Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.
Podczas studiów na tym kierunku zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci efektywnie wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju, zarówno emocjonalnym, jak i społecznym. Będziesz mógł wzbogacić ich życie o wartościowe doświadczenia, które przyczynią się do ich lepszego funkcjonowania i większej satysfakcji z życia.
Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach, takich jak przedszkola, szkoły, ośrodki wsparcia, placówki opiekuńczo-wychowawcze czy organizacje pozarządowe. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy pracownicy socjalni, będziesz mógł opracowywać i realizować programy wychowawcze dostosowane do indywidualnych potrzeb osób, którym pomagasz.
Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza", inwestujesz w swoje umiejętności zawodowe i przyczyniasz się do poprawy jakości życia tych, którzy potrzebują wsparcia. To doskonała okazja do rozwinięcia swojej kariery zawodowej i odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.


Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.
Podczas studiów na tym kierunku zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci efektywnie wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju, zarówno emocjonalnym, jak i społecznym. Będziesz mógł wzbogacić ich życie o wartościowe doświadczenia, które przyczynią się do ich lepszego funkcjonowania i większej satysfakcji z życia.
Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach, takich jak przedszkola, szkoły, ośrodki wsparcia, placówki opiekuńczo-wychowawcze czy organizacje pozarządowe. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy pracownicy socjalni, będziesz mógł opracowywać i realizować programy wychowawcze dostosowane do indywidualnych potrzeb osób, którym pomagasz.
Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza", inwestujesz w swoje umiejętności zawodowe i przyczyniasz się do poprawy jakości życia tych, którzy potrzebują wsparcia. To doskonała okazja do rozwinięcia swojej kariery zawodowej i odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.


Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
- Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do podjęcia nowych zadań zawodowych na stanowisku pedagog, wychowawca
- Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.
- Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu lub nauczyciela
- Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
- Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do podjęcia nowych zadań zawodowych na stanowisku pedagog, wychowawca
- Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.
- Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu lub nauczyciela
- Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- Pedagogikę jako dyscyplinę naukową, teorie pedagogiczne w tym nurty i kierunki,
- Procesy wychowawcze –koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia,
- Wpływ mediów na zmiany współczesnej komunikacji i procesy wychowawcze,
- Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju dzieci i młodzieży,
- Teoretyczne podstawy działalności opiekuńczo – wychowawczej.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Skutecznie i świadomie komunikować się,
- Obserwować zachowania społeczne wychowanków,
- Interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej,
- Rozróżniać patologie społeczne,
- Radzić sobie ze stresem i stosować strategię radzenia sobie z trudnościami,
- Nawiązywać współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
- Stosuje różnorodne metody pracy,
- Konstruować programy wychowawcze.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Profesjonalnie rozwiązuje konflikty wychowawcze,
- Wspiera i pomaga wychowanką,
- Planuje działania jako nauczyciel-wychowawca,
- Współpracuje z nauczycielami, rodzicami wychowanka lub opiekunami jak również ze środowiskiem lokalnym.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do:
- Pełnienia roli wychowawcy, organizatora i prowadzącego zajęcia wychowawcze oraz sprawującego opiekę nad grupą dzieci lub młodzieży w placówkach oświatowych,
- Wsparcia dziennego, wychowawczych i opiekuńczych oraz instytucjonalnej pieczy zastępczej (internat, świetlica, klub, ośrodek i ognisko wychowawcze, pogotowie opiekuńcze oraz praca podwórkowa)
- Wychowawcy zapewniającego pomoc w nauce, organizacji czasu wolnego, zabawę, zajęć sportowych oraz rozwoju zainteresowań.
- Współpracującego z rodzicami, opiekunami, instytucjami i organizacjami w celu zapewnienia wychowankom warunków prawidłowego rozwoju oraz pomocy w trudnych sytuacjach.
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe na tym kierunku umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności, co sprawia, że absolwenci stają się bardziej konkurencyjni na rynku pracy.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej pozwalają rozwijać umiejętności interpersonalne, empatię oraz zdolności komunikacyjne, co przekłada się na lepsze relacje z innymi ludźmi.
- Satysfakcja z pracy: zdobycie wykształcenia w tym obszarze może wpłynąć na zwiększenie satysfakcji z życia zawodowego, co pośrednio wpływa na ogólną jakość życia. Praca w obszarze opiekuńczo-wychowawczym daje możliwość bezpośredniego wpływania na rozwój młodych ludzi, co może być źródłem satysfakcji zawodowej.
- Stabilność zatrudnienia: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej mają dostęp do szerokiego wachlarza możliwości zatrudnienia w sektorze publicznym i prywatnym, co przekłada się na większą stabilność zawodową.
- Elastyczność zawodowa: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej mogą pracować w różnych środowiskach, takich jak przedszkola, szkoły czy placówki opiekuńczo-wychowawcze, co daje możliwość wyboru najbardziej odpowiedniego miejsca pracy i dostosowania się do zmieniających się potrzeb rynku pracy.
- Przygotowanie do wyzwań zawodowych: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej przygotowują absolwentów do radzenia sobie z różnymi wyzwaniami zawodowymi, takimi jak adaptacja do zmieniających się potrzeb dzieci, zarządzanie stresującymi sytuacjami czy podejmowanie trudnych decyzji, co może pośrednio wpływać na wzrost poczucia kompetencji i satysfakcji zawodowej.
- Uznanie zawodowe: praca w obszarze pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej jest uważana za zawód o dużym znaczeniu społecznym, co może wpłynąć na poczucie wartości i sukcesu zawodowego absolwenta.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe na tym kierunku umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności, co sprawia, że absolwenci stają się bardziej konkurencyjni na rynku pracy.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej pozwalają rozwijać umiejętności interpersonalne, empatię oraz zdolności komunikacyjne, co przekłada się na lepsze relacje z innymi ludźmi.
- Satysfakcja z pracy: zdobycie wykształcenia w tym obszarze może wpłynąć na zwiększenie satysfakcji z życia zawodowego, co pośrednio wpływa na ogólną jakość życia. Praca w obszarze opiekuńczo-wychowawczym daje możliwość bezpośredniego wpływania na rozwój młodych ludzi, co może być źródłem satysfakcji zawodowej.
- Stabilność zatrudnienia: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej mają dostęp do szerokiego wachlarza możliwości zatrudnienia w sektorze publicznym i prywatnym, co przekłada się na większą stabilność zawodową.
- Elastyczność zawodowa: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej mogą pracować w różnych środowiskach, takich jak przedszkola, szkoły czy placówki opiekuńczo-wychowawcze, co daje możliwość wyboru najbardziej odpowiedniego miejsca pracy i dostosowania się do zmieniających się potrzeb rynku pracy.
- Przygotowanie do wyzwań zawodowych: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej przygotowują absolwentów do radzenia sobie z różnymi wyzwaniami zawodowymi, takimi jak adaptacja do zmieniających się potrzeb dzieci, zarządzanie stresującymi sytuacjami czy podejmowanie trudnych decyzji, co może pośrednio wpływać na wzrost poczucia kompetencji i satysfakcji zawodowej.
- Uznanie zawodowe: praca w obszarze pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej jest uważana za zawód o dużym znaczeniu społecznym, co może wpłynąć na poczucie wartości i sukcesu zawodowego absolwenta.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- Pedagogikę jako dyscyplinę naukową, teorie pedagogiczne w tym nurty i kierunki,
- Procesy wychowawcze –koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia,
- Wpływ mediów na zmiany współczesnej komunikacji i procesy wychowawcze,
- Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju dzieci i młodzieży,
- Teoretyczne podstawy działalności opiekuńczo – wychowawczej.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Skutecznie i świadomie komunikować się,
- Obserwować zachowania społeczne wychowanków,
- Interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej,
- Rozróżniać patologie społeczne,
- Radzić sobie ze stresem i stosować strategię radzenia sobie z trudnościami,
- Nawiązywać współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
- Stosuje różnorodne metody pracy,
- Konstruować programy wychowawcze.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Profesjonalnie rozwiązuje konflikty wychowawcze,
- Wspiera i pomaga wychowanką,
- Planuje działania jako nauczyciel-wychowawca,
- Współpracuje z nauczycielami, rodzicami wychowanka lub opiekunami jak również ze środowiskiem lokalnym.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do:
- Pełnienia roli wychowawcy, organizatora i prowadzącego zajęcia wychowawcze oraz sprawującego opiekę nad grupą dzieci lub młodzieży w placówkach oświatowych,
- Wsparcia dziennego, wychowawczych i opiekuńczych oraz instytucjonalnej pieczy zastępczej (internat, świetlica, klub, ośrodek i ognisko wychowawcze, pogotowie opiekuńcze oraz praca podwórkowa)
- Wychowawcy zapewniającego pomoc w nauce, organizacji czasu wolnego, zabawę, zajęć sportowych oraz rozwoju zainteresowań.
- Współpracującego z rodzicami, opiekunami, instytucjami i organizacjami w celu zapewnienia wychowankom warunków prawidłowego rozwoju oraz pomocy w trudnych sytuacjach.
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.
Podczas studiów na tym kierunku zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci efektywnie wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju, zarówno emocjonalnym, jak i społecznym. Będziesz mógł wzbogacić ich życie o wartościowe doświadczenia, które przyczynią się do ich lepszego funkcjonowania i większej satysfakcji z życia.
Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach, takich jak przedszkola, szkoły, ośrodki wsparcia, placówki opiekuńczo-wychowawcze czy organizacje pozarządowe. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy pracownicy socjalni, będziesz mógł opracowywać i realizować programy wychowawcze dostosowane do indywidualnych potrzeb osób, którym pomagasz.
Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza", inwestujesz w swoje umiejętności zawodowe i przyczyniasz się do poprawy jakości życia tych, którzy potrzebują wsparcia. To doskonała okazja do rozwinięcia swojej kariery zawodowej i odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe na tym kierunku umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności, co sprawia, że absolwenci stają się bardziej konkurencyjni na rynku pracy.
- Rozwój osobisty: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej pozwalają rozwijać umiejętności interpersonalne, empatię oraz zdolności komunikacyjne, co przekłada się na lepsze relacje z innymi ludźmi.
- Satysfakcja z pracy: zdobycie wykształcenia w tym obszarze może wpłynąć na zwiększenie satysfakcji z życia zawodowego, co pośrednio wpływa na ogólną jakość życia. Praca w obszarze opiekuńczo-wychowawczym daje możliwość bezpośredniego wpływania na rozwój młodych ludzi, co może być źródłem satysfakcji zawodowej.
- Stabilność zatrudnienia: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej mają dostęp do szerokiego wachlarza możliwości zatrudnienia w sektorze publicznym i prywatnym, co przekłada się na większą stabilność zawodową.
- Elastyczność zawodowa: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej mogą pracować w różnych środowiskach, takich jak przedszkola, szkoły czy placówki opiekuńczo-wychowawcze, co daje możliwość wyboru najbardziej odpowiedniego miejsca pracy i dostosowania się do zmieniających się potrzeb rynku pracy.
- Przygotowanie do wyzwań zawodowych: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej przygotowują absolwentów do radzenia sobie z różnymi wyzwaniami zawodowymi, takimi jak adaptacja do zmieniających się potrzeb dzieci, zarządzanie stresującymi sytuacjami czy podejmowanie trudnych decyzji, co może pośrednio wpływać na wzrost poczucia kompetencji i satysfakcji zawodowej.
- Uznanie zawodowe: praca w obszarze pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej jest uważana za zawód o dużym znaczeniu społecznym, co może wpłynąć na poczucie wartości i sukcesu zawodowego absolwenta.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- Pedagogikę jako dyscyplinę naukową, teorie pedagogiczne w tym nurty i kierunki,
- Procesy wychowawcze –koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia,
- Wpływ mediów na zmiany współczesnej komunikacji i procesy wychowawcze,
- Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju dzieci i młodzieży,
- Teoretyczne podstawy działalności opiekuńczo – wychowawczej.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Skutecznie i świadomie komunikować się,
- Obserwować zachowania społeczne wychowanków,
- Interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej,
- Rozróżniać patologie społeczne,
- Radzić sobie ze stresem i stosować strategię radzenia sobie z trudnościami,
- Nawiązywać współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
- Stosuje różnorodne metody pracy,
- Konstruować programy wychowawcze.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Profesjonalnie rozwiązuje konflikty wychowawcze,
- Wspiera i pomaga wychowanką,
- Planuje działania jako nauczyciel-wychowawca,
- Współpracuje z nauczycielami, rodzicami wychowanka lub opiekunami jak również ze środowiskiem lokalnym.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do:
- Pełnienia roli wychowawcy, organizatora i prowadzącego zajęcia wychowawcze oraz sprawującego opiekę nad grupą dzieci lub młodzieży w placówkach oświatowych,
- Wsparcia dziennego, wychowawczych i opiekuńczych oraz instytucjonalnej pieczy zastępczej (internat, świetlica, klub, ośrodek i ognisko wychowawcze, pogotowie opiekuńcze oraz praca podwórkowa)
- Wychowawcy zapewniającego pomoc w nauce, organizacji czasu wolnego, zabawę, zajęć sportowych oraz rozwoju zainteresowań.
- Współpracującego z rodzicami, opiekunami, instytucjami i organizacjami w celu zapewnienia wychowankom warunków prawidłowego rozwoju oraz pomocy w trudnych sytuacjach.
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Celem studiów podyplomowych jest:
- Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
- Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do podjęcia nowych zadań zawodowych na stanowisku pedagog, wychowawca
- Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.
- Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu lub nauczyciela
- Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
- Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu
- Umożliwienie Absolwentom:
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
- Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.