach, metody ich realizacji oraz kontroli i oceny efektów pracy uczniów.
  3. Dysponuje wiedzą w zakresie architektury systemów komputerowych, wybranych środowisk programistycznych, terminologii informatycznych oraz z zakresu systemów informatycznych.
  4. Posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie pozyskiwania, przetwarzania i organizowania informacji, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, tworzenia stron internetowych, zna zasady kolekcjonowania i bezpiecznego przechowywania danych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych).
  2. Potrafi przygotować rozbudowaną prezentację multimedialną, wykorzystując wybrane programy graficzne i multimedialne, tworzyć i modyfikować obiekty graficzne praz pakiety multimedialne, umie przetwarzać i organizować dane wykorzystując wybrane programy pakietu biurowego.
  3. Umie zbudować prosty system bazodanowy, potrafi korzystać z usług internetowych oraz stosować technologie internetowe do tworzenia oprogramowania
  4. Posiada umiejętność samodzielnego administrowania i konfigurowania systemu operacyjnego oraz urządzeń zarządzanych przez ten system.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Rozwijanie dorobku zawodu nauczyciela informatyki, wykazanie kreatywności i innowacyjności niezbędnej do podjęcia praktycznej aktywności w społeczeństwie informatycznym.
  2. Przestrzegania prawa, w tym praw autorskich oraz dbania o rzetelność wykonywanych badań w zakresie informatyki i technologii informacyjnych, świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów.
  3. Określenia priorytetów służących do realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
  4. Systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy.
  5. Stosowanie zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Informatyka

Studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu informatyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel informatyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Dzięki naszym studiom nabędziesz umiejętności, które pozwolą Ci lepiej przygotować swoich uczniów do funkcjonowania w nowoczesnym, zinformatyzowanym świacie, w którym technologie informacyjne odgrywają coraz większą rolę. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem informatyki.

Jako nauczyciel informatyki, będziesz przygotowywany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji, przekazując im umiejętności potrzebne w coraz bardziej zglobalizowanym i zinformatyzowanym świecie. Będziesz miał okazję wprowadzać uczniów w świat programowania, algorytmiki czy bezpieczeństwa pracy z technologiami informacyjnymi, rozwijając ich zdolności krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania problemów.

W świecie, gdzie technologie cyfrowe odgrywają coraz ważniejszą rolę, praca nauczyciela informatyki staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój umiejętności uczniów, które będą niezbędne w przyszłości, pomagając im przygotować się do życia we współczesnym, stale postępującym technologicznie świecie, gdzie umiejętności informatyczne stają się pożądane w co raz większej liczbie sektorów i zawodów.

Nauczyciel informatyki może czerpać satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, przybliżając im świat technologii i ucząc, jak wykorzystywać je w sposób efektywny i bezpieczny. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i innowacji, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Informatyka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Informatyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Informatyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Informatyka" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" pozwalają na zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu informatyki, pedagogiki oraz metod nauczania, co przyczynia się do ogólnego rozwoju osobistego.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca jako nauczyciel informatyki umożliwia wspieranie rozwoju umiejętności uczniów w dziedzinie technologii informacyjnych, co może przynieść satysfakcję z wykonywanej pracy i wpływu na rozwój młodych pokoleń.
  5. Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel informatyki może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
  7. Wpływ na przyszłe pokolenia: jako nauczyciel informatyki masz szansę wpłynąć na przyszłe pokolenia, ucząc ich umiejętności niezbędnych w coraz bardziej zdigitalizowanym świecie, co przekłada się na satysfakcję z wykonywanej pracy.
  8. Stabilność zatrudnienia: z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na nauczycieli informatyki, absolwenci tego kierunku mają większe szanse na stabilne zatrudnienie w swoim zawodzie.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna podstawowe pojęcia z zakresu technologii informacyjnej rozumie jej miejsce w tworzonym społeczeństwie informacyjnym oraz opartym na wiedzy.
  2. Posiada wiedzę w zakresie specyfiki szkoły podstawowej i ponadpodstawowej (poziomy kształcenia 1-4), zna cele i treści kształcenia informatycznego w szkołach, metody ich realizacji oraz kontroli i oceny efektów pracy uczniów.
  3. Dysponuje wiedzą w zakresie architektury systemów komputerowych, wybranych środowisk programistycznych, terminologii informatycznych oraz z zakresu systemów informatycznych.
  4. Posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie pozyskiwania, przetwarzania i organizowania informacji, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, tworzenia stron internetowych, zna zasady kolekcjonowania i bezpiecznego przechowywania danych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych).
  2. Potrafi przygotować rozbudowaną prezentację multimedialną, wykorzystując wybrane programy graficzne i multimedialne, tworzyć i modyfikować obiekty graficzne praz pakiety multimedialne, umie przetwarzać i organizować dane wykorzystując wybrane programy pakietu biurowego.
  3. Umie zbudować prosty system bazodanowy, potrafi korzystać z usług internetowych oraz stosować technologie internetowe do tworzenia oprogramowania
  4. Posiada umiejętność samodzielnego administrowania i konfigurowania systemu operacyjnego oraz urządzeń zarządzanych przez ten system.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Rozwijanie dorobku zawodu nauczyciela informatyki, wykazanie kreatywności i innowacyjności niezbędnej do podjęcia praktycznej aktywności w społeczeństwie informatycznym.
  2. Przestrzegania prawa, w tym praw autorskich oraz dbania o rzetelność wykonywanych badań w zakresie informatyki i technologii informacyjnych, świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów.
  3. Określenia priorytetów służących do realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
  4. Systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy.
  5. Stosowanie zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Przygotowanie merytoryczne absolwentów do prawidłowego prowadzenia zajęć z przedmiotów Informatyka, Technologia Informacyjna.
  2. Umożliwienie absolwentom uzyskanie dodatkowych kwalifikacji do nauczania drugiego lub kolejnego przedmiotu w szkole.
  3. Włączenie informatyki i technologii informacyjnej do nauczania przedmiotów, które są związane z jego podstawowymi kwalifikacjami oraz wykorzystanie wiedzy ogólnotechnicznej do nauczania tych przedmiotów.
  4. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  5. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  6. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  7. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  8. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  9. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.