Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Język polski

Studia podyplomowe

Język polski

Język polski

Studia podyplomowe na kierunku "Język polski" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu języka polskiego. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel języka polskiego, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem języka polskiego.

Jako nauczyciel języka polskiego, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz wprowadzał ich w świat literatury polskiej, rozwijał umiejętności językowe, a także tłumaczył zasady gramatyki i składni. Twoja praca będzie miała ogromne znaczenie dla kształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak język wpływa na ich życie, myślenie i kulturę.

W świecie, gdzie język odgrywa kluczową rolę w komunikacji i zrozumieniu innych kultur, praca nauczyciela języka polskiego staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im opanować gramatykę, zrozumieć kontekst kulturowy oraz odnaleźć się w świecie literatury.

Nauczyciel języka polskiego czerpie satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko piękna języka, ale także logiki i dyscypliny myślenia, które niesie ze sobą zrozumienie gramatyki. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i umiejętnościach, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Język polski

Język polski

Studia podyplomowe na kierunku "Język polski" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu języka polskiego. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel języka polskiego, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem języka polskiego.

Jako nauczyciel języka polskiego, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz wprowadzał ich w świat literatury polskiej, rozwijał umiejętności językowe, a także tłumaczył zasady gramatyki i składni. Twoja praca będzie miała ogromne znaczenie dla kształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak język wpływa na ich życie, myślenie i kulturę.

W świecie, gdzie język odgrywa kluczową rolę w komunikacji i zrozumieniu innych kultur, praca nauczyciela języka polskiego staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im opanować gramatykę, zrozumieć kontekst kulturowy oraz odnaleźć się w świecie literatury.

Nauczyciel języka polskiego czerpie satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko piękna języka, ale także logiki i dyscypliny myślenia, które niesie ze sobą zrozumienie gramatyki. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i umiejętnościach, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Język polski

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Język polski w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Język polski w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Język polski

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Język polski w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Język polski w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna dydaktykę i metodykę języka polskiego.
  2. Zna zasady oceniania uczniów.
  3. Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania — uczenia się.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
  2. Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów.
  3. Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Przekazywanie wiedzy i kształtowanie umiejętności w zakresie nauczania języka polskiego.
  2. Diagnozowania potrzeb edukacyjnych uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (np. uczniów uzdolnionych, niedostosowanych społecznie).
  3. Realizuje procesu kształcenia i wychowania z wykorzystaniem różnorodnych metod i form pracy dydaktyczno – wychowawczej.
  4. Projektuje, realizuje i ewaluuje programy nauczania języka polskiego.
  5. Absolwent jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela.
  6. Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Język polski" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Język polski" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Język polski" dają możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat literatury, kultury i języka, co przyczynia się do osobistego rozwoju.
  4. Satysfakcja zawodowa: nauczanie języka polskiego daje satysfakcję z pracy, gdyż przyczyniasz się do rozwoju kompetencji językowych, kulturowych i literackich uczniów, wpływając na ich przyszłe życie.
  5. Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel języka polskiego może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
  7. Różnorodność pracy: jako nauczyciel języka polskiego, masz szansę pracować z różnymi grupami uczniów, ucząc ich zarówno podstaw języka, jak i analizy literackiej czy wiedzy o kulturze.
  8. Stabilność zatrudnienia: nauczyciele języka polskiego są niezbędni w systemie edukacji, co oznacza większą szansę na stabilne zatrudnienie w zawodzie.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Język polski" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Język polski" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Język polski" dają możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat literatury, kultury i języka, co przyczynia się do osobistego rozwoju.
  4. Satysfakcja zawodowa: nauczanie języka polskiego daje satysfakcję z pracy, gdyż przyczyniasz się do rozwoju kompetencji językowych, kulturowych i literackich uczniów, wpływając na ich przyszłe życie.
  5. Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel języka polskiego może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
  7. Różnorodność pracy: jako nauczyciel języka polskiego, masz szansę pracować z różnymi grupami uczniów, ucząc ich zarówno podstaw języka, jak i analizy literackiej czy wiedzy o kulturze.
  8. Stabilność zatrudnienia: nauczyciele języka polskiego są niezbędni w systemie edukacji, co oznacza większą szansę na stabilne zatrudnienie w zawodzie.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna dydaktykę i metodykę języka polskiego.
  2. Zna zasady oceniania uczniów.
  3. Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania — uczenia się.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
  2. Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów.
  3. Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Przekazywanie wiedzy i kształtowanie umiejętności w zakresie nauczania języka polskiego.
  2. Diagnozowania potrzeb edukacyjnych uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (np. uczniów uzdolnionych, niedostosowanych społecznie).
  3. Realizuje procesu kształcenia i wychowania z wykorzystaniem różnorodnych metod i form pracy dydaktyczno – wychowawczej.
  4. Projektuje, realizuje i ewaluuje programy nauczania języka polskiego.
  5. Absolwent jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela.
  6. Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Język polski

Studia podyplomowe na kierunku "Język polski" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu języka polskiego. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel języka polskiego, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem języka polskiego.

Jako nauczyciel języka polskiego, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz wprowadzał ich w świat literatury polskiej, rozwijał umiejętności językowe, a także tłumaczył zasady gramatyki i składni. Twoja praca będzie miała ogromne znaczenie dla kształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak język wpływa na ich życie, myślenie i kulturę.

W świecie, gdzie język odgrywa kluczową rolę w komunikacji i zrozumieniu innych kultur, praca nauczyciela języka polskiego staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im opanować gramatykę, zrozumieć kontekst kulturowy oraz odnaleźć się w świecie literatury.

Nauczyciel języka polskiego czerpie satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko piękna języka, ale także logiki i dyscypliny myślenia, które niesie ze sobą zrozumienie gramatyki. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i umiejętnościach, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Język polski

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Język polski w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Język polski w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Język polski" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Język polski" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Język polski" dają możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat literatury, kultury i języka, co przyczynia się do osobistego rozwoju.
  4. Satysfakcja zawodowa: nauczanie języka polskiego daje satysfakcję z pracy, gdyż przyczyniasz się do rozwoju kompetencji językowych, kulturowych i literackich uczniów, wpływając na ich przyszłe życie.
  5. Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel języka polskiego może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
  7. Różnorodność pracy: jako nauczyciel języka polskiego, masz szansę pracować z różnymi grupami uczniów, ucząc ich zarówno podstaw języka, jak i analizy literackiej czy wiedzy o kulturze.
  8. Stabilność zatrudnienia: nauczyciele języka polskiego są niezbędni w systemie edukacji, co oznacza większą szansę na stabilne zatrudnienie w zawodzie.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna dydaktykę i metodykę języka polskiego.
  2. Zna zasady oceniania uczniów.
  3. Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania — uczenia się.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
  2. Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów.
  3. Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Przekazywanie wiedzy i kształtowanie umiejętności w zakresie nauczania języka polskiego.
  2. Diagnozowania potrzeb edukacyjnych uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (np. uczniów uzdolnionych, niedostosowanych społecznie).
  3. Realizuje procesu kształcenia i wychowania z wykorzystaniem różnorodnych metod i form pracy dydaktyczno – wychowawczej.
  4. Projektuje, realizuje i ewaluuje programy nauczania języka polskiego.
  5. Absolwent jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela.
  6. Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.