Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją

Studia podyplomowe

Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją

Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Podczas tych studiów zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci skutecznie wspierać osoby z różnymi trudnościami, pomagając im przezwyciężyć bariery i osiągnąć pełnię swoich możliwości. Twoje wsparcie będzie nieocenione w dążeniu tych osób do lepszego funkcjonowania w życiu codziennym oraz w budowaniu satysfakcjonujących relacji z otoczeniem.

Po ukończeniu studiów podyplomowych będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach, takich jak szkoły, przedszkola, ośrodki terapeutyczne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne czy organizacje pozarządowe. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy logopedzi, będziesz mógł opracowywać i realizować indywidualne programy terapeutyczne i rewalidacyjne dostosowane do potrzeb osób, którym pomagasz.

Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją", inwestujesz w swoje umiejętności zawodowe i przyczyniasz się do poprawy jakości życia tych, którzy potrzebują wsparcia. To doskonała okazja do rozwinięcia swojej kariery zawodowej i odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.

Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją

Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Podczas tych studiów zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci skutecznie wspierać osoby z różnymi trudnościami, pomagając im przezwyciężyć bariery i osiągnąć pełnię swoich możliwości. Twoje wsparcie będzie nieocenione w dążeniu tych osób do lepszego funkcjonowania w życiu codziennym oraz w budowaniu satysfakcjonujących relacji z otoczeniem.

Po ukończeniu studiów podyplomowych będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach, takich jak szkoły, przedszkola, ośrodki terapeutyczne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne czy organizacje pozarządowe. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy logopedzi, będziesz mógł opracowywać i realizować indywidualne programy terapeutyczne i rewalidacyjne dostosowane do potrzeb osób, którym pomagasz.

Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją", inwestujesz w swoje umiejętności zawodowe i przyczyniasz się do poprawy jakości życia tych, którzy potrzebują wsparcia. To doskonała okazja do rozwinięcia swojej kariery zawodowej i odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom:
    1. Uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
    2. Twórczego rozwijania zdolności i umiejętności pedagogicznych w zakresie terapii pedagogicznej i rewalidacji.
    3. Udoskonalania umiejętności w dziedzinie komunikowania społecznego, pracy z osobą niepełnosprawną i jego rodziną.
    4. Wzbogacania kwalifikacji edukacyjnych i psychopedagogiczne,
  2. Ukształtowania świadomości odpowiedzialności etycznej i społecznej związanej z pracą z osobami niepełnosprawnymi
  3. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do:
    1. Nowoczesnego podejście do problemu niepełnosprawności
    2. Dołączenia do grona specjalistów w zakresie pedagogiki terapeutycznej z rewalidacją.
  4. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
  5. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy praktycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  6. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy
  7. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  8. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom:
    1. Uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
    2. Twórczego rozwijania zdolności i umiejętności pedagogicznych w zakresie terapii pedagogicznej i rewalidacji.
    3. Udoskonalania umiejętności w dziedzinie komunikowania społecznego, pracy z osobą niepełnosprawną i jego rodziną.
    4. Wzbogacania kwalifikacji edukacyjnych i psychopedagogiczne,
  2. Ukształtowania świadomości odpowiedzialności etycznej i społecznej związanej z pracą z osobami niepełnosprawnymi
  3. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do:
    1. Nowoczesnego podejście do problemu niepełnosprawności
    2. Dołączenia do grona specjalistów w zakresie pedagogiki terapeutycznej z rewalidacją.
  4. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
  5. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy praktycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  6. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy
  7. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  8. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy psychologii osobowości, psychologii klinicznej
  2. Zasady oceniania,
  3. Podstawy pedagogiki ogólnej,
  4. Systemy edukacji w Polsce i innych krajach,
  5. Metodykę zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
  6. Metodykę zajęć terapeutycznych.

W zakresie umiejętności absolwent:

  1. Planować i organizować pracę dydaktyczno-wychowawczą,
  2. Stosować odpowiednie metody zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych oraz zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego,
  3. Stosować wspomaganie i rewalidację uczniów ze sprzężonymi niepełno sprawnościami,
  4. Pracować z dzieckiem nadpobudliwym,
  5. Przeprowadzać diagnostykę pedagogiczną.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Stosuje zasady prawidłowej komunikacji interpersonalnej wobec osób z dysfunkcjami,
  2. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje,
  3. Współpracuje z rodzicami lub opiekunami dzieci z dysfunkcjami.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki terapeutycznej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z pedagogiki terapeutycznej z rewalidacją umożliwiają zdobycie specjalistycznej wiedzy i umiejętności niezbędnych do pracy z osobami wymagającymi wsparcia terapeutycznego.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe z pedagogiki terapeutycznej z rewalidacją przyczyniają się do rozwijania umiejętności komunikacyjnych, empatii oraz umiejętności rozwiązywania problemów, co wpływa korzystnie na rozwój osobisty absolwenta.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca z osobami wymagającymi wsparcia terapeutycznego daje możliwość doświadczenia satysfakcji z pomagania innym, przyczyniając się do ich rozwoju i poprawy jakości życia.
  5. Stabilność zatrudnienia: absolwenci tego kierunku mają szansę na stabilne zatrudnienie w szkołach, ośrodkach wsparcia, placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz innych instytucjach, które zatrudniają specjalistów z zakresu pedagogiki terapeutycznej.
  6. Wzrost zarobków: posiadanie wyższego stopnia wykształcenia i specjalistycznych kompetencji może prowadzić do lepszych ofert pracy, co przekłada się na wyższe zarobki i poprawę warunków finansowych absolwenta.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z pedagogiki terapeutycznej z rewalidacją umożliwiają zdobycie specjalistycznej wiedzy i umiejętności niezbędnych do pracy z osobami wymagającymi wsparcia terapeutycznego.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe z pedagogiki terapeutycznej z rewalidacją przyczyniają się do rozwijania umiejętności komunikacyjnych, empatii oraz umiejętności rozwiązywania problemów, co wpływa korzystnie na rozwój osobisty absolwenta.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca z osobami wymagającymi wsparcia terapeutycznego daje możliwość doświadczenia satysfakcji z pomagania innym, przyczyniając się do ich rozwoju i poprawy jakości życia.
  5. Stabilność zatrudnienia: absolwenci tego kierunku mają szansę na stabilne zatrudnienie w szkołach, ośrodkach wsparcia, placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz innych instytucjach, które zatrudniają specjalistów z zakresu pedagogiki terapeutycznej.
  6. Wzrost zarobków: posiadanie wyższego stopnia wykształcenia i specjalistycznych kompetencji może prowadzić do lepszych ofert pracy, co przekłada się na wyższe zarobki i poprawę warunków finansowych absolwenta.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy psychologii osobowości, psychologii klinicznej
  2. Zasady oceniania,
  3. Podstawy pedagogiki ogólnej,
  4. Systemy edukacji w Polsce i innych krajach,
  5. Metodykę zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
  6. Metodykę zajęć terapeutycznych.

W zakresie umiejętności absolwent:

  1. Planować i organizować pracę dydaktyczno-wychowawczą,
  2. Stosować odpowiednie metody zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych oraz zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego,
  3. Stosować wspomaganie i rewalidację uczniów ze sprzężonymi niepełno sprawnościami,
  4. Pracować z dzieckiem nadpobudliwym,
  5. Przeprowadzać diagnostykę pedagogiczną.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Stosuje zasady prawidłowej komunikacji interpersonalnej wobec osób z dysfunkcjami,
  2. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje,
  3. Współpracuje z rodzicami lub opiekunami dzieci z dysfunkcjami.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki terapeutycznej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją

Studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Podczas tych studiów zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci skutecznie wspierać osoby z różnymi trudnościami, pomagając im przezwyciężyć bariery i osiągnąć pełnię swoich możliwości. Twoje wsparcie będzie nieocenione w dążeniu tych osób do lepszego funkcjonowania w życiu codziennym oraz w budowaniu satysfakcjonujących relacji z otoczeniem.

Po ukończeniu studiów podyplomowych będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach, takich jak szkoły, przedszkola, ośrodki terapeutyczne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne czy organizacje pozarządowe. Współpracując z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, terapeuci czy logopedzi, będziesz mógł opracowywać i realizować indywidualne programy terapeutyczne i rewalidacyjne dostosowane do potrzeb osób, którym pomagasz.

Decydując się na studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją", inwestujesz w swoje umiejętności zawodowe i przyczyniasz się do poprawy jakości życia tych, którzy potrzebują wsparcia. To doskonała okazja do rozwinięcia swojej kariery zawodowej i odkrycia zawodu, który daje ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Pedagogika terapeutyczna z rewalidacją" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe z pedagogiki terapeutycznej z rewalidacją umożliwiają zdobycie specjalistycznej wiedzy i umiejętności niezbędnych do pracy z osobami wymagającymi wsparcia terapeutycznego.
  3. Rozwój osobisty: studia podyplomowe z pedagogiki terapeutycznej z rewalidacją przyczyniają się do rozwijania umiejętności komunikacyjnych, empatii oraz umiejętności rozwiązywania problemów, co wpływa korzystnie na rozwój osobisty absolwenta.
  4. Satysfakcja zawodowa: praca z osobami wymagającymi wsparcia terapeutycznego daje możliwość doświadczenia satysfakcji z pomagania innym, przyczyniając się do ich rozwoju i poprawy jakości życia.
  5. Stabilność zatrudnienia: absolwenci tego kierunku mają szansę na stabilne zatrudnienie w szkołach, ośrodkach wsparcia, placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz innych instytucjach, które zatrudniają specjalistów z zakresu pedagogiki terapeutycznej.
  6. Wzrost zarobków: posiadanie wyższego stopnia wykształcenia i specjalistycznych kompetencji może prowadzić do lepszych ofert pracy, co przekłada się na wyższe zarobki i poprawę warunków finansowych absolwenta.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy psychologii osobowości, psychologii klinicznej
  2. Zasady oceniania,
  3. Podstawy pedagogiki ogólnej,
  4. Systemy edukacji w Polsce i innych krajach,
  5. Metodykę zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
  6. Metodykę zajęć terapeutycznych.

W zakresie umiejętności absolwent:

  1. Planować i organizować pracę dydaktyczno-wychowawczą,
  2. Stosować odpowiednie metody zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych oraz zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego,
  3. Stosować wspomaganie i rewalidację uczniów ze sprzężonymi niepełno sprawnościami,
  4. Pracować z dzieckiem nadpobudliwym,
  5. Przeprowadzać diagnostykę pedagogiczną.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Stosuje zasady prawidłowej komunikacji interpersonalnej wobec osób z dysfunkcjami,
  2. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje,
  3. Współpracuje z rodzicami lub opiekunami dzieci z dysfunkcjami.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie pedagogiki terapeutycznej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom:
    1. Uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
    2. Twórczego rozwijania zdolności i umiejętności pedagogicznych w zakresie terapii pedagogicznej i rewalidacji.
    3. Udoskonalania umiejętności w dziedzinie komunikowania społecznego, pracy z osobą niepełnosprawną i jego rodziną.
    4. Wzbogacania kwalifikacji edukacyjnych i psychopedagogiczne,
  2. Ukształtowania świadomości odpowiedzialności etycznej i społecznej związanej z pracą z osobami niepełnosprawnymi
  3. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do:
    1. Nowoczesnego podejście do problemu niepełnosprawności
    2. Dołączenia do grona specjalistów w zakresie pedagogiki terapeutycznej z rewalidacją.
  4. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
  5. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy praktycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  6. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy
  7. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  8. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym