Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Muzyka

Studia podyplomowe

Muzyka

Muzyka

Studia podyplomowe na kierunku "Muzyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu muzyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel muzyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe z muzyki umożliwią Ci zdobycie specjalistycznej wiedzy, która pozwoli Ci prowadzić zajęcia w zakresie edukacji muzycznej w szkołach i placówkach oświatowych w sposób profesjonalny. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem muzyki.

Jako nauczyciel muzyki, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz wprowadzał ich w fascynujący świat dźwięków, rozwijał ich umiejętności wokalne, instrumentalne i teoretyczne, a także kształtował ich wrażliwość artystyczną. Twoja praca będzie miała ogromne znaczenie dla ukształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak muzyka wpływa na ich życie, emocje i kulturę.

W świecie, gdzie muzyka odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu emocji i zrozumieniu innych kultur, praca nauczyciela muzyki staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im odkrywać różne gatunki, style i techniki muzyczne, a także rozwijać ich talent i pasje.

Nauczyciel muzyki czerpie satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko technik i teorii muzycznych, ale także wrażliwości, empatii i wyobraźni. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wartościach kulturalnych i artystycznych, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Muzyka

Muzyka

Studia podyplomowe na kierunku "Muzyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu muzyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel muzyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe z muzyki umożliwią Ci zdobycie specjalistycznej wiedzy, która pozwoli Ci prowadzić zajęcia w zakresie edukacji muzycznej w szkołach i placówkach oświatowych w sposób profesjonalny. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem muzyki.

Jako nauczyciel muzyki, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz wprowadzał ich w fascynujący świat dźwięków, rozwijał ich umiejętności wokalne, instrumentalne i teoretyczne, a także kształtował ich wrażliwość artystyczną. Twoja praca będzie miała ogromne znaczenie dla ukształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak muzyka wpływa na ich życie, emocje i kulturę.

W świecie, gdzie muzyka odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu emocji i zrozumieniu innych kultur, praca nauczyciela muzyki staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im odkrywać różne gatunki, style i techniki muzyczne, a także rozwijać ich talent i pasje.

Nauczyciel muzyki czerpie satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko technik i teorii muzycznych, ale także wrażliwości, empatii i wyobraźni. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wartościach kulturalnych i artystycznych, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Muzyka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Muzyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Muzyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Muzyka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Muzyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Muzyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna podstawową terminologię i posiada ogólną wiedzę z zakresu muzyki.
  2. Ma podstawową wiedzę o powiązaniach dyscyplin właściwych dla muzyki z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami nauk humanistycznych.
  3. Posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii muzyki powszechnej i historii polskiej tradycji muzycznej ze szczególnym uwzględnieniem kwestii regionalnych.
  4. Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu metodyki nauczania przedmiotu „Muzyka”.
  5. Ma podstawową wiedzę o instytucjach muzycznych oraz orientację we współczesnym życiu artystycznym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację utworów muzycznych różnych epok z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
  2. Posiada umiejętność charakteryzowania muzyki poszczególnych okresów historycznych oraz stylów i gatunków muzycznych; orientuje się w twórczości najważniejszych kompozytorów.
  3. Potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie muzyki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów.
  4. Potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami teoretycznymi w celu odczytania systemów zapisu muzyki.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego zdobywania wiedzy, dokształcania się zawodowego i zdobywania umiejętności.
  2. Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w organizacjach zbiorowych (instytucje muzyczne, zespoły badawcze i inne grupy).
  3. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania związanego z badaniami muzykologicznymi.
  4. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki.
  5. Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie europejskiego i polskiego dziedzictwa muzycznego.
  6. Uczestniczy w życiu muzycznym i różnych jego formach (koncerty, przedstawienia operowe, występy zespołów folklorystycznych, spotkania z artystami, warsztaty muzyczne).
  7. Posiada niezbędne kompetencje umożliwiające prowadzenie zajęć muzycznych placówkach oświatowo-wychowawczych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Muzyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: uzyskanie nowych umiejętności i kwalifikacji zwiększa konkurencyjność na rynku pracy oraz możliwości zatrudnienia.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Muzyka" pomagają w poszerzaniu wiedzy z zakresu pedagogiki, teorii muzyki oraz różnorodnych metod nauczania.
  4. Satysfakcja zawodowa: wpływanie na rozwój uczniów, rozbudzanie w nich pasji do muzyki oraz obserwowanie ich postępów przynosi dużą satysfakcję zawodową.
  5. Poprawa jakości życia: nauczyciel muzyki może korzystać z umiejętności muzycznych także w życiu prywatnym, wprowadzając harmonię i radość zarówno dla siebie, jak i swojej rodziny.
  6. Szeroki zakres możliwości zatrudnienia: absolwenci mogą znaleźć pracę w różnych instytucjach edukacyjnych, takich jak szkoły podstawowe, średnie, szkoły muzyczne czy prywatne ośrodki edukacyjne.
  7. Wpływ na kulturę muzyczną społeczeństwa: nauczyciele muzyki mają wpływ na rozwijanie kultury muzycznej w społeczeństwie, przyczyniając się do budowania świadomości kulturalnej.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Muzyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: uzyskanie nowych umiejętności i kwalifikacji zwiększa konkurencyjność na rynku pracy oraz możliwości zatrudnienia.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Muzyka" pomagają w poszerzaniu wiedzy z zakresu pedagogiki, teorii muzyki oraz różnorodnych metod nauczania.
  4. Satysfakcja zawodowa: wpływanie na rozwój uczniów, rozbudzanie w nich pasji do muzyki oraz obserwowanie ich postępów przynosi dużą satysfakcję zawodową.
  5. Poprawa jakości życia: nauczyciel muzyki może korzystać z umiejętności muzycznych także w życiu prywatnym, wprowadzając harmonię i radość zarówno dla siebie, jak i swojej rodziny.
  6. Szeroki zakres możliwości zatrudnienia: absolwenci mogą znaleźć pracę w różnych instytucjach edukacyjnych, takich jak szkoły podstawowe, średnie, szkoły muzyczne czy prywatne ośrodki edukacyjne.
  7. Wpływ na kulturę muzyczną społeczeństwa: nauczyciele muzyki mają wpływ na rozwijanie kultury muzycznej w społeczeństwie, przyczyniając się do budowania świadomości kulturalnej.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna podstawową terminologię i posiada ogólną wiedzę z zakresu muzyki.
  2. Ma podstawową wiedzę o powiązaniach dyscyplin właściwych dla muzyki z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami nauk humanistycznych.
  3. Posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii muzyki powszechnej i historii polskiej tradycji muzycznej ze szczególnym uwzględnieniem kwestii regionalnych.
  4. Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu metodyki nauczania przedmiotu „Muzyka”.
  5. Ma podstawową wiedzę o instytucjach muzycznych oraz orientację we współczesnym życiu artystycznym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację utworów muzycznych różnych epok z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
  2. Posiada umiejętność charakteryzowania muzyki poszczególnych okresów historycznych oraz stylów i gatunków muzycznych; orientuje się w twórczości najważniejszych kompozytorów.
  3. Potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie muzyki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów.
  4. Potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami teoretycznymi w celu odczytania systemów zapisu muzyki.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego zdobywania wiedzy, dokształcania się zawodowego i zdobywania umiejętności.
  2. Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w organizacjach zbiorowych (instytucje muzyczne, zespoły badawcze i inne grupy).
  3. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania związanego z badaniami muzykologicznymi.
  4. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki.
  5. Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie europejskiego i polskiego dziedzictwa muzycznego.
  6. Uczestniczy w życiu muzycznym i różnych jego formach (koncerty, przedstawienia operowe, występy zespołów folklorystycznych, spotkania z artystami, warsztaty muzyczne).
  7. Posiada niezbędne kompetencje umożliwiające prowadzenie zajęć muzycznych placówkach oświatowo-wychowawczych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Muzyka

Studia podyplomowe na kierunku "Muzyka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu muzyki. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel muzyki, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe z muzyki umożliwią Ci zdobycie specjalistycznej wiedzy, która pozwoli Ci prowadzić zajęcia w zakresie edukacji muzycznej w szkołach i placówkach oświatowych w sposób profesjonalny. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym nauczycielem muzyki.

Jako nauczyciel muzyki, zostaniesz przygotowany do pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Będziesz wprowadzał ich w fascynujący świat dźwięków, rozwijał ich umiejętności wokalne, instrumentalne i teoretyczne, a także kształtował ich wrażliwość artystyczną. Twoja praca będzie miała ogromne znaczenie dla ukształtowania młodych ludzi, którzy zrozumieją, jak muzyka wpływa na ich życie, emocje i kulturę.

W świecie, gdzie muzyka odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu emocji i zrozumieniu innych kultur, praca nauczyciela muzyki staje się niezwykle istotna. Będziesz miał wpływ na rozwój uczniów, pomagając im odkrywać różne gatunki, style i techniki muzyczne, a także rozwijać ich talent i pasje.

Nauczyciel muzyki czerpie satysfakcję i spełnienie zawodowe z wpływania na życie młodych ludzi, ucząc ich nie tylko technik i teorii muzycznych, ale także wrażliwości, empatii i wyobraźni. Dzięki temu, będziesz przyczyniał się do rozwoju społeczeństwa opartego na wartościach kulturalnych i artystycznych, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia zarówno Twojego, jak i uczniów.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Muzyka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Muzyka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Muzyka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Muzyka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: uzyskanie nowych umiejętności i kwalifikacji zwiększa konkurencyjność na rynku pracy oraz możliwości zatrudnienia.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe na kierunku "Muzyka" pomagają w poszerzaniu wiedzy z zakresu pedagogiki, teorii muzyki oraz różnorodnych metod nauczania.
  4. Satysfakcja zawodowa: wpływanie na rozwój uczniów, rozbudzanie w nich pasji do muzyki oraz obserwowanie ich postępów przynosi dużą satysfakcję zawodową.
  5. Poprawa jakości życia: nauczyciel muzyki może korzystać z umiejętności muzycznych także w życiu prywatnym, wprowadzając harmonię i radość zarówno dla siebie, jak i swojej rodziny.
  6. Szeroki zakres możliwości zatrudnienia: absolwenci mogą znaleźć pracę w różnych instytucjach edukacyjnych, takich jak szkoły podstawowe, średnie, szkoły muzyczne czy prywatne ośrodki edukacyjne.
  7. Wpływ na kulturę muzyczną społeczeństwa: nauczyciele muzyki mają wpływ na rozwijanie kultury muzycznej w społeczeństwie, przyczyniając się do budowania świadomości kulturalnej.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Zna podstawową terminologię i posiada ogólną wiedzę z zakresu muzyki.
  2. Ma podstawową wiedzę o powiązaniach dyscyplin właściwych dla muzyki z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami nauk humanistycznych.
  3. Posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii muzyki powszechnej i historii polskiej tradycji muzycznej ze szczególnym uwzględnieniem kwestii regionalnych.
  4. Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu metodyki nauczania przedmiotu „Muzyka”.
  5. Ma podstawową wiedzę o instytucjach muzycznych oraz orientację we współczesnym życiu artystycznym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację utworów muzycznych różnych epok z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
  2. Posiada umiejętność charakteryzowania muzyki poszczególnych okresów historycznych oraz stylów i gatunków muzycznych; orientuje się w twórczości najważniejszych kompozytorów.
  3. Potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie muzyki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów.
  4. Potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami teoretycznymi w celu odczytania systemów zapisu muzyki.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego zdobywania wiedzy, dokształcania się zawodowego i zdobywania umiejętności.
  2. Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w organizacjach zbiorowych (instytucje muzyczne, zespoły badawcze i inne grupy).
  3. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania związanego z badaniami muzykologicznymi.
  4. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki.
  5. Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie europejskiego i polskiego dziedzictwa muzycznego.
  6. Uczestniczy w życiu muzycznym i różnych jego formach (koncerty, przedstawienia operowe, występy zespołów folklorystycznych, spotkania z artystami, warsztaty muzyczne).
  7. Posiada niezbędne kompetencje umożliwiające prowadzenie zajęć muzycznych placówkach oświatowo-wychowawczych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  2. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.