Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Matematyka

Studia podyplomowe

Matematyka

Matematyka

Studia podyplomowe na kierunku "Matematyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu matematyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel matematyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Dzięki naszemu programowi studiów, będziesz miał możliwość zdobycia specjalistycznej wiedzy z zakresu matematyki oraz poznasz metody i techniki nauczania tego przedmiotu. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem matematyki.

Stając się nauczycielem matematyki, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz miał okazję wprowadzać ich w fascynujący świat liczb, równań i wzorów, ucząc ich rozwiązywania problemów oraz kształtując ich umiejętności analityczne i logiczne. Twoja praca będzie niezwykle ważna dla ukształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak matematyka wpływa na ich życie i otaczającą rzeczywistość.

W świecie, gdzie umiejętności matematyczne są niezwykle cenione, praca nauczyciela matematyki staje się kluczowa. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im opanować matematykę, zrozumieć jej zastosowania w życiu codziennym oraz rozwijać umiejętności niezbędne w wielu dziedzinach nauki i zawodów.

Nauczyciel matematyki czerpie satysfakcję z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko nauk ścisłych, ale także wytrwałości, kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i kompetencjach, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Matematyka

Matematyka

Studia podyplomowe na kierunku "Matematyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu matematyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel matematyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Dzięki naszemu programowi studiów, będziesz miał możliwość zdobycia specjalistycznej wiedzy z zakresu matematyki oraz poznasz metody i techniki nauczania tego przedmiotu. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem matematyki.

Stając się nauczycielem matematyki, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz miał okazję wprowadzać ich w fascynujący świat liczb, równań i wzorów, ucząc ich rozwiązywania problemów oraz kształtując ich umiejętności analityczne i logiczne. Twoja praca będzie niezwykle ważna dla ukształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak matematyka wpływa na ich życie i otaczającą rzeczywistość.

W świecie, gdzie umiejętności matematyczne są niezwykle cenione, praca nauczyciela matematyki staje się kluczowa. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im opanować matematykę, zrozumieć jej zastosowania w życiu codziennym oraz rozwijać umiejętności niezbędne w wielu dziedzinach nauki i zawodów.

Nauczyciel matematyki czerpie satysfakcję z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko nauk ścisłych, ale także wytrwałości, kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i kompetencjach, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Matematyka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Matematyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Matematyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Matematyka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Matematyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Matematyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna podstawowe twierdzenia z poznanych działów matematyki.
  2. Zna wybrane pojęcia i metody logiki matematycznej, teorii mnogości i matematyki dyskretnej zawarte w podstawach innych dyscyplin matematyki.
  3. Dobrze rozumie rolę i znaczenie dowodu w matematyce, a także pojęcia istotności założeń.
  4. Zna podstawy technik obliczeniowych i programowania wspomagających pracę matematyka i rozumie ich ograniczenia.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, przedstawiać poprawnie rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje.
  2. Umie prowadzić łatwe i średnio trudne dowody metodą indukcji zupełnej; potrafi definiować funkcje i relacje rekurencyjne.
  3. Potrafi interpretować i wyjaśniać zależności funkcyjne, ujęte w postaci wzorów, tabel, wykresów, schematów i stosować je w zagadnieniach praktycznych.
  4. Umie prowadzić proste wnioskowania statystyczne, także z wykorzystaniem narzędzi komputerowych.
  5. Potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych zrozumiałym, potocznym językiem.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej.
  2. Potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych.
  3. Rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań.
  4. Potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter.
  5. Rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie.
  6. Potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania.
  7. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze, także w językach obcych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Matematyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: ukończenie studiów podyplomowych z matematyki przyczynia się do wzrostu kompetencji zawodowych, co może zwiększyć atrakcyjność na rynku pracy.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe z matematyki pozwalają na rozwój osobisty, gdyż uczą samodyscypliny, wytrwałości i podejmowania wyzwań intelektualnych.
  4. Satysfakcja zawodowa: pomaganie uczniom w zrozumieniu matematyki oraz obserwowanie ich postępów może być źródłem dużej satysfakcji zawodowej.
  5. Poprawa jakości życia: wiedza z zakresu matematyki może przyczynić się do lepszego rozumienia codziennych zjawisk oraz rozwijania umiejętności analitycznych i logicznego myślenia.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
  7. Transferowalność umiejętności: umiejętności matematyczne są łatwo transferowalne do innych dziedzin, takich jak nauki ścisłe, finanse czy technologie informacyjne.
  8. Stabilność zawodowa: nauczyciele matematyki są poszukiwani w szkołach i innych instytucjach edukacyjnych, co może zapewnić stabilność zawodową.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Matematyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: ukończenie studiów podyplomowych z matematyki przyczynia się do wzrostu kompetencji zawodowych, co może zwiększyć atrakcyjność na rynku pracy.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe z matematyki pozwalają na rozwój osobisty, gdyż uczą samodyscypliny, wytrwałości i podejmowania wyzwań intelektualnych.
  4. Satysfakcja zawodowa: pomaganie uczniom w zrozumieniu matematyki oraz obserwowanie ich postępów może być źródłem dużej satysfakcji zawodowej.
  5. Poprawa jakości życia: wiedza z zakresu matematyki może przyczynić się do lepszego rozumienia codziennych zjawisk oraz rozwijania umiejętności analitycznych i logicznego myślenia.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
  7. Transferowalność umiejętności: umiejętności matematyczne są łatwo transferowalne do innych dziedzin, takich jak nauki ścisłe, finanse czy technologie informacyjne.
  8. Stabilność zawodowa: nauczyciele matematyki są poszukiwani w szkołach i innych instytucjach edukacyjnych, co może zapewnić stabilność zawodową.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna podstawowe twierdzenia z poznanych działów matematyki.
  2. Zna wybrane pojęcia i metody logiki matematycznej, teorii mnogości i matematyki dyskretnej zawarte w podstawach innych dyscyplin matematyki.
  3. Dobrze rozumie rolę i znaczenie dowodu w matematyce, a także pojęcia istotności założeń.
  4. Zna podstawy technik obliczeniowych i programowania wspomagających pracę matematyka i rozumie ich ograniczenia.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, przedstawiać poprawnie rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje.
  2. Umie prowadzić łatwe i średnio trudne dowody metodą indukcji zupełnej; potrafi definiować funkcje i relacje rekurencyjne.
  3. Potrafi interpretować i wyjaśniać zależności funkcyjne, ujęte w postaci wzorów, tabel, wykresów, schematów i stosować je w zagadnieniach praktycznych.
  4. Umie prowadzić proste wnioskowania statystyczne, także z wykorzystaniem narzędzi komputerowych.
  5. Potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych zrozumiałym, potocznym językiem.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej.
  2. Potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych.
  3. Rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań.
  4. Potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter.
  5. Rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie.
  6. Potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania.
  7. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze, także w językach obcych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Matematyka

Studia podyplomowe na kierunku "Matematyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu matematyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel matematyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Dzięki naszemu programowi studiów, będziesz miał możliwość zdobycia specjalistycznej wiedzy z zakresu matematyki oraz poznasz metody i techniki nauczania tego przedmiotu. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem matematyki.

Stając się nauczycielem matematyki, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz miał okazję wprowadzać ich w fascynujący świat liczb, równań i wzorów, ucząc ich rozwiązywania problemów oraz kształtując ich umiejętności analityczne i logiczne. Twoja praca będzie niezwykle ważna dla ukształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak matematyka wpływa na ich życie i otaczającą rzeczywistość.

W świecie, gdzie umiejętności matematyczne są niezwykle cenione, praca nauczyciela matematyki staje się kluczowa. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im opanować matematykę, zrozumieć jej zastosowania w życiu codziennym oraz rozwijać umiejętności niezbędne w wielu dziedzinach nauki i zawodów.

Nauczyciel matematyki czerpie satysfakcję z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko nauk ścisłych, ale także wytrwałości, kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i kompetencjach, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Matematyka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Matematyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Matematyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Matematyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: ukończenie studiów podyplomowych z matematyki przyczynia się do wzrostu kompetencji zawodowych, co może zwiększyć atrakcyjność na rynku pracy.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe z matematyki pozwalają na rozwój osobisty, gdyż uczą samodyscypliny, wytrwałości i podejmowania wyzwań intelektualnych.
  4. Satysfakcja zawodowa: pomaganie uczniom w zrozumieniu matematyki oraz obserwowanie ich postępów może być źródłem dużej satysfakcji zawodowej.
  5. Poprawa jakości życia: wiedza z zakresu matematyki może przyczynić się do lepszego rozumienia codziennych zjawisk oraz rozwijania umiejętności analitycznych i logicznego myślenia.
  6. Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
  7. Transferowalność umiejętności: umiejętności matematyczne są łatwo transferowalne do innych dziedzin, takich jak nauki ścisłe, finanse czy technologie informacyjne.
  8. Stabilność zawodowa: nauczyciele matematyki są poszukiwani w szkołach i innych instytucjach edukacyjnych, co może zapewnić stabilność zawodową.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna podstawowe twierdzenia z poznanych działów matematyki.
  2. Zna wybrane pojęcia i metody logiki matematycznej, teorii mnogości i matematyki dyskretnej zawarte w podstawach innych dyscyplin matematyki.
  3. Dobrze rozumie rolę i znaczenie dowodu w matematyce, a także pojęcia istotności założeń.
  4. Zna podstawy technik obliczeniowych i programowania wspomagających pracę matematyka i rozumie ich ograniczenia.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, przedstawiać poprawnie rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje.
  2. Umie prowadzić łatwe i średnio trudne dowody metodą indukcji zupełnej; potrafi definiować funkcje i relacje rekurencyjne.
  3. Potrafi interpretować i wyjaśniać zależności funkcyjne, ujęte w postaci wzorów, tabel, wykresów, schematów i stosować je w zagadnieniach praktycznych.
  4. Umie prowadzić proste wnioskowania statystyczne, także z wykorzystaniem narzędzi komputerowych.
  5. Potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych zrozumiałym, potocznym językiem.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej.
  2. Potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych.
  3. Rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań.
  4. Potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter.
  5. Rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie.
  6. Potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania.
  7. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze, także w językach obcych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.