Integracja sensoryczna
Integracja sensoryczna
Studia podyplomowe na kierunku „Integracja sensoryczna” skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru. Integracja sensoryczna to dziedzina, która pozwala na kompleksową pomoc dzieciom i młodzieży z różnymi zaburzeniami sensorycznymi. Takie zaburzenia, jak np. ADHD, autyzm czy zespół Aspergera, wpływają negatywnie na jakość życia pacjentów oraz ich rodzin. Dlatego ważne jest, aby terapeuci zintegrowali różne techniki i metody terapeutyczne, które pomogą dzieciom w codziennym życiu. Studia podyplomowe na kierunku „Integracja sensoryczna” przygotowują do pracy z dziećmi i młodzieżą z różnymi zaburzeniami sensorycznymi. Po ukończeniu takich studiów będziesz mieć wiedzę i umiejętności, które umożliwią Ci prowadzenie terapii zintegrowanej, czyli wykorzystującej różne metody terapeutyczne w jednej sesji. Będziesz mógł/mogła pomóc dzieciom w poprawie funkcjonowania w codziennym życiu, w szkole oraz w relacjach z innymi ludźmi. Praca ta jest bardzo ważna, ponieważ umożliwia poprawę jakości życia nie tylko dzieciom, ale również ich rodzinom. Pamiętaj, że praca terapeuty integracji sensorycznej to nie tylko satysfakcjonujące wyzwanie zawodowe, ale także możliwość przekazywania wartości, które odmienią życie wielu osób. Poprzez swoją pracę będziesz mógł/mogła wpłynąć na rozwój umysłowy, emocjonalny i społeczny swoich podopiecznych, a tym samym przyczynić się do poprawy jakości ich życia.


Integracja sensoryczna
Integracja sensoryczna
Studia podyplomowe na kierunku „Integracja sensoryczna” skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru. Integracja sensoryczna to dziedzina, która pozwala na kompleksową pomoc dzieciom i młodzieży z różnymi zaburzeniami sensorycznymi. Takie zaburzenia, jak np. ADHD, autyzm czy zespół Aspergera, wpływają negatywnie na jakość życia pacjentów oraz ich rodzin. Dlatego ważne jest, aby terapeuci zintegrowali różne techniki i metody terapeutyczne, które pomogą dzieciom w codziennym życiu. Studia podyplomowe na kierunku „Integracja sensoryczna” przygotowują do pracy z dziećmi i młodzieżą z różnymi zaburzeniami sensorycznymi. Po ukończeniu takich studiów będziesz mieć wiedzę i umiejętności, które umożliwią Ci prowadzenie terapii zintegrowanej, czyli wykorzystującej różne metody terapeutyczne w jednej sesji. Będziesz mógł/mogła pomóc dzieciom w poprawie funkcjonowania w codziennym życiu, w szkole oraz w relacjach z innymi ludźmi. Praca ta jest bardzo ważna, ponieważ umożliwia poprawę jakości życia nie tylko dzieciom, ale również ich rodzinom. Pamiętaj, że praca terapeuty integracji sensorycznej to nie tylko satysfakcjonujące wyzwanie zawodowe, ale także możliwość przekazywania wartości, które odmienią życie wielu osób. Poprzez swoją pracę będziesz mógł/mogła wpłynąć na rozwój umysłowy, emocjonalny i społeczny swoich podopiecznych, a tym samym przyczynić się do poprawy jakości ich życia.


Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie słuchacza do prowadzenia diagnozy, terapii, zajęć korekcyjnych oraz wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka.
- Umożliwienie nauczycielom posiadającym kwalifikacje pedagogiczne:
- Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu w szkołach.
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki pedagogicznej wśród uczestników studiów.
- Zapoznanie słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi, umożliwiającymi im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela danego przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do:
- Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
- Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystywania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Zdobycia wiedzy merytorycznej, obejmującej kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych, albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Zdobycia wiedzy dotyczącej przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Zdobycia wiedzy praktycznej, gromadzonej poprzez realizowane praktyki, której celem jest zbieranie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Integracja sensoryczna
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Integracja sensoryczna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Integracja sensoryczna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Integracja sensoryczna
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Integracja sensoryczna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Integracja sensoryczna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie słuchacza do prowadzenia diagnozy, terapii, zajęć korekcyjnych oraz wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka.
- Umożliwienie nauczycielom posiadającym kwalifikacje pedagogiczne:
- Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu w szkołach.
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki pedagogicznej wśród uczestników studiów.
- Zapoznanie słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi, umożliwiającymi im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela danego przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do:
- Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
- Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystywania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Zdobycia wiedzy merytorycznej, obejmującej kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych, albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Zdobycia wiedzy dotyczącej przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Zdobycia wiedzy praktycznej, gromadzonej poprzez realizowane praktyki, której celem jest zbieranie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Podstawy psychologii osobowości, psychologii rozwoju dziecka i psychologii klinicznej dziecka,
- Podstawy pedagogiki specjalnej,
- Budowę i funkcje układu nerwowego,
- Zasady oceniania i pomiar dydaktyczny,
- Metody stosowane w usprawnianiu psychoruchowym dzieci,
- Bazowe systemy sensoryczne i ich wpływ na funkcjonowanie człowieka.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Planować i organizować pracę dydaktyczno-wychowawczą,
- Stosować technologię informacyjną w pracy z osobami z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Rozwiązywać psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Obserwować zaburzenia integracji sensorycznej,
- Diagnozować dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Stosować odpowiednie metody w terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Współpracuje z nauczycielami, rodzicami i instytucjami w celu usprawniania dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Wykazuje empatię wobec osób z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Systematycznie doskonali swój warsztat pracy.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie integracji sensorycznej.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Technika z wychowaniem komunikacyjnym" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji w obszarze terapii pedagogicznej: studia te pozwalają na zdobycie wiedzy i umiejętności specjalistycznych w dziedzinie terapii pedagogicznej z integracją sensoryczną, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
- Poszerzenie horyzontów zawodowych: studia podyplomowe na kierunku "Terapia pedagogiczna z integracją sensoryczną" mogą poszerzyć horyzonty zawodowe, umożliwiając pracę w różnych środowiskach, takich jak ośrodki wsparcia, placówki oświatowe czy prywatne gabinety terapeutyczne.
- Wzbogacenie umiejętności komunikacji: studia podyplomowe na kierunku "Terapia pedagogiczna z integracją sensoryczną" uczą efektywnego komunikowania się z dziećmi o różnych potrzebach, co może przełożyć się na lepsze relacje zarówno zawodowe, jak i osobiste.
- Rozwój empatii i zrozumienia: studia te pozwalają na rozwijanie empatii i zrozumienia dla potrzeb dzieci z zaburzeniami sensorycznymi, co przyczynia się do osobistego rozwoju.
- Stabilność zatrudnienia w specjalistycznej dziedzinie: terapeuci zajmujący się integracją sensoryczną są poszukiwani na rynku pracy, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia.
- Poprawa warunków finansowych: wykształcenie w specjalistycznym obszarze, jakim jest terapia pedagogiczna z integracją sensoryczną, może wpłynąć na wyższe zarobki, co przekłada się na lepsze warunki finansowe i życiowe.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Technika z wychowaniem komunikacyjnym" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji w obszarze terapii pedagogicznej: studia te pozwalają na zdobycie wiedzy i umiejętności specjalistycznych w dziedzinie terapii pedagogicznej z integracją sensoryczną, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
- Poszerzenie horyzontów zawodowych: studia podyplomowe na kierunku "Terapia pedagogiczna z integracją sensoryczną" mogą poszerzyć horyzonty zawodowe, umożliwiając pracę w różnych środowiskach, takich jak ośrodki wsparcia, placówki oświatowe czy prywatne gabinety terapeutyczne.
- Wzbogacenie umiejętności komunikacji: studia podyplomowe na kierunku "Terapia pedagogiczna z integracją sensoryczną" uczą efektywnego komunikowania się z dziećmi o różnych potrzebach, co może przełożyć się na lepsze relacje zarówno zawodowe, jak i osobiste.
- Rozwój empatii i zrozumienia: studia te pozwalają na rozwijanie empatii i zrozumienia dla potrzeb dzieci z zaburzeniami sensorycznymi, co przyczynia się do osobistego rozwoju.
- Stabilność zatrudnienia w specjalistycznej dziedzinie: terapeuci zajmujący się integracją sensoryczną są poszukiwani na rynku pracy, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia.
- Poprawa warunków finansowych: wykształcenie w specjalistycznym obszarze, jakim jest terapia pedagogiczna z integracją sensoryczną, może wpłynąć na wyższe zarobki, co przekłada się na lepsze warunki finansowe i życiowe.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Podstawy psychologii osobowości, psychologii rozwoju dziecka i psychologii klinicznej dziecka,
- Podstawy pedagogiki specjalnej,
- Budowę i funkcje układu nerwowego,
- Zasady oceniania i pomiar dydaktyczny,
- Metody stosowane w usprawnianiu psychoruchowym dzieci,
- Bazowe systemy sensoryczne i ich wpływ na funkcjonowanie człowieka.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Planować i organizować pracę dydaktyczno-wychowawczą,
- Stosować technologię informacyjną w pracy z osobami z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Rozwiązywać psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Obserwować zaburzenia integracji sensorycznej,
- Diagnozować dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Stosować odpowiednie metody w terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Współpracuje z nauczycielami, rodzicami i instytucjami w celu usprawniania dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Wykazuje empatię wobec osób z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Systematycznie doskonali swój warsztat pracy.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie integracji sensorycznej.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Integracja sensoryczna
Studia podyplomowe na kierunku „Integracja sensoryczna” skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru. Integracja sensoryczna to dziedzina, która pozwala na kompleksową pomoc dzieciom i młodzieży z różnymi zaburzeniami sensorycznymi. Takie zaburzenia, jak np. ADHD, autyzm czy zespół Aspergera, wpływają negatywnie na jakość życia pacjentów oraz ich rodzin. Dlatego ważne jest, aby terapeuci zintegrowali różne techniki i metody terapeutyczne, które pomogą dzieciom w codziennym życiu. Studia podyplomowe na kierunku „Integracja sensoryczna” przygotowują do pracy z dziećmi i młodzieżą z różnymi zaburzeniami sensorycznymi. Po ukończeniu takich studiów będziesz mieć wiedzę i umiejętności, które umożliwią Ci prowadzenie terapii zintegrowanej, czyli wykorzystującej różne metody terapeutyczne w jednej sesji. Będziesz mógł/mogła pomóc dzieciom w poprawie funkcjonowania w codziennym życiu, w szkole oraz w relacjach z innymi ludźmi. Praca ta jest bardzo ważna, ponieważ umożliwia poprawę jakości życia nie tylko dzieciom, ale również ich rodzinom. Pamiętaj, że praca terapeuty integracji sensorycznej to nie tylko satysfakcjonujące wyzwanie zawodowe, ale także możliwość przekazywania wartości, które odmienią życie wielu osób. Poprzez swoją pracę będziesz mógł/mogła wpłynąć na rozwój umysłowy, emocjonalny i społeczny swoich podopiecznych, a tym samym przyczynić się do poprawy jakości ich życia.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Integracja sensoryczna
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Integracja sensoryczna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Integracja sensoryczna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Technika z wychowaniem komunikacyjnym" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji w obszarze terapii pedagogicznej: studia te pozwalają na zdobycie wiedzy i umiejętności specjalistycznych w dziedzinie terapii pedagogicznej z integracją sensoryczną, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
- Poszerzenie horyzontów zawodowych: studia podyplomowe na kierunku "Terapia pedagogiczna z integracją sensoryczną" mogą poszerzyć horyzonty zawodowe, umożliwiając pracę w różnych środowiskach, takich jak ośrodki wsparcia, placówki oświatowe czy prywatne gabinety terapeutyczne.
- Wzbogacenie umiejętności komunikacji: studia podyplomowe na kierunku "Terapia pedagogiczna z integracją sensoryczną" uczą efektywnego komunikowania się z dziećmi o różnych potrzebach, co może przełożyć się na lepsze relacje zarówno zawodowe, jak i osobiste.
- Rozwój empatii i zrozumienia: studia te pozwalają na rozwijanie empatii i zrozumienia dla potrzeb dzieci z zaburzeniami sensorycznymi, co przyczynia się do osobistego rozwoju.
- Stabilność zatrudnienia w specjalistycznej dziedzinie: terapeuci zajmujący się integracją sensoryczną są poszukiwani na rynku pracy, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia.
- Poprawa warunków finansowych: wykształcenie w specjalistycznym obszarze, jakim jest terapia pedagogiczna z integracją sensoryczną, może wpłynąć na wyższe zarobki, co przekłada się na lepsze warunki finansowe i życiowe.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Podstawy psychologii osobowości, psychologii rozwoju dziecka i psychologii klinicznej dziecka,
- Podstawy pedagogiki specjalnej,
- Budowę i funkcje układu nerwowego,
- Zasady oceniania i pomiar dydaktyczny,
- Metody stosowane w usprawnianiu psychoruchowym dzieci,
- Bazowe systemy sensoryczne i ich wpływ na funkcjonowanie człowieka.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Planować i organizować pracę dydaktyczno-wychowawczą,
- Stosować technologię informacyjną w pracy z osobami z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Rozwiązywać psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Obserwować zaburzenia integracji sensorycznej,
- Diagnozować dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Stosować odpowiednie metody w terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Współpracuje z nauczycielami, rodzicami i instytucjami w celu usprawniania dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Wykazuje empatię wobec osób z dysfunkcjami rozwojowymi,
- Systematycznie doskonali swój warsztat pracy.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie integracji sensorycznej.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie słuchacza do prowadzenia diagnozy, terapii, zajęć korekcyjnych oraz wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka.
- Umożliwienie nauczycielom posiadającym kwalifikacje pedagogiczne:
- Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu w szkołach.
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki pedagogicznej wśród uczestników studiów.
- Zapoznanie słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi, umożliwiającymi im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela danego przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do:
- Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
- Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystywania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Zdobycia wiedzy merytorycznej, obejmującej kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych, albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Zdobycia wiedzy dotyczącej przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Zdobycia wiedzy praktycznej, gromadzonej poprzez realizowane praktyki, której celem jest zbieranie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.