Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Pedagogika specjalna

Studia podyplomowe

Pedagogika specjalna

Pedagogika specjalna

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika specjalna" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru

Obierając rozwój kariery w kierunku pedagogiki specjalnej, będziesz mieć okazję wspierać dzieci z różnorodnymi potrzebami edukacyjnymi, przyczyniając się do tworzenia bardziej sprawiedliwego i równego społeczeństwa, gdzie każde dziecko ma szansę na sukces. Będziesz pracować z uczniami, pomagając im pokonywać bariery i rozwijać swoje talenty, co z pewnością da Ci poczucie spełnienia i satysfakcji.

Twój wkład jako pedagog specjalny zostanie doceniony zarówno przez dzieci, którym pomagasz, jak i ich rodziny. Twoja praca będzie miała realny wpływ na życie tych osób, co z kolei przyczyni się do poprawy Twojego własnego poczucia wartości i jakości życia. Ponadto, wybierając ten kierunek, zdobędziesz umiejętności, które z pewnością będą przydatne nie tylko w życiu zawodowym, ale również w życiu prywatnym, takie jak empatia, cierpliwość, a także elastyczność myślenia.

Wybierając kierunek "Pedagogika specjalna", otwierasz przed sobą drzwi do zawodu, który łączy satysfakcję z możliwością wpływania na życie młodych ludzi. To także inwestycja w Twoje życie zarówno zawodowe, jak i prywatne, przynosząc szereg korzyści, zarówno tych mierzalnych, jak i trudnych do zmierzenia, ale niezwykle cennych.

Pedagogika specjalna

Pedagogika specjalna

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika specjalna" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru

Obierając rozwój kariery w kierunku pedagogiki specjalnej, będziesz mieć okazję wspierać dzieci z różnorodnymi potrzebami edukacyjnymi, przyczyniając się do tworzenia bardziej sprawiedliwego i równego społeczeństwa, gdzie każde dziecko ma szansę na sukces. Będziesz pracować z uczniami, pomagając im pokonywać bariery i rozwijać swoje talenty, co z pewnością da Ci poczucie spełnienia i satysfakcji.

Twój wkład jako pedagog specjalny zostanie doceniony zarówno przez dzieci, którym pomagasz, jak i ich rodziny. Twoja praca będzie miała realny wpływ na życie tych osób, co z kolei przyczyni się do poprawy Twojego własnego poczucia wartości i jakości życia. Ponadto, wybierając ten kierunek, zdobędziesz umiejętności, które z pewnością będą przydatne nie tylko w życiu zawodowym, ale również w życiu prywatnym, takie jak empatia, cierpliwość, a także elastyczność myślenia.

Wybierając kierunek "Pedagogika specjalna", otwierasz przed sobą drzwi do zawodu, który łączy satysfakcję z możliwością wpływania na życie młodych ludzi. To także inwestycja w Twoje życie zarówno zawodowe, jak i prywatne, przynosząc szereg korzyści, zarówno tych mierzalnych, jak i trudnych do zmierzenia, ale niezwykle cennych.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu
  2. Umożliwienie absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy praktycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
    2. Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika specjalna

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika specjalna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika specjalna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika specjalna

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika specjalna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika specjalna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu
  2. Umożliwienie absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy praktycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
    2. Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy psychologii klinicznej, psychopatologii i rozwoju człowieka,
  2. Podstawy pedagogiki specjalnej i społecznej,
  3. Problemy dydaktyczne i wychowawcze uczniów,
  4. Zasady doboru metod, form kształcenia, środków dydaktycznych do potrzeb uczniów,
  5. Środowisko wychowawcze ucznia i problem dysfunkcji,
  6. Metodykę i organizację współpracy w zespole interdyscyplinarnym,
  7. Podstawy prawne funkcjonowania pedagoga specjalnego.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Współpracować z zespołem mającym opracować dokumentację dla uczniów,
  2. Diagnozować indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów,
  3. Udzielać pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom i nauczycielom,
  4. Wspierać nauczycieli wychowawców,
  5. Współpracować z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz ucznia i rodziny,
  6. Rozpoznawać przyczyny niepowodzeń edukacyjnych.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności do prawidłowego udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  2. Systematycznie współpracuje z nauczycielami, rodzicami i środowiskiem wspierającym funkcjonowanie ucznia,
  3. Wykazuje empatię wobec uczniów i rodziców,
  4. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje pedagoga specjalnego.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki specjalnej.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika specjalna" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej poszerzą Twoje umiejętności pedagogiczne, komunikacyjne i terapeutyczne, co przyczyni się do wzrostu Twojej wartości zawodowej.
  3. Rozwój osobisty: praca z uczniami o specjalnych potrzebach pomoże Ci w rozwijaniu swojej cierpliwości, empatii i zdolności do rozwiązywania problemów, co wpłynie na Twoje życie osobiste.
  4. Szerokie możliwości zatrudnienia: po ukończeniu studiów podyplomowych z pedagogiki specjalnej będziesz mógł pracować w różnych placówkach oświatowych, takich jak szkoły, przedszkola czy ośrodki terapeutyczne, jak również w organizacjach pozarządowych i instytucjach wspierających osoby z niepełnosprawnościami.
  5. Indywidualizacja nauczania: praca z uczniami o specjalnych potrzebach wymaga indywidualizacji nauczania, co pozwoli Ci na kreatywne podejście do swojej pracy i dostosowanie metod oraz materiałów do potrzeb każdego ucznia.
  6. Satysfakcja z pracy: pomaganie dzieciom o specjalnych potrzebach, obserwując ich rozwój i postępy, może być niezwykle satysfakcjonujące i dające poczucie spełnienia.
  7. Stabilność zatrudnienia: specjaliści z zakresu pedagogiki specjalnej są bardzo poszukiwani na rynku pracy, co gwarantuje stabilność zatrudnienia.
  8. Wyższe zarobki: wykształcenie w pedagogice specjalnej może prowadzić do wyższych zarobków w porównaniu z nauczycielami, którzy nie mają takiego wykształcenia.
  9. Adaptacja do zmieniających się potrzeb: studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej przygotują Cię do szybkiego dostosowywania się do zmieniających się potrzeb uczniów, co jest niezbędne w dynamicznie rozwijającym się świecie.
  10. Zwiększenie poczucia własnej wartości: świadomość, że wpływasz na życie uczniów o specjalnych potrzebach w pozytywny sposób, sprawia, że czujesz się wartościowy i spełniony zawodowo.
  11. Wspieranie inkluzji: jako pedagog specjalny, będziesz mógł promować i wspierać inkluzję uczniów o specjalnych potrzebach, co przyczyni się do większej tolerancji i zrozumienia w społeczeństwie.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika specjalna" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej poszerzą Twoje umiejętności pedagogiczne, komunikacyjne i terapeutyczne, co przyczyni się do wzrostu Twojej wartości zawodowej.
  3. Rozwój osobisty: praca z uczniami o specjalnych potrzebach pomoże Ci w rozwijaniu swojej cierpliwości, empatii i zdolności do rozwiązywania problemów, co wpłynie na Twoje życie osobiste.
  4. Szerokie możliwości zatrudnienia: po ukończeniu studiów podyplomowych z pedagogiki specjalnej będziesz mógł pracować w różnych placówkach oświatowych, takich jak szkoły, przedszkola czy ośrodki terapeutyczne, jak również w organizacjach pozarządowych i instytucjach wspierających osoby z niepełnosprawnościami.
  5. Indywidualizacja nauczania: praca z uczniami o specjalnych potrzebach wymaga indywidualizacji nauczania, co pozwoli Ci na kreatywne podejście do swojej pracy i dostosowanie metod oraz materiałów do potrzeb każdego ucznia.
  6. Satysfakcja z pracy: pomaganie dzieciom o specjalnych potrzebach, obserwując ich rozwój i postępy, może być niezwykle satysfakcjonujące i dające poczucie spełnienia.
  7. Stabilność zatrudnienia: specjaliści z zakresu pedagogiki specjalnej są bardzo poszukiwani na rynku pracy, co gwarantuje stabilność zatrudnienia.
  8. Wyższe zarobki: wykształcenie w pedagogice specjalnej może prowadzić do wyższych zarobków w porównaniu z nauczycielami, którzy nie mają takiego wykształcenia.
  9. Adaptacja do zmieniających się potrzeb: studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej przygotują Cię do szybkiego dostosowywania się do zmieniających się potrzeb uczniów, co jest niezbędne w dynamicznie rozwijającym się świecie.
  10. Zwiększenie poczucia własnej wartości: świadomość, że wpływasz na życie uczniów o specjalnych potrzebach w pozytywny sposób, sprawia, że czujesz się wartościowy i spełniony zawodowo.
  11. Wspieranie inkluzji: jako pedagog specjalny, będziesz mógł promować i wspierać inkluzję uczniów o specjalnych potrzebach, co przyczyni się do większej tolerancji i zrozumienia w społeczeństwie.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy psychologii klinicznej, psychopatologii i rozwoju człowieka,
  2. Podstawy pedagogiki specjalnej i społecznej,
  3. Problemy dydaktyczne i wychowawcze uczniów,
  4. Zasady doboru metod, form kształcenia, środków dydaktycznych do potrzeb uczniów,
  5. Środowisko wychowawcze ucznia i problem dysfunkcji,
  6. Metodykę i organizację współpracy w zespole interdyscyplinarnym,
  7. Podstawy prawne funkcjonowania pedagoga specjalnego.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Współpracować z zespołem mającym opracować dokumentację dla uczniów,
  2. Diagnozować indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów,
  3. Udzielać pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom i nauczycielom,
  4. Wspierać nauczycieli wychowawców,
  5. Współpracować z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz ucznia i rodziny,
  6. Rozpoznawać przyczyny niepowodzeń edukacyjnych.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności do prawidłowego udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  2. Systematycznie współpracuje z nauczycielami, rodzicami i środowiskiem wspierającym funkcjonowanie ucznia,
  3. Wykazuje empatię wobec uczniów i rodziców,
  4. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje pedagoga specjalnego.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki specjalnej.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Pedagogika specjalna

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika specjalna" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru

Obierając rozwój kariery w kierunku pedagogiki specjalnej, będziesz mieć okazję wspierać dzieci z różnorodnymi potrzebami edukacyjnymi, przyczyniając się do tworzenia bardziej sprawiedliwego i równego społeczeństwa, gdzie każde dziecko ma szansę na sukces. Będziesz pracować z uczniami, pomagając im pokonywać bariery i rozwijać swoje talenty, co z pewnością da Ci poczucie spełnienia i satysfakcji.

Twój wkład jako pedagog specjalny zostanie doceniony zarówno przez dzieci, którym pomagasz, jak i ich rodziny. Twoja praca będzie miała realny wpływ na życie tych osób, co z kolei przyczyni się do poprawy Twojego własnego poczucia wartości i jakości życia. Ponadto, wybierając ten kierunek, zdobędziesz umiejętności, które z pewnością będą przydatne nie tylko w życiu zawodowym, ale również w życiu prywatnym, takie jak empatia, cierpliwość, a także elastyczność myślenia.

Wybierając kierunek "Pedagogika specjalna", otwierasz przed sobą drzwi do zawodu, który łączy satysfakcję z możliwością wpływania na życie młodych ludzi. To także inwestycja w Twoje życie zarówno zawodowe, jak i prywatne, przynosząc szereg korzyści, zarówno tych mierzalnych, jak i trudnych do zmierzenia, ale niezwykle cennych.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika specjalna

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika specjalna w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika specjalna w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika specjalna" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej poszerzą Twoje umiejętności pedagogiczne, komunikacyjne i terapeutyczne, co przyczyni się do wzrostu Twojej wartości zawodowej.
  3. Rozwój osobisty: praca z uczniami o specjalnych potrzebach pomoże Ci w rozwijaniu swojej cierpliwości, empatii i zdolności do rozwiązywania problemów, co wpłynie na Twoje życie osobiste.
  4. Szerokie możliwości zatrudnienia: po ukończeniu studiów podyplomowych z pedagogiki specjalnej będziesz mógł pracować w różnych placówkach oświatowych, takich jak szkoły, przedszkola czy ośrodki terapeutyczne, jak również w organizacjach pozarządowych i instytucjach wspierających osoby z niepełnosprawnościami.
  5. Indywidualizacja nauczania: praca z uczniami o specjalnych potrzebach wymaga indywidualizacji nauczania, co pozwoli Ci na kreatywne podejście do swojej pracy i dostosowanie metod oraz materiałów do potrzeb każdego ucznia.
  6. Satysfakcja z pracy: pomaganie dzieciom o specjalnych potrzebach, obserwując ich rozwój i postępy, może być niezwykle satysfakcjonujące i dające poczucie spełnienia.
  7. Stabilność zatrudnienia: specjaliści z zakresu pedagogiki specjalnej są bardzo poszukiwani na rynku pracy, co gwarantuje stabilność zatrudnienia.
  8. Wyższe zarobki: wykształcenie w pedagogice specjalnej może prowadzić do wyższych zarobków w porównaniu z nauczycielami, którzy nie mają takiego wykształcenia.
  9. Adaptacja do zmieniających się potrzeb: studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej przygotują Cię do szybkiego dostosowywania się do zmieniających się potrzeb uczniów, co jest niezbędne w dynamicznie rozwijającym się świecie.
  10. Zwiększenie poczucia własnej wartości: świadomość, że wpływasz na życie uczniów o specjalnych potrzebach w pozytywny sposób, sprawia, że czujesz się wartościowy i spełniony zawodowo.
  11. Wspieranie inkluzji: jako pedagog specjalny, będziesz mógł promować i wspierać inkluzję uczniów o specjalnych potrzebach, co przyczyni się do większej tolerancji i zrozumienia w społeczeństwie.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy psychologii klinicznej, psychopatologii i rozwoju człowieka,
  2. Podstawy pedagogiki specjalnej i społecznej,
  3. Problemy dydaktyczne i wychowawcze uczniów,
  4. Zasady doboru metod, form kształcenia, środków dydaktycznych do potrzeb uczniów,
  5. Środowisko wychowawcze ucznia i problem dysfunkcji,
  6. Metodykę i organizację współpracy w zespole interdyscyplinarnym,
  7. Podstawy prawne funkcjonowania pedagoga specjalnego.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Współpracować z zespołem mającym opracować dokumentację dla uczniów,
  2. Diagnozować indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów,
  3. Udzielać pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom i nauczycielom,
  4. Wspierać nauczycieli wychowawców,
  5. Współpracować z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz ucznia i rodziny,
  6. Rozpoznawać przyczyny niepowodzeń edukacyjnych.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności do prawidłowego udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  2. Systematycznie współpracuje z nauczycielami, rodzicami i środowiskiem wspierającym funkcjonowanie ucznia,
  3. Wykazuje empatię wobec uczniów i rodziców,
  4. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje pedagoga specjalnego.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki specjalnej.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu prowadzenia zajęć z przedmiotu
  2. Umożliwienie absolwentom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy praktycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  5. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
    2. Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.