Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza

Studia podyplomowe

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Podczas studiów na tym kierunku zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci efektywnie wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju, zarówno emocjonalnym, jak i społecznym. Będziesz mógł wzbogacić ich życie o wartościowe doświadczenia, które przyczynią się do ich lepszego funkcjonowania i większej satysfakcji z życia.

Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach, takich jak przedszkola, szkoły, ośrodki wsparcia, placówki opiekuńczo-wychowawcze czy organizacje pozarządowe. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy pracownicy socjalni, będziesz mógł opracowywać i realizować programy wychowawcze dostosowane do indywidualnych potrzeb osób, którym pomagasz.

Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza", inwestujesz w swoje umiejętności zawodowe i przyczyniasz się do poprawy jakości życia tych, którzy potrzebują wsparcia. To doskonała okazja do rozwinięcia swojej kariery zawodowej i odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Podczas studiów na tym kierunku zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci efektywnie wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju, zarówno emocjonalnym, jak i społecznym. Będziesz mógł wzbogacić ich życie o wartościowe doświadczenia, które przyczynią się do ich lepszego funkcjonowania i większej satysfakcji z życia.

Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach, takich jak przedszkola, szkoły, ośrodki wsparcia, placówki opiekuńczo-wychowawcze czy organizacje pozarządowe. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy pracownicy socjalni, będziesz mógł opracowywać i realizować programy wychowawcze dostosowane do indywidualnych potrzeb osób, którym pomagasz.

Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza", inwestujesz w swoje umiejętności zawodowe i przyczyniasz się do poprawy jakości życia tych, którzy potrzebują wsparcia. To doskonała okazja do rozwinięcia swojej kariery zawodowej i odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
  2. Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do podjęcia nowych zadań zawodowych na stanowisku pedagog, wychowawca
  3. Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu lub nauczyciela
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
  6. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu
  7. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  8. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  9. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  10. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  11. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
  2. Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do podjęcia nowych zadań zawodowych na stanowisku pedagog, wychowawca
  3. Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu lub nauczyciela
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
  6. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu
  7. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  8. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  9. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  10. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  11. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Pedagogikę jako dyscyplinę naukową, teorie pedagogiczne w tym nurty i kierunki,
  2. Procesy wychowawcze –koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia,
  3. Wpływ mediów na zmiany współczesnej komunikacji i procesy wychowawcze,
  4. Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju dzieci i młodzieży,
  5. Teoretyczne podstawy działalności opiekuńczo – wychowawczej.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Skutecznie i świadomie komunikować się,
  2. Obserwować zachowania społeczne wychowanków,
  3. Interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej,
  4. Rozróżniać patologie społeczne,
  5. Radzić sobie ze stresem i stosować strategię radzenia sobie z trudnościami,
  6. Nawiązywać współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
  7. Stosuje różnorodne metody pracy,
  8. Konstruować programy wychowawcze.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Profesjonalnie rozwiązuje konflikty wychowawcze,
  2. Wspiera i pomaga wychowanką,
  3. Planuje działania jako nauczyciel-wychowawca,
  4. Współpracuje z nauczycielami, rodzicami wychowanka lub opiekunami jak również ze środowiskiem lokalnym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do:

  1. Pełnienia roli wychowawcy, organizatora i prowadzącego zajęcia wychowawcze oraz sprawującego opiekę nad grupą dzieci lub młodzieży w placówkach oświatowych,
  2. Wsparcia dziennego, wychowawczych i opiekuńczych oraz instytucjonalnej pieczy zastępczej (internat, świetlica, klub, ośrodek i ognisko wychowawcze, pogotowie opiekuńcze oraz praca podwórkowa)
  3. Wychowawcy zapewniającego pomoc w nauce, organizacji czasu wolnego, zabawę, zajęć sportowych oraz rozwoju zainteresowań.
  4. Współpracującego z rodzicami, opiekunami, instytucjami i organizacjami w celu zapewnienia wychowankom warunków prawidłowego rozwoju oraz pomocy w trudnych sytuacjach.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe na tym kierunku umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności, co sprawia, że absolwenci stają się bardziej konkurencyjni na rynku pracy.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej pozwalają rozwijać umiejętności interpersonalne, empatię oraz zdolności komunikacyjne, co przekłada się na lepsze relacje z innymi ludźmi.
  4. Satysfakcja z pracy: zdobycie wykształcenia w tym obszarze może wpłynąć na zwiększenie satysfakcji z życia zawodowego, co pośrednio wpływa na ogólną jakość życia. Praca w obszarze opiekuńczo-wychowawczym daje możliwość bezpośredniego wpływania na rozwój młodych ludzi, co może być źródłem satysfakcji zawodowej.
  5. Stabilność zatrudnienia: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej mają dostęp do szerokiego wachlarza możliwości zatrudnienia w sektorze publicznym i prywatnym, co przekłada się na większą stabilność zawodową.
  6. Elastyczność zawodowa: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej mogą pracować w różnych środowiskach, takich jak przedszkola, szkoły czy placówki opiekuńczo-wychowawcze, co daje możliwość wyboru najbardziej odpowiedniego miejsca pracy i dostosowania się do zmieniających się potrzeb rynku pracy.
  7. Przygotowanie do wyzwań zawodowych: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej przygotowują absolwentów do radzenia sobie z różnymi wyzwaniami zawodowymi, takimi jak adaptacja do zmieniających się potrzeb dzieci, zarządzanie stresującymi sytuacjami czy podejmowanie trudnych decyzji, co może pośrednio wpływać na wzrost poczucia kompetencji i satysfakcji zawodowej.
  8. Uznanie zawodowe: praca w obszarze pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej jest uważana za zawód o dużym znaczeniu społecznym, co może wpłynąć na poczucie wartości i sukcesu zawodowego absolwenta.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe na tym kierunku umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności, co sprawia, że absolwenci stają się bardziej konkurencyjni na rynku pracy.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej pozwalają rozwijać umiejętności interpersonalne, empatię oraz zdolności komunikacyjne, co przekłada się na lepsze relacje z innymi ludźmi.
  4. Satysfakcja z pracy: zdobycie wykształcenia w tym obszarze może wpłynąć na zwiększenie satysfakcji z życia zawodowego, co pośrednio wpływa na ogólną jakość życia. Praca w obszarze opiekuńczo-wychowawczym daje możliwość bezpośredniego wpływania na rozwój młodych ludzi, co może być źródłem satysfakcji zawodowej.
  5. Stabilność zatrudnienia: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej mają dostęp do szerokiego wachlarza możliwości zatrudnienia w sektorze publicznym i prywatnym, co przekłada się na większą stabilność zawodową.
  6. Elastyczność zawodowa: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej mogą pracować w różnych środowiskach, takich jak przedszkola, szkoły czy placówki opiekuńczo-wychowawcze, co daje możliwość wyboru najbardziej odpowiedniego miejsca pracy i dostosowania się do zmieniających się potrzeb rynku pracy.
  7. Przygotowanie do wyzwań zawodowych: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej przygotowują absolwentów do radzenia sobie z różnymi wyzwaniami zawodowymi, takimi jak adaptacja do zmieniających się potrzeb dzieci, zarządzanie stresującymi sytuacjami czy podejmowanie trudnych decyzji, co może pośrednio wpływać na wzrost poczucia kompetencji i satysfakcji zawodowej.
  8. Uznanie zawodowe: praca w obszarze pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej jest uważana za zawód o dużym znaczeniu społecznym, co może wpłynąć na poczucie wartości i sukcesu zawodowego absolwenta.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Pedagogikę jako dyscyplinę naukową, teorie pedagogiczne w tym nurty i kierunki,
  2. Procesy wychowawcze –koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia,
  3. Wpływ mediów na zmiany współczesnej komunikacji i procesy wychowawcze,
  4. Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju dzieci i młodzieży,
  5. Teoretyczne podstawy działalności opiekuńczo – wychowawczej.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Skutecznie i świadomie komunikować się,
  2. Obserwować zachowania społeczne wychowanków,
  3. Interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej,
  4. Rozróżniać patologie społeczne,
  5. Radzić sobie ze stresem i stosować strategię radzenia sobie z trudnościami,
  6. Nawiązywać współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
  7. Stosuje różnorodne metody pracy,
  8. Konstruować programy wychowawcze.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Profesjonalnie rozwiązuje konflikty wychowawcze,
  2. Wspiera i pomaga wychowanką,
  3. Planuje działania jako nauczyciel-wychowawca,
  4. Współpracuje z nauczycielami, rodzicami wychowanka lub opiekunami jak również ze środowiskiem lokalnym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do:

  1. Pełnienia roli wychowawcy, organizatora i prowadzącego zajęcia wychowawcze oraz sprawującego opiekę nad grupą dzieci lub młodzieży w placówkach oświatowych,
  2. Wsparcia dziennego, wychowawczych i opiekuńczych oraz instytucjonalnej pieczy zastępczej (internat, świetlica, klub, ośrodek i ognisko wychowawcze, pogotowie opiekuńcze oraz praca podwórkowa)
  3. Wychowawcy zapewniającego pomoc w nauce, organizacji czasu wolnego, zabawę, zajęć sportowych oraz rozwoju zainteresowań.
  4. Współpracującego z rodzicami, opiekunami, instytucjami i organizacjami w celu zapewnienia wychowankom warunków prawidłowego rozwoju oraz pomocy w trudnych sytuacjach.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Podczas studiów na tym kierunku zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci efektywnie wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju, zarówno emocjonalnym, jak i społecznym. Będziesz mógł wzbogacić ich życie o wartościowe doświadczenia, które przyczynią się do ich lepszego funkcjonowania i większej satysfakcji z życia.

Po ukończeniu studiów podyplomowych, będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach, takich jak przedszkola, szkoły, ośrodki wsparcia, placówki opiekuńczo-wychowawcze czy organizacje pozarządowe. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy pracownicy socjalni, będziesz mógł opracowywać i realizować programy wychowawcze dostosowane do indywidualnych potrzeb osób, którym pomagasz.

Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza", inwestujesz w swoje umiejętności zawodowe i przyczyniasz się do poprawy jakości życia tych, którzy potrzebują wsparcia. To doskonała okazja do rozwinięcia swojej kariery zawodowej i odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe na tym kierunku umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności, co sprawia, że absolwenci stają się bardziej konkurencyjni na rynku pracy.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej pozwalają rozwijać umiejętności interpersonalne, empatię oraz zdolności komunikacyjne, co przekłada się na lepsze relacje z innymi ludźmi.
  4. Satysfakcja z pracy: zdobycie wykształcenia w tym obszarze może wpłynąć na zwiększenie satysfakcji z życia zawodowego, co pośrednio wpływa na ogólną jakość życia. Praca w obszarze opiekuńczo-wychowawczym daje możliwość bezpośredniego wpływania na rozwój młodych ludzi, co może być źródłem satysfakcji zawodowej.
  5. Stabilność zatrudnienia: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej mają dostęp do szerokiego wachlarza możliwości zatrudnienia w sektorze publicznym i prywatnym, co przekłada się na większą stabilność zawodową.
  6. Elastyczność zawodowa: absolwenci pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej mogą pracować w różnych środowiskach, takich jak przedszkola, szkoły czy placówki opiekuńczo-wychowawcze, co daje możliwość wyboru najbardziej odpowiedniego miejsca pracy i dostosowania się do zmieniających się potrzeb rynku pracy.
  7. Przygotowanie do wyzwań zawodowych: studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej przygotowują absolwentów do radzenia sobie z różnymi wyzwaniami zawodowymi, takimi jak adaptacja do zmieniających się potrzeb dzieci, zarządzanie stresującymi sytuacjami czy podejmowanie trudnych decyzji, co może pośrednio wpływać na wzrost poczucia kompetencji i satysfakcji zawodowej.
  8. Uznanie zawodowe: praca w obszarze pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej jest uważana za zawód o dużym znaczeniu społecznym, co może wpłynąć na poczucie wartości i sukcesu zawodowego absolwenta.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Pedagogikę jako dyscyplinę naukową, teorie pedagogiczne w tym nurty i kierunki,
  2. Procesy wychowawcze –koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia,
  3. Wpływ mediów na zmiany współczesnej komunikacji i procesy wychowawcze,
  4. Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju dzieci i młodzieży,
  5. Teoretyczne podstawy działalności opiekuńczo – wychowawczej.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Skutecznie i świadomie komunikować się,
  2. Obserwować zachowania społeczne wychowanków,
  3. Interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej,
  4. Rozróżniać patologie społeczne,
  5. Radzić sobie ze stresem i stosować strategię radzenia sobie z trudnościami,
  6. Nawiązywać współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
  7. Stosuje różnorodne metody pracy,
  8. Konstruować programy wychowawcze.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Profesjonalnie rozwiązuje konflikty wychowawcze,
  2. Wspiera i pomaga wychowanką,
  3. Planuje działania jako nauczyciel-wychowawca,
  4. Współpracuje z nauczycielami, rodzicami wychowanka lub opiekunami jak również ze środowiskiem lokalnym.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kwalifikacje do:

  1. Pełnienia roli wychowawcy, organizatora i prowadzącego zajęcia wychowawcze oraz sprawującego opiekę nad grupą dzieci lub młodzieży w placówkach oświatowych,
  2. Wsparcia dziennego, wychowawczych i opiekuńczych oraz instytucjonalnej pieczy zastępczej (internat, świetlica, klub, ośrodek i ognisko wychowawcze, pogotowie opiekuńcze oraz praca podwórkowa)
  3. Wychowawcy zapewniającego pomoc w nauce, organizacji czasu wolnego, zabawę, zajęć sportowych oraz rozwoju zainteresowań.
  4. Współpracującego z rodzicami, opiekunami, instytucjami i organizacjami w celu zapewnienia wychowankom warunków prawidłowego rozwoju oraz pomocy w trudnych sytuacjach.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
  2. Praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do podjęcia nowych zadań zawodowych na stanowisku pedagog, wychowawca
  3. Poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu lub nauczyciela
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
  6. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu
  7. Umożliwienie Absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  8. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  9. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  10. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  11. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.