Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Pedagogika leczniczo-terapeutyczna

Studia podyplomowe

Pedagogika leczniczo-terapeutyczna

Pedagogika leczniczo-terapeutyczna

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Studia na tym kierunku otwierają przed Tobą możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności, które pozwolą Ci pomagać osobom potrzebującym wsparcia terapeutycznego. W ten sposób będziesz mógł przyczynić się do poprawy ich samopoczucia i funkcjonowania w życiu codziennym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w szkołach, ośrodkach terapeutycznych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych instytucjach, które zajmują się pomocą osobom z różnymi trudnościami. Będziesz mógł współpracować z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy logopedzi, opracowując i realizując indywidualne programy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży.

Wybierając studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna", inwestujesz nie tylko w swoje umiejętności zawodowe, ale także w przyszłość tych, którym będziesz mógł pomóc. To doskonała okazja do przyczynienia się do poprawy jakości życia innych oraz do odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.

Pedagogika leczniczo-terapeutyczna

Pedagogika leczniczo-terapeutyczna

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Studia na tym kierunku otwierają przed Tobą możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności, które pozwolą Ci pomagać osobom potrzebującym wsparcia terapeutycznego. W ten sposób będziesz mógł przyczynić się do poprawy ich samopoczucia i funkcjonowania w życiu codziennym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w szkołach, ośrodkach terapeutycznych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych instytucjach, które zajmują się pomocą osobom z różnymi trudnościami. Będziesz mógł współpracować z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy logopedzi, opracowując i realizując indywidualne programy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży.

Wybierając studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna", inwestujesz nie tylko w swoje umiejętności zawodowe, ale także w przyszłość tych, którym będziesz mógł pomóc. To doskonała okazja do przyczynienia się do poprawy jakości życia innych oraz do odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Przygotowanie Absolwenta do:
    1. Wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w zakresie pedagogiki leczniczej (terapeutycznej),
    2. Pracy z osobami przewlekle chorymi lub/i dotkniętymi dysfunkcjami narządów ruchu.
  2. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  3. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  4. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  5. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  6. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć),
    2. Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  7. Wyposażenie absolwentów w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika leczniczo-terapeutyczna

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika leczniczo-terapeutyczna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika leczniczo-terapeutyczna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika leczniczo-terapeutyczna

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika leczniczo-terapeutyczna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika leczniczo-terapeutyczna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Przygotowanie Absolwenta do:
    1. Wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w zakresie pedagogiki leczniczej (terapeutycznej),
    2. Pracy z osobami przewlekle chorymi lub/i dotkniętymi dysfunkcjami narządów ruchu.
  2. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  3. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  4. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  5. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  6. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć),
    2. Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  7. Wyposażenie absolwentów w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Medyczne podstawy pedagogiki leczniczo-terapeutycznej,
  2. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty pedagogiki leczniczo-terapeutycznej,
  3. Socjologiczne koncepcje choroby,
  4. Przyczyny i postępowanie w wybranych chorobach dzieci i młodzieży,
  5. Zasady wczesnej interwencji,
  6. Rolę poradnictwa rehabilitacyjnego
  7. Warunki i specyfikę kształcenia dzieci i młodzieży w podmiotach leczniczych
  8. Nowoczesne technologie w edukacji uczniów przewlekle chorych.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Analizować warunki i specyfikę kształcenia dzieci i młodzieży w podmiotach leczniczych,
  2. Planować organizację grupy wychowawczej,
  3. Organizować pracę dydaktyczną,
  4. Planować i realizować terapię,
  5. Stosować zabawę w edukacji chorego dziecka.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Planuje działania jako nauczyciel-wychowawca, organizator codziennego życia dziecka w podmiocie leczniczym i jako zastępca rodziny dziecka chorego,
  2. Okazuje empatię dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy,
  3. Współpracuje ze środowiskiem rodzinnym dziecka chorego.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą w podmiotach leczniczych.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej poszerzają wiedzę i umiejętności związane z diagnozowaniem, planowaniem i realizacją interwencji terapeutycznych, co zwiększa atrakcyjność zawodową na rynku pracy.
  3. Satysfakcja z pracy: wykonywanie zawodu w obszarze pedagogiki leczniczo-terapeutycznej może przynieść ogromną satysfakcję związana z pomocą innym ludziom oraz obserwacją postępów w ich rozwoju. Ta satysfakcja zawodowa przekłada się na ogólne poczucie spełnienia w życiu prywatnym.
  4. Stabilność zatrudnienia: Kierunek ten daje możliwość zatrudnienia w różnych instytucjach, takich jak szkoły, ośrodki terapeutyczne czy placówki opiekuńczo-wychowawcze, zapewniając stabilność zatrudnienia i możliwości rozwoju zawodowego.
  5. Różnorodność działań zawodowych: absolwenci tego kierunku mogą wykonywać różne zadania zawodowe, takie jak prowadzenie terapii indywidualnych, grupowych czy warsztatów edukacyjnych, a także pełnić funkcje doradcze i konsultacyjne.
  6. Różnorodność ścieżek kariery: studia podyplomowe na kierunku pedagogika leczniczo-terapeutyczna otwierają szerokie spektrum możliwości kariery, od pracy w ośrodkach terapeutycznych, przez szkoły, aż po własną praktykę, co może prowadzić do osiągnięcia stabilności zawodowej i finansowej w sposób zgodny z indywidualnymi celami i wartościami.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej poszerzają wiedzę i umiejętności związane z diagnozowaniem, planowaniem i realizacją interwencji terapeutycznych, co zwiększa atrakcyjność zawodową na rynku pracy.
  3. Satysfakcja z pracy: wykonywanie zawodu w obszarze pedagogiki leczniczo-terapeutycznej może przynieść ogromną satysfakcję związana z pomocą innym ludziom oraz obserwacją postępów w ich rozwoju. Ta satysfakcja zawodowa przekłada się na ogólne poczucie spełnienia w życiu prywatnym.
  4. Stabilność zatrudnienia: Kierunek ten daje możliwość zatrudnienia w różnych instytucjach, takich jak szkoły, ośrodki terapeutyczne czy placówki opiekuńczo-wychowawcze, zapewniając stabilność zatrudnienia i możliwości rozwoju zawodowego.
  5. Różnorodność działań zawodowych: absolwenci tego kierunku mogą wykonywać różne zadania zawodowe, takie jak prowadzenie terapii indywidualnych, grupowych czy warsztatów edukacyjnych, a także pełnić funkcje doradcze i konsultacyjne.
  6. Różnorodność ścieżek kariery: studia podyplomowe na kierunku pedagogika leczniczo-terapeutyczna otwierają szerokie spektrum możliwości kariery, od pracy w ośrodkach terapeutycznych, przez szkoły, aż po własną praktykę, co może prowadzić do osiągnięcia stabilności zawodowej i finansowej w sposób zgodny z indywidualnymi celami i wartościami.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Medyczne podstawy pedagogiki leczniczo-terapeutycznej,
  2. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty pedagogiki leczniczo-terapeutycznej,
  3. Socjologiczne koncepcje choroby,
  4. Przyczyny i postępowanie w wybranych chorobach dzieci i młodzieży,
  5. Zasady wczesnej interwencji,
  6. Rolę poradnictwa rehabilitacyjnego
  7. Warunki i specyfikę kształcenia dzieci i młodzieży w podmiotach leczniczych
  8. Nowoczesne technologie w edukacji uczniów przewlekle chorych.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Analizować warunki i specyfikę kształcenia dzieci i młodzieży w podmiotach leczniczych,
  2. Planować organizację grupy wychowawczej,
  3. Organizować pracę dydaktyczną,
  4. Planować i realizować terapię,
  5. Stosować zabawę w edukacji chorego dziecka.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Planuje działania jako nauczyciel-wychowawca, organizator codziennego życia dziecka w podmiocie leczniczym i jako zastępca rodziny dziecka chorego,
  2. Okazuje empatię dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy,
  3. Współpracuje ze środowiskiem rodzinnym dziecka chorego.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą w podmiotach leczniczych.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Pedagogika leczniczo-terapeutyczna

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Studia na tym kierunku otwierają przed Tobą możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności, które pozwolą Ci pomagać osobom potrzebującym wsparcia terapeutycznego. W ten sposób będziesz mógł przyczynić się do poprawy ich samopoczucia i funkcjonowania w życiu codziennym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w szkołach, ośrodkach terapeutycznych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych instytucjach, które zajmują się pomocą osobom z różnymi trudnościami. Będziesz mógł współpracować z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy logopedzi, opracowując i realizując indywidualne programy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży.

Wybierając studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna", inwestujesz nie tylko w swoje umiejętności zawodowe, ale także w przyszłość tych, którym będziesz mógł pomóc. To doskonała okazja do przyczynienia się do poprawy jakości życia innych oraz do odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika leczniczo-terapeutyczna

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika leczniczo-terapeutyczna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika leczniczo-terapeutyczna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej poszerzają wiedzę i umiejętności związane z diagnozowaniem, planowaniem i realizacją interwencji terapeutycznych, co zwiększa atrakcyjność zawodową na rynku pracy.
  3. Satysfakcja z pracy: wykonywanie zawodu w obszarze pedagogiki leczniczo-terapeutycznej może przynieść ogromną satysfakcję związana z pomocą innym ludziom oraz obserwacją postępów w ich rozwoju. Ta satysfakcja zawodowa przekłada się na ogólne poczucie spełnienia w życiu prywatnym.
  4. Stabilność zatrudnienia: Kierunek ten daje możliwość zatrudnienia w różnych instytucjach, takich jak szkoły, ośrodki terapeutyczne czy placówki opiekuńczo-wychowawcze, zapewniając stabilność zatrudnienia i możliwości rozwoju zawodowego.
  5. Różnorodność działań zawodowych: absolwenci tego kierunku mogą wykonywać różne zadania zawodowe, takie jak prowadzenie terapii indywidualnych, grupowych czy warsztatów edukacyjnych, a także pełnić funkcje doradcze i konsultacyjne.
  6. Różnorodność ścieżek kariery: studia podyplomowe na kierunku pedagogika leczniczo-terapeutyczna otwierają szerokie spektrum możliwości kariery, od pracy w ośrodkach terapeutycznych, przez szkoły, aż po własną praktykę, co może prowadzić do osiągnięcia stabilności zawodowej i finansowej w sposób zgodny z indywidualnymi celami i wartościami.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Medyczne podstawy pedagogiki leczniczo-terapeutycznej,
  2. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty pedagogiki leczniczo-terapeutycznej,
  3. Socjologiczne koncepcje choroby,
  4. Przyczyny i postępowanie w wybranych chorobach dzieci i młodzieży,
  5. Zasady wczesnej interwencji,
  6. Rolę poradnictwa rehabilitacyjnego
  7. Warunki i specyfikę kształcenia dzieci i młodzieży w podmiotach leczniczych
  8. Nowoczesne technologie w edukacji uczniów przewlekle chorych.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Analizować warunki i specyfikę kształcenia dzieci i młodzieży w podmiotach leczniczych,
  2. Planować organizację grupy wychowawczej,
  3. Organizować pracę dydaktyczną,
  4. Planować i realizować terapię,
  5. Stosować zabawę w edukacji chorego dziecka.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Planuje działania jako nauczyciel-wychowawca, organizator codziennego życia dziecka w podmiocie leczniczym i jako zastępca rodziny dziecka chorego,
  2. Okazuje empatię dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy,
  3. Współpracuje ze środowiskiem rodzinnym dziecka chorego.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą w podmiotach leczniczych.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Przygotowanie Absolwenta do:
    1. Wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w zakresie pedagogiki leczniczej (terapeutycznej),
    2. Pracy z osobami przewlekle chorymi lub/i dotkniętymi dysfunkcjami narządów ruchu.
  2. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
  3. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  4. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  5. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  6. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć),
    2. Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  7. Wyposażenie absolwentów w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.