Informatyka
Informatyka
Studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu informatyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel informatyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Dzięki naszym studiom nabędziesz umiejętności, które pozwolą Ci lepiej przygotować swoich uczniów do funkcjonowania w nowoczesnym, zinformatyzowanym świacie, w którym technologie informacyjne odgrywają coraz większą rolę. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem informatyki.
Jako nauczyciel informatyki, będziesz przygotowywany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji, przekazując im umiejętności potrzebne w coraz bardziej zglobalizowanym i zinformatyzowanym świecie. Będziesz miał okazję wprowadzać uczniów w świat programowania, algorytmiki czy bezpieczeństwa pracy z technologiami informacyjnymi, rozwijając ich zdolności krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania problemów.
W świecie, gdzie technologie cyfrowe odgrywają coraz ważniejszą rolę, praca nauczyciela informatyki staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój umiejętności uczniów, które będą niezbędne w przyszłości, pomagając im przygotować się do życia we współczesnym, stale postępującym technologicznie świecie, gdzie umiejętności informatyczne stają się pożądane w co raz większej liczbie sektorów i zawodów.
Nauczyciel informatyki może czerpać satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, przybliżając im świat technologii i ucząc, jak wykorzystywać je w sposób efektywny i bezpieczny. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i innowacji, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.


Informatyka
Informatyka
Studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu informatyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel informatyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Dzięki naszym studiom nabędziesz umiejętności, które pozwolą Ci lepiej przygotować swoich uczniów do funkcjonowania w nowoczesnym, zinformatyzowanym świacie, w którym technologie informacyjne odgrywają coraz większą rolę. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem informatyki.
Jako nauczyciel informatyki, będziesz przygotowywany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji, przekazując im umiejętności potrzebne w coraz bardziej zglobalizowanym i zinformatyzowanym świecie. Będziesz miał okazję wprowadzać uczniów w świat programowania, algorytmiki czy bezpieczeństwa pracy z technologiami informacyjnymi, rozwijając ich zdolności krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania problemów.
W świecie, gdzie technologie cyfrowe odgrywają coraz ważniejszą rolę, praca nauczyciela informatyki staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój umiejętności uczniów, które będą niezbędne w przyszłości, pomagając im przygotować się do życia we współczesnym, stale postępującym technologicznie świecie, gdzie umiejętności informatyczne stają się pożądane w co raz większej liczbie sektorów i zawodów.
Nauczyciel informatyki może czerpać satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, przybliżając im świat technologii i ucząc, jak wykorzystywać je w sposób efektywny i bezpieczny. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i innowacji, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.


Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie merytoryczne absolwentów do prawidłowego prowadzenia zajęć z przedmiotów Informatyka, Technologia Informacyjna.
- Umożliwienie absolwentom uzyskanie dodatkowych kwalifikacji do nauczania drugiego lub kolejnego przedmiotu w szkole.
- Włączenie informatyki i technologii informacyjnej do nauczania przedmiotów, które są związane z jego podstawowymi kwalifikacjami oraz wykorzystanie wiedzy ogólnotechnicznej do nauczania tych przedmiotów.
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Informatyka
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Informatyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Informatyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Informatyka
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Informatyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Informatyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie merytoryczne absolwentów do prawidłowego prowadzenia zajęć z przedmiotów Informatyka, Technologia Informacyjna.
- Umożliwienie absolwentom uzyskanie dodatkowych kwalifikacji do nauczania drugiego lub kolejnego przedmiotu w szkole.
- Włączenie informatyki i technologii informacyjnej do nauczania przedmiotów, które są związane z jego podstawowymi kwalifikacjami oraz wykorzystanie wiedzy ogólnotechnicznej do nauczania tych przedmiotów.
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna podstawowe pojęcia z zakresu technologii informacyjnej rozumie jej miejsce w tworzonym społeczeństwie informacyjnym oraz opartym na wiedzy.
- Posiada wiedzę w zakresie specyfiki szkoły podstawowej i ponadpodstawowej (poziomy kształcenia 1-4), zna cele i treści kształcenia informatycznego w szkołach, metody ich realizacji oraz kontroli i oceny efektów pracy uczniów.
- Dysponuje wiedzą w zakresie architektury systemów komputerowych, wybranych środowisk programistycznych, terminologii informatycznych oraz z zakresu systemów informatycznych.
- Posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie pozyskiwania, przetwarzania i organizowania informacji, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, tworzenia stron internetowych, zna zasady kolekcjonowania i bezpiecznego przechowywania danych.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych).
- Potrafi przygotować rozbudowaną prezentację multimedialną, wykorzystując wybrane programy graficzne i multimedialne, tworzyć i modyfikować obiekty graficzne praz pakiety multimedialne, umie przetwarzać i organizować dane wykorzystując wybrane programy pakietu biurowego.
- Umie zbudować prosty system bazodanowy, potrafi korzystać z usług internetowych oraz stosować technologie internetowe do tworzenia oprogramowania
- Posiada umiejętność samodzielnego administrowania i konfigurowania systemu operacyjnego oraz urządzeń zarządzanych przez ten system.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Rozwijanie dorobku zawodu nauczyciela informatyki, wykazanie kreatywności i innowacyjności niezbędnej do podjęcia praktycznej aktywności w społeczeństwie informatycznym.
- Przestrzegania prawa, w tym praw autorskich oraz dbania o rzetelność wykonywanych badań w zakresie informatyki i technologii informacyjnych, świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów.
- Określenia priorytetów służących do realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
- Systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy.
- Stosowanie zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Informatyka" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" pozwalają na zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu informatyki, pedagogiki oraz metod nauczania, co przyczynia się do ogólnego rozwoju osobistego.
- Satysfakcja zawodowa: praca jako nauczyciel informatyki umożliwia wspieranie rozwoju umiejętności uczniów w dziedzinie technologii informacyjnych, co może przynieść satysfakcję z wykonywanej pracy i wpływu na rozwój młodych pokoleń.
- Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel informatyki może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
- Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
- Wpływ na przyszłe pokolenia: jako nauczyciel informatyki masz szansę wpłynąć na przyszłe pokolenia, ucząc ich umiejętności niezbędnych w coraz bardziej zdigitalizowanym świecie, co przekłada się na satysfakcję z wykonywanej pracy.
- Stabilność zatrudnienia: z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na nauczycieli informatyki, absolwenci tego kierunku mają większe szanse na stabilne zatrudnienie w swoim zawodzie.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Informatyka" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" pozwalają na zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu informatyki, pedagogiki oraz metod nauczania, co przyczynia się do ogólnego rozwoju osobistego.
- Satysfakcja zawodowa: praca jako nauczyciel informatyki umożliwia wspieranie rozwoju umiejętności uczniów w dziedzinie technologii informacyjnych, co może przynieść satysfakcję z wykonywanej pracy i wpływu na rozwój młodych pokoleń.
- Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel informatyki może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
- Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
- Wpływ na przyszłe pokolenia: jako nauczyciel informatyki masz szansę wpłynąć na przyszłe pokolenia, ucząc ich umiejętności niezbędnych w coraz bardziej zdigitalizowanym świecie, co przekłada się na satysfakcję z wykonywanej pracy.
- Stabilność zatrudnienia: z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na nauczycieli informatyki, absolwenci tego kierunku mają większe szanse na stabilne zatrudnienie w swoim zawodzie.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna podstawowe pojęcia z zakresu technologii informacyjnej rozumie jej miejsce w tworzonym społeczeństwie informacyjnym oraz opartym na wiedzy.
- Posiada wiedzę w zakresie specyfiki szkoły podstawowej i ponadpodstawowej (poziomy kształcenia 1-4), zna cele i treści kształcenia informatycznego w szkołach, metody ich realizacji oraz kontroli i oceny efektów pracy uczniów.
- Dysponuje wiedzą w zakresie architektury systemów komputerowych, wybranych środowisk programistycznych, terminologii informatycznych oraz z zakresu systemów informatycznych.
- Posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie pozyskiwania, przetwarzania i organizowania informacji, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, tworzenia stron internetowych, zna zasady kolekcjonowania i bezpiecznego przechowywania danych.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych).
- Potrafi przygotować rozbudowaną prezentację multimedialną, wykorzystując wybrane programy graficzne i multimedialne, tworzyć i modyfikować obiekty graficzne praz pakiety multimedialne, umie przetwarzać i organizować dane wykorzystując wybrane programy pakietu biurowego.
- Umie zbudować prosty system bazodanowy, potrafi korzystać z usług internetowych oraz stosować technologie internetowe do tworzenia oprogramowania
- Posiada umiejętność samodzielnego administrowania i konfigurowania systemu operacyjnego oraz urządzeń zarządzanych przez ten system.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Rozwijanie dorobku zawodu nauczyciela informatyki, wykazanie kreatywności i innowacyjności niezbędnej do podjęcia praktycznej aktywności w społeczeństwie informatycznym.
- Przestrzegania prawa, w tym praw autorskich oraz dbania o rzetelność wykonywanych badań w zakresie informatyki i technologii informacyjnych, świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów.
- Określenia priorytetów służących do realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
- Systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy.
- Stosowanie zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Informatyka
Studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu informatyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel informatyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Dzięki naszym studiom nabędziesz umiejętności, które pozwolą Ci lepiej przygotować swoich uczniów do funkcjonowania w nowoczesnym, zinformatyzowanym świacie, w którym technologie informacyjne odgrywają coraz większą rolę. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem informatyki.
Jako nauczyciel informatyki, będziesz przygotowywany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji, przekazując im umiejętności potrzebne w coraz bardziej zglobalizowanym i zinformatyzowanym świecie. Będziesz miał okazję wprowadzać uczniów w świat programowania, algorytmiki czy bezpieczeństwa pracy z technologiami informacyjnymi, rozwijając ich zdolności krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania problemów.
W świecie, gdzie technologie cyfrowe odgrywają coraz ważniejszą rolę, praca nauczyciela informatyki staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój umiejętności uczniów, które będą niezbędne w przyszłości, pomagając im przygotować się do życia we współczesnym, stale postępującym technologicznie świecie, gdzie umiejętności informatyczne stają się pożądane w co raz większej liczbie sektorów i zawodów.
Nauczyciel informatyki może czerpać satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, przybliżając im świat technologii i ucząc, jak wykorzystywać je w sposób efektywny i bezpieczny. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i innowacji, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Informatyka
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Informatyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Informatyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Informatyka" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Informatyka" pozwalają na zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu informatyki, pedagogiki oraz metod nauczania, co przyczynia się do ogólnego rozwoju osobistego.
- Satysfakcja zawodowa: praca jako nauczyciel informatyki umożliwia wspieranie rozwoju umiejętności uczniów w dziedzinie technologii informacyjnych, co może przynieść satysfakcję z wykonywanej pracy i wpływu na rozwój młodych pokoleń.
- Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel informatyki może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
- Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
- Wpływ na przyszłe pokolenia: jako nauczyciel informatyki masz szansę wpłynąć na przyszłe pokolenia, ucząc ich umiejętności niezbędnych w coraz bardziej zdigitalizowanym świecie, co przekłada się na satysfakcję z wykonywanej pracy.
- Stabilność zatrudnienia: z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na nauczycieli informatyki, absolwenci tego kierunku mają większe szanse na stabilne zatrudnienie w swoim zawodzie.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna podstawowe pojęcia z zakresu technologii informacyjnej rozumie jej miejsce w tworzonym społeczeństwie informacyjnym oraz opartym na wiedzy.
- Posiada wiedzę w zakresie specyfiki szkoły podstawowej i ponadpodstawowej (poziomy kształcenia 1-4), zna cele i treści kształcenia informatycznego w szkołach, metody ich realizacji oraz kontroli i oceny efektów pracy uczniów.
- Dysponuje wiedzą w zakresie architektury systemów komputerowych, wybranych środowisk programistycznych, terminologii informatycznych oraz z zakresu systemów informatycznych.
- Posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie pozyskiwania, przetwarzania i organizowania informacji, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, tworzenia stron internetowych, zna zasady kolekcjonowania i bezpiecznego przechowywania danych.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych).
- Potrafi przygotować rozbudowaną prezentację multimedialną, wykorzystując wybrane programy graficzne i multimedialne, tworzyć i modyfikować obiekty graficzne praz pakiety multimedialne, umie przetwarzać i organizować dane wykorzystując wybrane programy pakietu biurowego.
- Umie zbudować prosty system bazodanowy, potrafi korzystać z usług internetowych oraz stosować technologie internetowe do tworzenia oprogramowania
- Posiada umiejętność samodzielnego administrowania i konfigurowania systemu operacyjnego oraz urządzeń zarządzanych przez ten system.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Rozwijanie dorobku zawodu nauczyciela informatyki, wykazanie kreatywności i innowacyjności niezbędnej do podjęcia praktycznej aktywności w społeczeństwie informatycznym.
- Przestrzegania prawa, w tym praw autorskich oraz dbania o rzetelność wykonywanych badań w zakresie informatyki i technologii informacyjnych, świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów.
- Określenia priorytetów służących do realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
- Systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy.
- Stosowanie zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie merytoryczne absolwentów do prawidłowego prowadzenia zajęć z przedmiotów Informatyka, Technologia Informacyjna.
- Umożliwienie absolwentom uzyskanie dodatkowych kwalifikacji do nauczania drugiego lub kolejnego przedmiotu w szkole.
- Włączenie informatyki i technologii informacyjnej do nauczania przedmiotów, które są związane z jego podstawowymi kwalifikacjami oraz wykorzystanie wiedzy ogólnotechnicznej do nauczania tych przedmiotów.
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.