Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Pedagogika opiekuńczo-socjalna

Studia podyplomowe

Pedagogika opiekuńczo-socjalna

Pedagogika opiekuńczo-socjalna

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-socjalna" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Na tym kierunku zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do wspierania osób w różnych fazach życia, które potrzebują opieki i pomocy. W ten sposób będziesz mógł przyczynić się do ich lepszego funkcjonowania i wzbogacić ich życie o bezcenne doświadczenia.

Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach, takich jak domy pomocy społecznej, ośrodki wsparcia, placówki opiekuńczo-wychowawcze czy organizacje pozarządowe. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy pracownicy socjalni, będziesz mógł opracowywać i realizować programy opiekuńcze i socjalne dostosowane do indywidualnych potrzeb osób, którym pomagasz.

Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-socjalna", inwestujesz w swoje umiejętności zawodowe i przyczyniasz się do poprawy jakości życia tych, którzy potrzebują wsparcia. To doskonała okazja do rozwinięcia swojej kariery zawodowej i odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.

Pedagogika opiekuńczo-socjalna

Pedagogika opiekuńczo-socjalna

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-socjalna" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Na tym kierunku zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do wspierania osób w różnych fazach życia, które potrzebują opieki i pomocy. W ten sposób będziesz mógł przyczynić się do ich lepszego funkcjonowania i wzbogacić ich życie o bezcenne doświadczenia.

Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach, takich jak domy pomocy społecznej, ośrodki wsparcia, placówki opiekuńczo-wychowawcze czy organizacje pozarządowe. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy pracownicy socjalni, będziesz mógł opracowywać i realizować programy opiekuńcze i socjalne dostosowane do indywidualnych potrzeb osób, którym pomagasz.

Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-socjalna", inwestujesz w swoje umiejętności zawodowe i przyczyniasz się do poprawy jakości życia tych, którzy potrzebują wsparcia. To doskonała okazja do rozwinięcia swojej kariery zawodowej i odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
  2. Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do podjęcia nowych zadań zawodowych na stanowisku pedagog, wychowawca
  3. Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i dorosłych
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu lub nauczyciela
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
  6. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy praktycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  7. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy
  8. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  9. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  10. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  11. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  12. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika opiekuńczo-socjalna

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-socjalna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-socjalna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika opiekuńczo-socjalna

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-socjalna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-socjalna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
  2. Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do podjęcia nowych zadań zawodowych na stanowisku pedagog, wychowawca
  3. Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i dorosłych
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu lub nauczyciela
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
  6. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy praktycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  7. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy
  8. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  9. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  10. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  11. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  12. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy psychologii klinicznej, psychopatologii i psychologii rozwoju człowieka,
  2. Podstawy pedagogiki specjalnej,
  3. Systemy opieki socjalnej i usługi opiekuńcze
  4. Podstawy prawa rodzinnego i socjalnego,
  5. Społeczno-kulturowe aspekty zdrowia i choroby.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Stosować metodykę pracy opiekuńczo-socjalnej,
  2. Rozróżnić opiekę paliatywną, hospicyjną i zastępczą,
  3. Stosować metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej,
  4. Stosować trening umiejętności społecznych,
  5. Aktywizować i usprawniać osoby podopieczne,

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Współpracuje z rodziną podopiecznego,
  2. Stosuje etykę pracownika socjalnego,
  3. Wykazuje empatię wobec osób podopiecznych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do:

  1. Pełnienia roli wychowawcy, organizatora i prowadzącego zajęcia wychowawcze oraz sprawującego opiekę nad grupą dzieci lub dorosłych w placówkach oświatowych,
  2. Wsparcia dziennego w wychowawczych i opiekuńczych oraz instytucjonalnej pieczy zastępczej w instytucjach systemu oświaty, pracownikami domu seniora, wychowawcami w placówkach wychowawczo-opiekuńczych i specjalistami w środowiskowym domu opieki społecznej nad dzieckiem i dorosłymi.
  3. Wychowawcy zapewniającego pomoc w nauce, organizacji czasu wolnego, zabawę, zajęć sportowych oraz rozwoju zainteresowań.
  4. Współpracującego z rodzicami, opiekunami, instytucjami i organizacjami w celu zapewnienia wychowankom warunków prawidłowego rozwoju oraz pomocy w trudnych sytuacjach.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki opiekuńczo-socjalnej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-socjalna" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe na tym kierunku umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności, co sprawia, że absolwenci stają się bardziej konkurencyjni na rynku pracy.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-socjalnej umożliwiają rozwijanie umiejętności komunikacji interpersonalnej, empatii oraz pracy zespołowej, co przekłada się na lepsze relacje z innymi ludźmi i większą satysfakcję z życia.
  4. Satysfakcja z pracy: wybór tego kierunku pozwala na realizowanie potrzeby niesienia pomocy innym, co może przyczynić się do zwiększenia satysfakcji z życia zawodowego.
  5. Stabilność zatrudnienia: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-socjalnej mogą liczyć na szeroki wachlarz możliwości zatrudnienia, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym, co przekłada się na większą stabilność zawodową.
  6. Prestiż zawodu: praca w sektorze opiekuńczo-socjalnym jest postrzegana jako zawód o wysokim znaczeniu społecznym, co może wpłynąć na poczucie wartości i sukcesu.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-socjalna" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe na tym kierunku umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności, co sprawia, że absolwenci stają się bardziej konkurencyjni na rynku pracy.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-socjalnej umożliwiają rozwijanie umiejętności komunikacji interpersonalnej, empatii oraz pracy zespołowej, co przekłada się na lepsze relacje z innymi ludźmi i większą satysfakcję z życia.
  4. Satysfakcja z pracy: wybór tego kierunku pozwala na realizowanie potrzeby niesienia pomocy innym, co może przyczynić się do zwiększenia satysfakcji z życia zawodowego.
  5. Stabilność zatrudnienia: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-socjalnej mogą liczyć na szeroki wachlarz możliwości zatrudnienia, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym, co przekłada się na większą stabilność zawodową.
  6. Prestiż zawodu: praca w sektorze opiekuńczo-socjalnym jest postrzegana jako zawód o wysokim znaczeniu społecznym, co może wpłynąć na poczucie wartości i sukcesu.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy psychologii klinicznej, psychopatologii i psychologii rozwoju człowieka,
  2. Podstawy pedagogiki specjalnej,
  3. Systemy opieki socjalnej i usługi opiekuńcze
  4. Podstawy prawa rodzinnego i socjalnego,
  5. Społeczno-kulturowe aspekty zdrowia i choroby.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Stosować metodykę pracy opiekuńczo-socjalnej,
  2. Rozróżnić opiekę paliatywną, hospicyjną i zastępczą,
  3. Stosować metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej,
  4. Stosować trening umiejętności społecznych,
  5. Aktywizować i usprawniać osoby podopieczne,

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Współpracuje z rodziną podopiecznego,
  2. Stosuje etykę pracownika socjalnego,
  3. Wykazuje empatię wobec osób podopiecznych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do:

  1. Pełnienia roli wychowawcy, organizatora i prowadzącego zajęcia wychowawcze oraz sprawującego opiekę nad grupą dzieci lub dorosłych w placówkach oświatowych,
  2. Wsparcia dziennego w wychowawczych i opiekuńczych oraz instytucjonalnej pieczy zastępczej w instytucjach systemu oświaty, pracownikami domu seniora, wychowawcami w placówkach wychowawczo-opiekuńczych i specjalistami w środowiskowym domu opieki społecznej nad dzieckiem i dorosłymi.
  3. Wychowawcy zapewniającego pomoc w nauce, organizacji czasu wolnego, zabawę, zajęć sportowych oraz rozwoju zainteresowań.
  4. Współpracującego z rodzicami, opiekunami, instytucjami i organizacjami w celu zapewnienia wychowankom warunków prawidłowego rozwoju oraz pomocy w trudnych sytuacjach.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki opiekuńczo-socjalnej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Pedagogika opiekuńczo-socjalna

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-socjalna" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Na tym kierunku zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do wspierania osób w różnych fazach życia, które potrzebują opieki i pomocy. W ten sposób będziesz mógł przyczynić się do ich lepszego funkcjonowania i wzbogacić ich życie o bezcenne doświadczenia.

Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach, takich jak domy pomocy społecznej, ośrodki wsparcia, placówki opiekuńczo-wychowawcze czy organizacje pozarządowe. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy pracownicy socjalni, będziesz mógł opracowywać i realizować programy opiekuńcze i socjalne dostosowane do indywidualnych potrzeb osób, którym pomagasz.

Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-socjalna", inwestujesz w swoje umiejętności zawodowe i przyczyniasz się do poprawy jakości życia tych, którzy potrzebują wsparcia. To doskonała okazja do rozwinięcia swojej kariery zawodowej i odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika opiekuńczo-socjalna

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-socjalna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-socjalna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-socjalna" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe na tym kierunku umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności, co sprawia, że absolwenci stają się bardziej konkurencyjni na rynku pracy.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-socjalnej umożliwiają rozwijanie umiejętności komunikacji interpersonalnej, empatii oraz pracy zespołowej, co przekłada się na lepsze relacje z innymi ludźmi i większą satysfakcję z życia.
  4. Satysfakcja z pracy: wybór tego kierunku pozwala na realizowanie potrzeby niesienia pomocy innym, co może przyczynić się do zwiększenia satysfakcji z życia zawodowego.
  5. Stabilność zatrudnienia: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-socjalnej mogą liczyć na szeroki wachlarz możliwości zatrudnienia, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym, co przekłada się na większą stabilność zawodową.
  6. Prestiż zawodu: praca w sektorze opiekuńczo-socjalnym jest postrzegana jako zawód o wysokim znaczeniu społecznym, co może wpłynąć na poczucie wartości i sukcesu.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy psychologii klinicznej, psychopatologii i psychologii rozwoju człowieka,
  2. Podstawy pedagogiki specjalnej,
  3. Systemy opieki socjalnej i usługi opiekuńcze
  4. Podstawy prawa rodzinnego i socjalnego,
  5. Społeczno-kulturowe aspekty zdrowia i choroby.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Stosować metodykę pracy opiekuńczo-socjalnej,
  2. Rozróżnić opiekę paliatywną, hospicyjną i zastępczą,
  3. Stosować metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej,
  4. Stosować trening umiejętności społecznych,
  5. Aktywizować i usprawniać osoby podopieczne,

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Współpracuje z rodziną podopiecznego,
  2. Stosuje etykę pracownika socjalnego,
  3. Wykazuje empatię wobec osób podopiecznych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do:

  1. Pełnienia roli wychowawcy, organizatora i prowadzącego zajęcia wychowawcze oraz sprawującego opiekę nad grupą dzieci lub dorosłych w placówkach oświatowych,
  2. Wsparcia dziennego w wychowawczych i opiekuńczych oraz instytucjonalnej pieczy zastępczej w instytucjach systemu oświaty, pracownikami domu seniora, wychowawcami w placówkach wychowawczo-opiekuńczych i specjalistami w środowiskowym domu opieki społecznej nad dzieckiem i dorosłymi.
  3. Wychowawcy zapewniającego pomoc w nauce, organizacji czasu wolnego, zabawę, zajęć sportowych oraz rozwoju zainteresowań.
  4. Współpracującego z rodzicami, opiekunami, instytucjami i organizacjami w celu zapewnienia wychowankom warunków prawidłowego rozwoju oraz pomocy w trudnych sytuacjach.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki opiekuńczo-socjalnej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
  2. Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do podjęcia nowych zadań zawodowych na stanowisku pedagog, wychowawca
  3. Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i dorosłych
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu lub nauczyciela
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
  6. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy praktycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  7. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy
  8. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  9. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  10. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  11. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  12. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.