Matematyka
Matematyka
Studia podyplomowe na kierunku "Matematyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu matematyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel matematyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Dzięki naszemu programowi studiów, będziesz miał możliwość zdobycia specjalistycznej wiedzy z zakresu matematyki oraz poznasz metody i techniki nauczania tego przedmiotu. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem matematyki.
Stając się nauczycielem matematyki, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz miał okazję wprowadzać ich w fascynujący świat liczb, równań i wzorów, ucząc ich rozwiązywania problemów oraz kształtując ich umiejętności analityczne i logiczne. Twoja praca będzie niezwykle ważna dla ukształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak matematyka wpływa na ich życie i otaczającą rzeczywistość.
W świecie, gdzie umiejętności matematyczne są niezwykle cenione, praca nauczyciela matematyki staje się kluczowa. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im opanować matematykę, zrozumieć jej zastosowania w życiu codziennym oraz rozwijać umiejętności niezbędne w wielu dziedzinach nauki i zawodów.
Nauczyciel matematyki czerpie satysfakcję z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko nauk ścisłych, ale także wytrwałości, kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i kompetencjach, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.


Matematyka
Matematyka
Studia podyplomowe na kierunku "Matematyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu matematyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel matematyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Dzięki naszemu programowi studiów, będziesz miał możliwość zdobycia specjalistycznej wiedzy z zakresu matematyki oraz poznasz metody i techniki nauczania tego przedmiotu. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem matematyki.
Stając się nauczycielem matematyki, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz miał okazję wprowadzać ich w fascynujący świat liczb, równań i wzorów, ucząc ich rozwiązywania problemów oraz kształtując ich umiejętności analityczne i logiczne. Twoja praca będzie niezwykle ważna dla ukształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak matematyka wpływa na ich życie i otaczającą rzeczywistość.
W świecie, gdzie umiejętności matematyczne są niezwykle cenione, praca nauczyciela matematyki staje się kluczowa. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im opanować matematykę, zrozumieć jej zastosowania w życiu codziennym oraz rozwijać umiejętności niezbędne w wielu dziedzinach nauki i zawodów.
Nauczyciel matematyki czerpie satysfakcję z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko nauk ścisłych, ale także wytrwałości, kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i kompetencjach, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.


Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Matematyka
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Matematyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Matematyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Matematyka
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Matematyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Matematyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna podstawowe twierdzenia z poznanych działów matematyki.
- Zna wybrane pojęcia i metody logiki matematycznej, teorii mnogości i matematyki dyskretnej zawarte w podstawach innych dyscyplin matematyki.
- Dobrze rozumie rolę i znaczenie dowodu w matematyce, a także pojęcia istotności założeń.
- Zna podstawy technik obliczeniowych i programowania wspomagających pracę matematyka i rozumie ich ograniczenia.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, przedstawiać poprawnie rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje.
- Umie prowadzić łatwe i średnio trudne dowody metodą indukcji zupełnej; potrafi definiować funkcje i relacje rekurencyjne.
- Potrafi interpretować i wyjaśniać zależności funkcyjne, ujęte w postaci wzorów, tabel, wykresów, schematów i stosować je w zagadnieniach praktycznych.
- Umie prowadzić proste wnioskowania statystyczne, także z wykorzystaniem narzędzi komputerowych.
- Potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych zrozumiałym, potocznym językiem.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej.
- Potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych.
- Rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań.
- Potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter.
- Rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie.
- Potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania.
- Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze, także w językach obcych.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Matematyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: ukończenie studiów podyplomowych z matematyki przyczynia się do wzrostu kompetencji zawodowych, co może zwiększyć atrakcyjność na rynku pracy.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe z matematyki pozwalają na rozwój osobisty, gdyż uczą samodyscypliny, wytrwałości i podejmowania wyzwań intelektualnych.
- Satysfakcja zawodowa: pomaganie uczniom w zrozumieniu matematyki oraz obserwowanie ich postępów może być źródłem dużej satysfakcji zawodowej.
- Poprawa jakości życia: wiedza z zakresu matematyki może przyczynić się do lepszego rozumienia codziennych zjawisk oraz rozwijania umiejętności analitycznych i logicznego myślenia.
- Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
- Transferowalność umiejętności: umiejętności matematyczne są łatwo transferowalne do innych dziedzin, takich jak nauki ścisłe, finanse czy technologie informacyjne.
- Stabilność zawodowa: nauczyciele matematyki są poszukiwani w szkołach i innych instytucjach edukacyjnych, co może zapewnić stabilność zawodową.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Matematyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: ukończenie studiów podyplomowych z matematyki przyczynia się do wzrostu kompetencji zawodowych, co może zwiększyć atrakcyjność na rynku pracy.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe z matematyki pozwalają na rozwój osobisty, gdyż uczą samodyscypliny, wytrwałości i podejmowania wyzwań intelektualnych.
- Satysfakcja zawodowa: pomaganie uczniom w zrozumieniu matematyki oraz obserwowanie ich postępów może być źródłem dużej satysfakcji zawodowej.
- Poprawa jakości życia: wiedza z zakresu matematyki może przyczynić się do lepszego rozumienia codziennych zjawisk oraz rozwijania umiejętności analitycznych i logicznego myślenia.
- Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
- Transferowalność umiejętności: umiejętności matematyczne są łatwo transferowalne do innych dziedzin, takich jak nauki ścisłe, finanse czy technologie informacyjne.
- Stabilność zawodowa: nauczyciele matematyki są poszukiwani w szkołach i innych instytucjach edukacyjnych, co może zapewnić stabilność zawodową.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna podstawowe twierdzenia z poznanych działów matematyki.
- Zna wybrane pojęcia i metody logiki matematycznej, teorii mnogości i matematyki dyskretnej zawarte w podstawach innych dyscyplin matematyki.
- Dobrze rozumie rolę i znaczenie dowodu w matematyce, a także pojęcia istotności założeń.
- Zna podstawy technik obliczeniowych i programowania wspomagających pracę matematyka i rozumie ich ograniczenia.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, przedstawiać poprawnie rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje.
- Umie prowadzić łatwe i średnio trudne dowody metodą indukcji zupełnej; potrafi definiować funkcje i relacje rekurencyjne.
- Potrafi interpretować i wyjaśniać zależności funkcyjne, ujęte w postaci wzorów, tabel, wykresów, schematów i stosować je w zagadnieniach praktycznych.
- Umie prowadzić proste wnioskowania statystyczne, także z wykorzystaniem narzędzi komputerowych.
- Potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych zrozumiałym, potocznym językiem.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej.
- Potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych.
- Rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań.
- Potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter.
- Rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie.
- Potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania.
- Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze, także w językach obcych.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Matematyka
Studia podyplomowe na kierunku "Matematyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu matematyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel matematyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Dzięki naszemu programowi studiów, będziesz miał możliwość zdobycia specjalistycznej wiedzy z zakresu matematyki oraz poznasz metody i techniki nauczania tego przedmiotu. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem matematyki.
Stając się nauczycielem matematyki, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz miał okazję wprowadzać ich w fascynujący świat liczb, równań i wzorów, ucząc ich rozwiązywania problemów oraz kształtując ich umiejętności analityczne i logiczne. Twoja praca będzie niezwykle ważna dla ukształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak matematyka wpływa na ich życie i otaczającą rzeczywistość.
W świecie, gdzie umiejętności matematyczne są niezwykle cenione, praca nauczyciela matematyki staje się kluczowa. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im opanować matematykę, zrozumieć jej zastosowania w życiu codziennym oraz rozwijać umiejętności niezbędne w wielu dziedzinach nauki i zawodów.
Nauczyciel matematyki czerpie satysfakcję z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko nauk ścisłych, ale także wytrwałości, kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy i kompetencjach, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Matematyka
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Matematyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Matematyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Matematyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: ukończenie studiów podyplomowych z matematyki przyczynia się do wzrostu kompetencji zawodowych, co może zwiększyć atrakcyjność na rynku pracy.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe z matematyki pozwalają na rozwój osobisty, gdyż uczą samodyscypliny, wytrwałości i podejmowania wyzwań intelektualnych.
- Satysfakcja zawodowa: pomaganie uczniom w zrozumieniu matematyki oraz obserwowanie ich postępów może być źródłem dużej satysfakcji zawodowej.
- Poprawa jakości życia: wiedza z zakresu matematyki może przyczynić się do lepszego rozumienia codziennych zjawisk oraz rozwijania umiejętności analitycznych i logicznego myślenia.
- Możliwość pracy w różnych sektorach: studia przygotowują do podjęcia zatrudnienia w szkołach podstawowych, średnich oraz innych placówkach edukacyjnych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, co daje możliwość wyboru odpowiedniej ścieżki zawodowej.
- Transferowalność umiejętności: umiejętności matematyczne są łatwo transferowalne do innych dziedzin, takich jak nauki ścisłe, finanse czy technologie informacyjne.
- Stabilność zawodowa: nauczyciele matematyki są poszukiwani w szkołach i innych instytucjach edukacyjnych, co może zapewnić stabilność zawodową.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna podstawowe twierdzenia z poznanych działów matematyki.
- Zna wybrane pojęcia i metody logiki matematycznej, teorii mnogości i matematyki dyskretnej zawarte w podstawach innych dyscyplin matematyki.
- Dobrze rozumie rolę i znaczenie dowodu w matematyce, a także pojęcia istotności założeń.
- Zna podstawy technik obliczeniowych i programowania wspomagających pracę matematyka i rozumie ich ograniczenia.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, przedstawiać poprawnie rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje.
- Umie prowadzić łatwe i średnio trudne dowody metodą indukcji zupełnej; potrafi definiować funkcje i relacje rekurencyjne.
- Potrafi interpretować i wyjaśniać zależności funkcyjne, ujęte w postaci wzorów, tabel, wykresów, schematów i stosować je w zagadnieniach praktycznych.
- Umie prowadzić proste wnioskowania statystyczne, także z wykorzystaniem narzędzi komputerowych.
- Potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych zrozumiałym, potocznym językiem.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej.
- Potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych.
- Rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań.
- Potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter.
- Rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie.
- Potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania.
- Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze, także w językach obcych.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do nauczycieli:
- Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
- Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Celem studiów podyplomowych jest:
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.