Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Logopedia

Studia podyplomowe

Logopedia

Logopedia

Studia podyplomowe na kierunku "Logopedia" to specjalistyczne studia skierowane do osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy jako logopeda. Absolwenci tego kierunku będą przygotowani do diagnozowania, terapii oraz profilaktyki zaburzeń mowy i komunikacji. W toku studiów słuchacze nabywają wiedzę dotyczącą m.in. medycznych i biologicznych podstaw logopedii, anatomii i fizjologii układu nerwoego, działań profilaktyki rozwoju i kształtowania mowy, jak również nabywają umiejętności analityczne i umiejętności planowania i realizowania wczesnej interwencji logopedycznej i konstruowania programów terapii logopedycznej.

Studia na kierunku "Logopedia" przygotują Cię do pracy z osobami z różnymi zaburzeniami mowy i komunikacji, takimi jak dyslalia, afazja czy jąkanie. Będziesz zdobywał wiedzę i umiejętności niezbędne do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii. Twoja praca jako logopedy będzie miała kluczowe znaczenie w życiu wielu osób, pomagając im w osiągnięciu pełni komunikacji oraz uczestnictwa w życiu społecznym.

Logopedia to zawód, który daje możliwość wpływu na jakość życia innych ludzi, co z pewnością przyczynia się do poczucia spełnienia zawodowego. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak pedagodzy, psycholodzy czy lekarze, będziesz częścią zespołu, który dąży do poprawy jakości życia swoich pacjentów.

Wybierając studia podyplomowe na kierunku "Logopedia", zyskasz solidne podstawy do podjęcia pracy w różnych środowiskach, takich jak szkoły, przedszkola, placówki opieki zdrowotnej, ośrodki rehabilitacyjne czy prywatne gabinety logopedyczne. Warto rozważyć ten kierunek, jeśli pragniesz rozwijać się zawodowo i jednocześnie wpływać na poprawę jakości życia innych osób.

Logopedia

Logopedia

Studia podyplomowe na kierunku "Logopedia" to specjalistyczne studia skierowane do osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy jako logopeda. Absolwenci tego kierunku będą przygotowani do diagnozowania, terapii oraz profilaktyki zaburzeń mowy i komunikacji. W toku studiów słuchacze nabywają wiedzę dotyczącą m.in. medycznych i biologicznych podstaw logopedii, anatomii i fizjologii układu nerwoego, działań profilaktyki rozwoju i kształtowania mowy, jak również nabywają umiejętności analityczne i umiejętności planowania i realizowania wczesnej interwencji logopedycznej i konstruowania programów terapii logopedycznej.

Studia na kierunku "Logopedia" przygotują Cię do pracy z osobami z różnymi zaburzeniami mowy i komunikacji, takimi jak dyslalia, afazja czy jąkanie. Będziesz zdobywał wiedzę i umiejętności niezbędne do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii. Twoja praca jako logopedy będzie miała kluczowe znaczenie w życiu wielu osób, pomagając im w osiągnięciu pełni komunikacji oraz uczestnictwa w życiu społecznym.

Logopedia to zawód, który daje możliwość wpływu na jakość życia innych ludzi, co z pewnością przyczynia się do poczucia spełnienia zawodowego. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak pedagodzy, psycholodzy czy lekarze, będziesz częścią zespołu, który dąży do poprawy jakości życia swoich pacjentów.

Wybierając studia podyplomowe na kierunku "Logopedia", zyskasz solidne podstawy do podjęcia pracy w różnych środowiskach, takich jak szkoły, przedszkola, placówki opieki zdrowotnej, ośrodki rehabilitacyjne czy prywatne gabinety logopedyczne. Warto rozważyć ten kierunek, jeśli pragniesz rozwijać się zawodowo i jednocześnie wpływać na poprawę jakości życia innych osób.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie logopedy lub nauczyciela logopedy.
  2. Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi z zaburzeniami w komunikacji językowej w zakresie rozpoznawania i diagnozowania zaburzeń, dokonywania ich charakterystyki i prowadzenia terapii zróżnicowanej ze względu na istotę tych nieprawidłowości.
  3. Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu logopedy.
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej.
  6. Umożliwienie absolwentom prowadzenie samodzielnej terapii poważnych zaburzeń mowy.
  7. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  8. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu w szkołach.
    3. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    4. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  9. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  10. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  11. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
    2. Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  12. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Logopedia

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Logopedia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Logopedia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Logopedia

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Logopedia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Logopedia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie logopedy lub nauczyciela logopedy.
  2. Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi z zaburzeniami w komunikacji językowej w zakresie rozpoznawania i diagnozowania zaburzeń, dokonywania ich charakterystyki i prowadzenia terapii zróżnicowanej ze względu na istotę tych nieprawidłowości.
  3. Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu logopedy.
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej.
  6. Umożliwienie absolwentom prowadzenie samodzielnej terapii poważnych zaburzeń mowy.
  7. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  8. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu w szkołach.
    3. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    4. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  9. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  10. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  11. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
    2. Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  12. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Medyczne i biologiczne podstawy logopedii, anatomię i fizjologię układu nerwowego,
  2. Językoznawcze podstawy logopedii
  3. Działania profilaktyczno-wspomagające rozwój i kształtowanie mowy,
  4. Zasady diagnostyki logopedycznej.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Analizować medyczne i biologiczne podstawy logopedii,
  2. Analizować i stosować fonetykę i fonologię współczesnego języka polskiego,
  3. Prezentować podstawowe zagadnienia z zakresu słowotwórstwa języka polskiego,
  4. Analizować psychologiczno-pedagogiczne podstawy logopedii i działań profilaktyczno-wspomagających,
  5. Planować i realizować wczesną interwencję logopedyczną.
  6. Konstruować programy terapii logopedycznej.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Współpracuje z nauczycielami i rodzicami w celu prawidłowego postępowania logopedycznego,
  2. Systematycznie pogłębia swoją wiedzę z zakresu logopedii,
  3. Profesjonalnie wykonuje zadania.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy w przedszkolach, szkołach i innych placówkach.

Studia adresowane są do:

  1. Nauczycieli czynnych zawodowo oraz poszukujący pracy:
    1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
    2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
  2. Osób interesujących się zaburzeniami komunikacji językowej zarówno w mowie, jak i w piśmie,
  3. Rodziców, którzy chcą świadomie kształcić sposób komunikacji i usuwać jej zaburzenia u własnych dzieci,
  4. Osób, które chcą odkryć możliwości swojego głosu i mowy i wykorzystywać je w różnych sferach: osobistych i zawodowych,
  5. Osób posiadających uprawnienia do pracy z dziećmi i młodzieżą, które chcą zdobyć kwalifikacje oraz zawód logopedy ogólnego.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Logopedia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: ukończenie studiów podyplomowych na kierunku "Logopedia" pozwala na zdobycie nowych umiejętności, takich jak diagnozowanie i prowadzenie terapii logopedycznej, co zwiększa kompetencje zawodowe.
  3. Rozwój osobisty: dają możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat zaburzeń mowy, rozwoju mowy i komunikacji, co przyczynia się do osobistego rozwoju.
  4. Satysfakcja zawodowa: wspieranie osób z zaburzeniami mowy daje satysfakcję z pracy, gdyż przyczyniasz się do poprawy jakości życia swoich pacjentów, wpływając na ich przyszłe funkcjonowanie.
  5. Perspektywa zmiany środowiska pracy: studia podyplomowe na kierunku "Logopedia" mogą pozwolić na zmianę środowiska pracy, np. z nauczania w szkole na pracę w placówce rehabilitacyjnej, dając nowe doświadczenia i perspektywy zawodowe.
  6. Możliwość pracy w różnych placówkach: logopedzi mogą pracować w szkołach, przedszkolach, ośrodkach rehabilitacyjnych, poradniach logopedycznych oraz prowadzić własną praktykę.
  7. Różnorodność pracy: jako logopeda, masz szansę pracować z różnymi grupami pacjentów, od dzieci po osoby starsze, z różnymi rodzajami zaburzeń mowy i komunikacji.
  8. Stabilność zatrudnienia: logopedzi są bardzo poszukiwani na rynku pracy, co oznacza większą szansę na stabilne zatrudnienie w zawodzie.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Logopedia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: ukończenie studiów podyplomowych na kierunku "Logopedia" pozwala na zdobycie nowych umiejętności, takich jak diagnozowanie i prowadzenie terapii logopedycznej, co zwiększa kompetencje zawodowe.
  3. Rozwój osobisty: dają możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat zaburzeń mowy, rozwoju mowy i komunikacji, co przyczynia się do osobistego rozwoju.
  4. Satysfakcja zawodowa: wspieranie osób z zaburzeniami mowy daje satysfakcję z pracy, gdyż przyczyniasz się do poprawy jakości życia swoich pacjentów, wpływając na ich przyszłe funkcjonowanie.
  5. Perspektywa zmiany środowiska pracy: studia podyplomowe na kierunku "Logopedia" mogą pozwolić na zmianę środowiska pracy, np. z nauczania w szkole na pracę w placówce rehabilitacyjnej, dając nowe doświadczenia i perspektywy zawodowe.
  6. Możliwość pracy w różnych placówkach: logopedzi mogą pracować w szkołach, przedszkolach, ośrodkach rehabilitacyjnych, poradniach logopedycznych oraz prowadzić własną praktykę.
  7. Różnorodność pracy: jako logopeda, masz szansę pracować z różnymi grupami pacjentów, od dzieci po osoby starsze, z różnymi rodzajami zaburzeń mowy i komunikacji.
  8. Stabilność zatrudnienia: logopedzi są bardzo poszukiwani na rynku pracy, co oznacza większą szansę na stabilne zatrudnienie w zawodzie.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Medyczne i biologiczne podstawy logopedii, anatomię i fizjologię układu nerwowego,
  2. Językoznawcze podstawy logopedii
  3. Działania profilaktyczno-wspomagające rozwój i kształtowanie mowy,
  4. Zasady diagnostyki logopedycznej.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Analizować medyczne i biologiczne podstawy logopedii,
  2. Analizować i stosować fonetykę i fonologię współczesnego języka polskiego,
  3. Prezentować podstawowe zagadnienia z zakresu słowotwórstwa języka polskiego,
  4. Analizować psychologiczno-pedagogiczne podstawy logopedii i działań profilaktyczno-wspomagających,
  5. Planować i realizować wczesną interwencję logopedyczną.
  6. Konstruować programy terapii logopedycznej.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Współpracuje z nauczycielami i rodzicami w celu prawidłowego postępowania logopedycznego,
  2. Systematycznie pogłębia swoją wiedzę z zakresu logopedii,
  3. Profesjonalnie wykonuje zadania.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy w przedszkolach, szkołach i innych placówkach.

Studia adresowane są do:

  1. Nauczycieli czynnych zawodowo oraz poszukujący pracy:
    1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
    2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
  2. Osób interesujących się zaburzeniami komunikacji językowej zarówno w mowie, jak i w piśmie,
  3. Rodziców, którzy chcą świadomie kształcić sposób komunikacji i usuwać jej zaburzenia u własnych dzieci,
  4. Osób, które chcą odkryć możliwości swojego głosu i mowy i wykorzystywać je w różnych sferach: osobistych i zawodowych,
  5. Osób posiadających uprawnienia do pracy z dziećmi i młodzieżą, które chcą zdobyć kwalifikacje oraz zawód logopedy ogólnego.

Logopedia

Studia podyplomowe na kierunku "Logopedia" to specjalistyczne studia skierowane do osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy jako logopeda. Absolwenci tego kierunku będą przygotowani do diagnozowania, terapii oraz profilaktyki zaburzeń mowy i komunikacji. W toku studiów słuchacze nabywają wiedzę dotyczącą m.in. medycznych i biologicznych podstaw logopedii, anatomii i fizjologii układu nerwoego, działań profilaktyki rozwoju i kształtowania mowy, jak również nabywają umiejętności analityczne i umiejętności planowania i realizowania wczesnej interwencji logopedycznej i konstruowania programów terapii logopedycznej.

Studia na kierunku "Logopedia" przygotują Cię do pracy z osobami z różnymi zaburzeniami mowy i komunikacji, takimi jak dyslalia, afazja czy jąkanie. Będziesz zdobywał wiedzę i umiejętności niezbędne do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii. Twoja praca jako logopedy będzie miała kluczowe znaczenie w życiu wielu osób, pomagając im w osiągnięciu pełni komunikacji oraz uczestnictwa w życiu społecznym.

Logopedia to zawód, który daje możliwość wpływu na jakość życia innych ludzi, co z pewnością przyczynia się do poczucia spełnienia zawodowego. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak pedagodzy, psycholodzy czy lekarze, będziesz częścią zespołu, który dąży do poprawy jakości życia swoich pacjentów.

Wybierając studia podyplomowe na kierunku "Logopedia", zyskasz solidne podstawy do podjęcia pracy w różnych środowiskach, takich jak szkoły, przedszkola, placówki opieki zdrowotnej, ośrodki rehabilitacyjne czy prywatne gabinety logopedyczne. Warto rozważyć ten kierunek, jeśli pragniesz rozwijać się zawodowo i jednocześnie wpływać na poprawę jakości życia innych osób.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Logopedia

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Logopedia w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Logopedia w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Logopedia" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: ukończenie studiów podyplomowych na kierunku "Logopedia" pozwala na zdobycie nowych umiejętności, takich jak diagnozowanie i prowadzenie terapii logopedycznej, co zwiększa kompetencje zawodowe.
  3. Rozwój osobisty: dają możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat zaburzeń mowy, rozwoju mowy i komunikacji, co przyczynia się do osobistego rozwoju.
  4. Satysfakcja zawodowa: wspieranie osób z zaburzeniami mowy daje satysfakcję z pracy, gdyż przyczyniasz się do poprawy jakości życia swoich pacjentów, wpływając na ich przyszłe funkcjonowanie.
  5. Perspektywa zmiany środowiska pracy: studia podyplomowe na kierunku "Logopedia" mogą pozwolić na zmianę środowiska pracy, np. z nauczania w szkole na pracę w placówce rehabilitacyjnej, dając nowe doświadczenia i perspektywy zawodowe.
  6. Możliwość pracy w różnych placówkach: logopedzi mogą pracować w szkołach, przedszkolach, ośrodkach rehabilitacyjnych, poradniach logopedycznych oraz prowadzić własną praktykę.
  7. Różnorodność pracy: jako logopeda, masz szansę pracować z różnymi grupami pacjentów, od dzieci po osoby starsze, z różnymi rodzajami zaburzeń mowy i komunikacji.
  8. Stabilność zatrudnienia: logopedzi są bardzo poszukiwani na rynku pracy, co oznacza większą szansę na stabilne zatrudnienie w zawodzie.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Medyczne i biologiczne podstawy logopedii, anatomię i fizjologię układu nerwowego,
  2. Językoznawcze podstawy logopedii
  3. Działania profilaktyczno-wspomagające rozwój i kształtowanie mowy,
  4. Zasady diagnostyki logopedycznej.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Analizować medyczne i biologiczne podstawy logopedii,
  2. Analizować i stosować fonetykę i fonologię współczesnego języka polskiego,
  3. Prezentować podstawowe zagadnienia z zakresu słowotwórstwa języka polskiego,
  4. Analizować psychologiczno-pedagogiczne podstawy logopedii i działań profilaktyczno-wspomagających,
  5. Planować i realizować wczesną interwencję logopedyczną.
  6. Konstruować programy terapii logopedycznej.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Współpracuje z nauczycielami i rodzicami w celu prawidłowego postępowania logopedycznego,
  2. Systematycznie pogłębia swoją wiedzę z zakresu logopedii,
  3. Profesjonalnie wykonuje zadania.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy w przedszkolach, szkołach i innych placówkach.

Studia adresowane są do:

  1. Nauczycieli czynnych zawodowo oraz poszukujący pracy:
    1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
    2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
  2. Osób interesujących się zaburzeniami komunikacji językowej zarówno w mowie, jak i w piśmie,
  3. Rodziców, którzy chcą świadomie kształcić sposób komunikacji i usuwać jej zaburzenia u własnych dzieci,
  4. Osób, które chcą odkryć możliwości swojego głosu i mowy i wykorzystywać je w różnych sferach: osobistych i zawodowych,
  5. Osób posiadających uprawnienia do pracy z dziećmi i młodzieżą, które chcą zdobyć kwalifikacje oraz zawód logopedy ogólnego.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie logopedy lub nauczyciela logopedy.
  2. Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi z zaburzeniami w komunikacji językowej w zakresie rozpoznawania i diagnozowania zaburzeń, dokonywania ich charakterystyki i prowadzenia terapii zróżnicowanej ze względu na istotę tych nieprawidłowości.
  3. Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu logopedy.
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej.
  6. Umożliwienie absolwentom prowadzenie samodzielnej terapii poważnych zaburzeń mowy.
  7. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  8. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu w szkołach.
    3. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    4. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  9. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  10. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  11. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
    2. Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  12. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.