Język polski
Język polski
Studia podyplomowe na kierunku "Język polski" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu języka polskiego. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel języka polskiego, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem języka polskiego.
Jako nauczyciel języka polskiego, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz wprowadzał ich w świat literatury polskiej, rozwijał umiejętności językowe, a także tłumaczył zasady gramatyki i składni. Twoja praca będzie miała ogromne znaczenie dla kształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak język wpływa na ich życie, myślenie i kulturę.
W świecie, gdzie język odgrywa kluczową rolę w komunikacji i zrozumieniu innych kultur, praca nauczyciela języka polskiego staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im opanować gramatykę, zrozumieć kontekst kulturowy oraz odnaleźć się w świecie literatury.
Nauczyciel języka polskiego czerpie satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko piękna języka, ale także logiki i dyscypliny myślenia, które niesie ze sobą zrozumienie gramatyki. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i umiejętnościach, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.


Język polski
Język polski
Studia podyplomowe na kierunku "Język polski" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu języka polskiego. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel języka polskiego, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem języka polskiego.
Jako nauczyciel języka polskiego, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz wprowadzał ich w świat literatury polskiej, rozwijał umiejętności językowe, a także tłumaczył zasady gramatyki i składni. Twoja praca będzie miała ogromne znaczenie dla kształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak język wpływa na ich życie, myślenie i kulturę.
W świecie, gdzie język odgrywa kluczową rolę w komunikacji i zrozumieniu innych kultur, praca nauczyciela języka polskiego staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im opanować gramatykę, zrozumieć kontekst kulturowy oraz odnaleźć się w świecie literatury.
Nauczyciel języka polskiego czerpie satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko piękna języka, ale także logiki i dyscypliny myślenia, które niesie ze sobą zrozumienie gramatyki. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i umiejętnościach, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.


Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Język polski
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Język polski w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Język polski w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Język polski
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Język polski w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Język polski w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna dydaktykę i metodykę języka polskiego.
- Zna zasady oceniania uczniów.
- Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania — uczenia się.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
- Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów.
- Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Przekazywanie wiedzy i kształtowanie umiejętności w zakresie nauczania języka polskiego.
- Diagnozowania potrzeb edukacyjnych uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (np. uczniów uzdolnionych, niedostosowanych społecznie).
- Realizuje procesu kształcenia i wychowania z wykorzystaniem różnorodnych metod i form pracy dydaktyczno – wychowawczej.
- Projektuje, realizuje i ewaluuje programy nauczania języka polskiego.
- Absolwent jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela.
- Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Język polski" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Język polski" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Język polski" dają możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat literatury, kultury i języka, co przyczynia się do osobistego rozwoju.
- Satysfakcja zawodowa: nauczanie języka polskiego daje satysfakcję z pracy, gdyż przyczyniasz się do rozwoju kompetencji językowych, kulturowych i literackich uczniów, wpływając na ich przyszłe życie.
- Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel języka polskiego może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
- Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
- Różnorodność pracy: jako nauczyciel języka polskiego, masz szansę pracować z różnymi grupami uczniów, ucząc ich zarówno podstaw języka, jak i analizy literackiej czy wiedzy o kulturze.
- Stabilność zatrudnienia: nauczyciele języka polskiego są niezbędni w systemie edukacji, co oznacza większą szansę na stabilne zatrudnienie w zawodzie.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Język polski" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Język polski" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Język polski" dają możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat literatury, kultury i języka, co przyczynia się do osobistego rozwoju.
- Satysfakcja zawodowa: nauczanie języka polskiego daje satysfakcję z pracy, gdyż przyczyniasz się do rozwoju kompetencji językowych, kulturowych i literackich uczniów, wpływając na ich przyszłe życie.
- Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel języka polskiego może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
- Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
- Różnorodność pracy: jako nauczyciel języka polskiego, masz szansę pracować z różnymi grupami uczniów, ucząc ich zarówno podstaw języka, jak i analizy literackiej czy wiedzy o kulturze.
- Stabilność zatrudnienia: nauczyciele języka polskiego są niezbędni w systemie edukacji, co oznacza większą szansę na stabilne zatrudnienie w zawodzie.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna dydaktykę i metodykę języka polskiego.
- Zna zasady oceniania uczniów.
- Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania — uczenia się.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
- Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów.
- Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Przekazywanie wiedzy i kształtowanie umiejętności w zakresie nauczania języka polskiego.
- Diagnozowania potrzeb edukacyjnych uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (np. uczniów uzdolnionych, niedostosowanych społecznie).
- Realizuje procesu kształcenia i wychowania z wykorzystaniem różnorodnych metod i form pracy dydaktyczno – wychowawczej.
- Projektuje, realizuje i ewaluuje programy nauczania języka polskiego.
- Absolwent jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela.
- Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Język polski
Studia podyplomowe na kierunku "Język polski" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu języka polskiego. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel języka polskiego, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem języka polskiego.
Jako nauczyciel języka polskiego, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz wprowadzał ich w świat literatury polskiej, rozwijał umiejętności językowe, a także tłumaczył zasady gramatyki i składni. Twoja praca będzie miała ogromne znaczenie dla kształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak język wpływa na ich życie, myślenie i kulturę.
W świecie, gdzie język odgrywa kluczową rolę w komunikacji i zrozumieniu innych kultur, praca nauczyciela języka polskiego staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im opanować gramatykę, zrozumieć kontekst kulturowy oraz odnaleźć się w świecie literatury.
Nauczyciel języka polskiego czerpie satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko piękna języka, ale także logiki i dyscypliny myślenia, które niesie ze sobą zrozumienie gramatyki. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i umiejętnościach, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Język polski
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Język polski w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Język polski w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Język polski" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: absolwenci studiów podyplomowych na kierunku "Język polski" zyskują specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności, które są cenione na rynku pracy, co zwiększa ich atrakcyjność jako profesjonalistów w dziedzinie edukacji.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Język polski" dają możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat literatury, kultury i języka, co przyczynia się do osobistego rozwoju.
- Satysfakcja zawodowa: nauczanie języka polskiego daje satysfakcję z pracy, gdyż przyczyniasz się do rozwoju kompetencji językowych, kulturowych i literackich uczniów, wpływając na ich przyszłe życie.
- Poprawa jakości życia: zdobycie kwalifikacji jako nauczyciel języka polskiego może prowadzić do stabilizacji finansowej i lepszego równoważenia życia zawodowego oraz prywatnego.
- Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
- Różnorodność pracy: jako nauczyciel języka polskiego, masz szansę pracować z różnymi grupami uczniów, ucząc ich zarówno podstaw języka, jak i analizy literackiej czy wiedzy o kulturze.
- Stabilność zatrudnienia: nauczyciele języka polskiego są niezbędni w systemie edukacji, co oznacza większą szansę na stabilne zatrudnienie w zawodzie.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna dydaktykę i metodykę języka polskiego.
- Zna zasady oceniania uczniów.
- Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania — uczenia się.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
- Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów.
- Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Przekazywanie wiedzy i kształtowanie umiejętności w zakresie nauczania języka polskiego.
- Diagnozowania potrzeb edukacyjnych uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (np. uczniów uzdolnionych, niedostosowanych społecznie).
- Realizuje procesu kształcenia i wychowania z wykorzystaniem różnorodnych metod i form pracy dydaktyczno – wychowawczej.
- Projektuje, realizuje i ewaluuje programy nauczania języka polskiego.
- Absolwent jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela.
- Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.