Pedagogika leczniczo-terapeutyczna
Pedagogika leczniczo-terapeutyczna
Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.
Studia na tym kierunku otwierają przed Tobą możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności, które pozwolą Ci pomagać osobom potrzebującym wsparcia terapeutycznego. W ten sposób będziesz mógł przyczynić się do poprawy ich samopoczucia i funkcjonowania w życiu codziennym.
Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w szkołach, ośrodkach terapeutycznych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych instytucjach, które zajmują się pomocą osobom z różnymi trudnościami. Będziesz mógł współpracować z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy logopedzi, opracowując i realizując indywidualne programy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży.
Wybierając studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna", inwestujesz nie tylko w swoje umiejętności zawodowe, ale także w przyszłość tych, którym będziesz mógł pomóc. To doskonała okazja do przyczynienia się do poprawy jakości życia innych oraz do odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.


Pedagogika leczniczo-terapeutyczna
Pedagogika leczniczo-terapeutyczna
Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.
Studia na tym kierunku otwierają przed Tobą możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności, które pozwolą Ci pomagać osobom potrzebującym wsparcia terapeutycznego. W ten sposób będziesz mógł przyczynić się do poprawy ich samopoczucia i funkcjonowania w życiu codziennym.
Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w szkołach, ośrodkach terapeutycznych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych instytucjach, które zajmują się pomocą osobom z różnymi trudnościami. Będziesz mógł współpracować z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy logopedzi, opracowując i realizując indywidualne programy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży.
Wybierając studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna", inwestujesz nie tylko w swoje umiejętności zawodowe, ale także w przyszłość tych, którym będziesz mógł pomóc. To doskonała okazja do przyczynienia się do poprawy jakości życia innych oraz do odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.


Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie Absolwenta do:
- Wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w zakresie pedagogiki leczniczej (terapeutycznej),
- Pracy z osobami przewlekle chorymi lub/i dotkniętymi dysfunkcjami narządów ruchu.
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do:
- Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć),
- Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w:
- Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Pedagogika leczniczo-terapeutyczna
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika leczniczo-terapeutyczna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika leczniczo-terapeutyczna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Pedagogika leczniczo-terapeutyczna
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika leczniczo-terapeutyczna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika leczniczo-terapeutyczna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie Absolwenta do:
- Wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w zakresie pedagogiki leczniczej (terapeutycznej),
- Pracy z osobami przewlekle chorymi lub/i dotkniętymi dysfunkcjami narządów ruchu.
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do:
- Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć),
- Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w:
- Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- Medyczne podstawy pedagogiki leczniczo-terapeutycznej,
- Psychologiczno-pedagogiczne aspekty pedagogiki leczniczo-terapeutycznej,
- Socjologiczne koncepcje choroby,
- Przyczyny i postępowanie w wybranych chorobach dzieci i młodzieży,
- Zasady wczesnej interwencji,
- Rolę poradnictwa rehabilitacyjnego
- Warunki i specyfikę kształcenia dzieci i młodzieży w podmiotach leczniczych
- Nowoczesne technologie w edukacji uczniów przewlekle chorych.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Analizować warunki i specyfikę kształcenia dzieci i młodzieży w podmiotach leczniczych,
- Planować organizację grupy wychowawczej,
- Organizować pracę dydaktyczną,
- Planować i realizować terapię,
- Stosować zabawę w edukacji chorego dziecka.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Planuje działania jako nauczyciel-wychowawca, organizator codziennego życia dziecka w podmiocie leczniczym i jako zastępca rodziny dziecka chorego,
- Okazuje empatię dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy,
- Współpracuje ze środowiskiem rodzinnym dziecka chorego.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą w podmiotach leczniczych.
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej poszerzają wiedzę i umiejętności związane z diagnozowaniem, planowaniem i realizacją interwencji terapeutycznych, co zwiększa atrakcyjność zawodową na rynku pracy.
- Satysfakcja z pracy: wykonywanie zawodu w obszarze pedagogiki leczniczo-terapeutycznej może przynieść ogromną satysfakcję związana z pomocą innym ludziom oraz obserwacją postępów w ich rozwoju. Ta satysfakcja zawodowa przekłada się na ogólne poczucie spełnienia w życiu prywatnym.
- Stabilność zatrudnienia: Kierunek ten daje możliwość zatrudnienia w różnych instytucjach, takich jak szkoły, ośrodki terapeutyczne czy placówki opiekuńczo-wychowawcze, zapewniając stabilność zatrudnienia i możliwości rozwoju zawodowego.
- Różnorodność działań zawodowych: absolwenci tego kierunku mogą wykonywać różne zadania zawodowe, takie jak prowadzenie terapii indywidualnych, grupowych czy warsztatów edukacyjnych, a także pełnić funkcje doradcze i konsultacyjne.
- Różnorodność ścieżek kariery: studia podyplomowe na kierunku pedagogika leczniczo-terapeutyczna otwierają szerokie spektrum możliwości kariery, od pracy w ośrodkach terapeutycznych, przez szkoły, aż po własną praktykę, co może prowadzić do osiągnięcia stabilności zawodowej i finansowej w sposób zgodny z indywidualnymi celami i wartościami.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej poszerzają wiedzę i umiejętności związane z diagnozowaniem, planowaniem i realizacją interwencji terapeutycznych, co zwiększa atrakcyjność zawodową na rynku pracy.
- Satysfakcja z pracy: wykonywanie zawodu w obszarze pedagogiki leczniczo-terapeutycznej może przynieść ogromną satysfakcję związana z pomocą innym ludziom oraz obserwacją postępów w ich rozwoju. Ta satysfakcja zawodowa przekłada się na ogólne poczucie spełnienia w życiu prywatnym.
- Stabilność zatrudnienia: Kierunek ten daje możliwość zatrudnienia w różnych instytucjach, takich jak szkoły, ośrodki terapeutyczne czy placówki opiekuńczo-wychowawcze, zapewniając stabilność zatrudnienia i możliwości rozwoju zawodowego.
- Różnorodność działań zawodowych: absolwenci tego kierunku mogą wykonywać różne zadania zawodowe, takie jak prowadzenie terapii indywidualnych, grupowych czy warsztatów edukacyjnych, a także pełnić funkcje doradcze i konsultacyjne.
- Różnorodność ścieżek kariery: studia podyplomowe na kierunku pedagogika leczniczo-terapeutyczna otwierają szerokie spektrum możliwości kariery, od pracy w ośrodkach terapeutycznych, przez szkoły, aż po własną praktykę, co może prowadzić do osiągnięcia stabilności zawodowej i finansowej w sposób zgodny z indywidualnymi celami i wartościami.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- Medyczne podstawy pedagogiki leczniczo-terapeutycznej,
- Psychologiczno-pedagogiczne aspekty pedagogiki leczniczo-terapeutycznej,
- Socjologiczne koncepcje choroby,
- Przyczyny i postępowanie w wybranych chorobach dzieci i młodzieży,
- Zasady wczesnej interwencji,
- Rolę poradnictwa rehabilitacyjnego
- Warunki i specyfikę kształcenia dzieci i młodzieży w podmiotach leczniczych
- Nowoczesne technologie w edukacji uczniów przewlekle chorych.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Analizować warunki i specyfikę kształcenia dzieci i młodzieży w podmiotach leczniczych,
- Planować organizację grupy wychowawczej,
- Organizować pracę dydaktyczną,
- Planować i realizować terapię,
- Stosować zabawę w edukacji chorego dziecka.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Planuje działania jako nauczyciel-wychowawca, organizator codziennego życia dziecka w podmiocie leczniczym i jako zastępca rodziny dziecka chorego,
- Okazuje empatię dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy,
- Współpracuje ze środowiskiem rodzinnym dziecka chorego.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą w podmiotach leczniczych.
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Pedagogika leczniczo-terapeutyczna
Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.
Studia na tym kierunku otwierają przed Tobą możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności, które pozwolą Ci pomagać osobom potrzebującym wsparcia terapeutycznego. W ten sposób będziesz mógł przyczynić się do poprawy ich samopoczucia i funkcjonowania w życiu codziennym.
Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w szkołach, ośrodkach terapeutycznych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych instytucjach, które zajmują się pomocą osobom z różnymi trudnościami. Będziesz mógł współpracować z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy logopedzi, opracowując i realizując indywidualne programy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży.
Wybierając studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna", inwestujesz nie tylko w swoje umiejętności zawodowe, ale także w przyszłość tych, którym będziesz mógł pomóc. To doskonała okazja do przyczynienia się do poprawy jakości życia innych oraz do odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Pedagogika leczniczo-terapeutyczna
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika leczniczo-terapeutyczna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika leczniczo-terapeutyczna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika leczniczo-terapeutyczna" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej poszerzają wiedzę i umiejętności związane z diagnozowaniem, planowaniem i realizacją interwencji terapeutycznych, co zwiększa atrakcyjność zawodową na rynku pracy.
- Satysfakcja z pracy: wykonywanie zawodu w obszarze pedagogiki leczniczo-terapeutycznej może przynieść ogromną satysfakcję związana z pomocą innym ludziom oraz obserwacją postępów w ich rozwoju. Ta satysfakcja zawodowa przekłada się na ogólne poczucie spełnienia w życiu prywatnym.
- Stabilność zatrudnienia: Kierunek ten daje możliwość zatrudnienia w różnych instytucjach, takich jak szkoły, ośrodki terapeutyczne czy placówki opiekuńczo-wychowawcze, zapewniając stabilność zatrudnienia i możliwości rozwoju zawodowego.
- Różnorodność działań zawodowych: absolwenci tego kierunku mogą wykonywać różne zadania zawodowe, takie jak prowadzenie terapii indywidualnych, grupowych czy warsztatów edukacyjnych, a także pełnić funkcje doradcze i konsultacyjne.
- Różnorodność ścieżek kariery: studia podyplomowe na kierunku pedagogika leczniczo-terapeutyczna otwierają szerokie spektrum możliwości kariery, od pracy w ośrodkach terapeutycznych, przez szkoły, aż po własną praktykę, co może prowadzić do osiągnięcia stabilności zawodowej i finansowej w sposób zgodny z indywidualnymi celami i wartościami.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- Medyczne podstawy pedagogiki leczniczo-terapeutycznej,
- Psychologiczno-pedagogiczne aspekty pedagogiki leczniczo-terapeutycznej,
- Socjologiczne koncepcje choroby,
- Przyczyny i postępowanie w wybranych chorobach dzieci i młodzieży,
- Zasady wczesnej interwencji,
- Rolę poradnictwa rehabilitacyjnego
- Warunki i specyfikę kształcenia dzieci i młodzieży w podmiotach leczniczych
- Nowoczesne technologie w edukacji uczniów przewlekle chorych.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Analizować warunki i specyfikę kształcenia dzieci i młodzieży w podmiotach leczniczych,
- Planować organizację grupy wychowawczej,
- Organizować pracę dydaktyczną,
- Planować i realizować terapię,
- Stosować zabawę w edukacji chorego dziecka.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Planuje działania jako nauczyciel-wychowawca, organizator codziennego życia dziecka w podmiocie leczniczym i jako zastępca rodziny dziecka chorego,
- Okazuje empatię dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy,
- Współpracuje ze środowiskiem rodzinnym dziecka chorego.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą w podmiotach leczniczych.
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie Absolwenta do:
- Wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w zakresie pedagogiki leczniczej (terapeutycznej),
- Pracy z osobami przewlekle chorymi lub/i dotkniętymi dysfunkcjami narządów ruchu.
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu.
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do:
- Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć),
- Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w:
- Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.