Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Terapia zajęciowa

Studia podyplomowe

Terapia zajęciowa

Terapia zajęciowa

Studia podyplomowe na kierunku "Terapia zajęciowa" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Jako terapeuta zajęciowy, będziesz przygotowany do pracy z różnymi grupami osób, które ze względu na różnorodne problemy zdrowotne czy niepełnosprawność, mogą napotykać trudności w realizacji codziennych czynności. Twoim zadaniem będzie wspieranie ich w procesie rehabilitacji, adaptacji do zmieniających się warunków życia oraz rozwijania ich zdolności i umiejętności.

Ważność Twojej pracy będzie nie do przecenienia, gdyż dzięki niej, osoby korzystające z terapii zajęciowej będą mogły poczuć się bardziej samodzielne, zwiększyć swoje poczucie własnej wartości i odzyskać kontrolę nad swoim życiem. Jako terapeuta zajęciowy, będziesz często świadkiem inspirujących przemian, które zachodzą w życiu Twoich podopiecznych.

Wybierając kierunek "Terapia zajęciowa", inwestujesz w swoją przyszłość, ale także przyczyniasz się do kreowania lepszego świata dla tych, którzy napotykają trudności w życiu. To nie tylko zawód, ale także powołanie, które pozwala na wykorzystanie swojego talentu i wiedzy w celu pomagania innym w osiągnięciu pełni możliwości.

Terapia zajęciowa

Terapia zajęciowa

Studia podyplomowe na kierunku "Terapia zajęciowa" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Jako terapeuta zajęciowy, będziesz przygotowany do pracy z różnymi grupami osób, które ze względu na różnorodne problemy zdrowotne czy niepełnosprawność, mogą napotykać trudności w realizacji codziennych czynności. Twoim zadaniem będzie wspieranie ich w procesie rehabilitacji, adaptacji do zmieniających się warunków życia oraz rozwijania ich zdolności i umiejętności.

Ważność Twojej pracy będzie nie do przecenienia, gdyż dzięki niej, osoby korzystające z terapii zajęciowej będą mogły poczuć się bardziej samodzielne, zwiększyć swoje poczucie własnej wartości i odzyskać kontrolę nad swoim życiem. Jako terapeuta zajęciowy, będziesz często świadkiem inspirujących przemian, które zachodzą w życiu Twoich podopiecznych.

Wybierając kierunek "Terapia zajęciowa", inwestujesz w swoją przyszłość, ale także przyczyniasz się do kreowania lepszego świata dla tych, którzy napotykają trudności w życiu. To nie tylko zawód, ale także powołanie, które pozwala na wykorzystanie swojego talentu i wiedzy w celu pomagania innym w osiągnięciu pełni możliwości.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom:
    1. Uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
    2. Twórczego rozwijania zdolności i umiejętności pedagogicznych w zakresie terapii pedagogicznej i rewalidacji.
    3. Udoskonalania umiejętności w dziedzinie komunikowania społecznego, pracy z osobą niepełnosprawną i jego rodziną.
    4. Wzbogacania kwalifikacji edukacyjnych i psychopedagogiczne,
  2. Ukształtowania świadomości odpowiedzialności etycznej i społecznej związanej z pracą z osobami niepełnosprawnymi, starszymi, przewlekle chorymi.
  3. Wyposażenie absolwentów w kompetencje związane z praktycznym wspieraniem rozwoju osób z ograniczeniami w funkcjonowaniu psychospołecznym (osoby niepełnosprawne, starsze, przewlekle chore).
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do:
    1. Nowoczesnego podejście do problemu niepełnosprawności
    2. Dołączenia do grona specjalistów w zakresie pedagogiki terapeutycznej z rewalidacją.
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
  6. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy praktycznej z zakresu:
    1. Przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki
    2. Metod terapii zajęciowej i techniki praktycznej pracy wspierającej funkcjonowanie poznawcze, emocjonalne i społeczne, a także zaradność życiową i sprawność fizyczną osób potrzebujących pomocy.
  7. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy
  8. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  9. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Terapia zajęciowa

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Terapia zajęciowa w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Terapia zajęciowa w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Terapia zajęciowa

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Terapia zajęciowa w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Terapia zajęciowa w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom:
    1. Uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
    2. Twórczego rozwijania zdolności i umiejętności pedagogicznych w zakresie terapii pedagogicznej i rewalidacji.
    3. Udoskonalania umiejętności w dziedzinie komunikowania społecznego, pracy z osobą niepełnosprawną i jego rodziną.
    4. Wzbogacania kwalifikacji edukacyjnych i psychopedagogiczne,
  2. Ukształtowania świadomości odpowiedzialności etycznej i społecznej związanej z pracą z osobami niepełnosprawnymi, starszymi, przewlekle chorymi.
  3. Wyposażenie absolwentów w kompetencje związane z praktycznym wspieraniem rozwoju osób z ograniczeniami w funkcjonowaniu psychospołecznym (osoby niepełnosprawne, starsze, przewlekle chore).
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do:
    1. Nowoczesnego podejście do problemu niepełnosprawności
    2. Dołączenia do grona specjalistów w zakresie pedagogiki terapeutycznej z rewalidacją.
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
  6. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy praktycznej z zakresu:
    1. Przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki
    2. Metod terapii zajęciowej i techniki praktycznej pracy wspierającej funkcjonowanie poznawcze, emocjonalne i społeczne, a także zaradność życiową i sprawność fizyczną osób potrzebujących pomocy.
  7. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy
  8. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  9. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy psychologii klinicznej, psychopatologii i rozwoju człowieka,
  2. Podstawy pedagogiki specjalnej i społecznej,
  3. Systemy działania w obszarze promocji zdrowia i profilaktyki,
  4. Zasady funkcjonowania specjalistycznych placówek dla dzieci i dorosłych,
  5. Metodykę terapii zajęciowej,
  6. Podstawy teoretyczne diagnostyki w terapii zajęciowej,
  7. Podstawy rehabilitacji.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Planować i organizować pracę terapeuty zajęciowego,
  2. Oceniać i rozpoznawać potrzeby biopsychospołeczne pacjenta,
  3. Stosować trening umiejętności społecznych,
  4. Organizować indywidualną i grupową terapię zajęciową,
  5. Przeprowadzać diagnozę w terapii zajęciowej,
  6. Stosować odpowiednie metody pracy terapeuty zajęciowego.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Stosuje zasady etyki terapeuty zajęciowego,
  2. Akceptuje społeczno-kulturowe aspekty zdrowia i choroby,
  3. Współpracuje z nauczycielami i rodzicami dzieci z placówek specjalistycznych,
  4. Wykazuje się kreatywnością i innowacyjnością w terapii zajęciowej.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie terapii zajęciowej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Technika z wychowaniem komunikacyjnym" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji zawodowych: studia te pozwalają na zdobywanie wiedzy i umiejętności specjalistycznych w obszarze terapii zajęciowej, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
  3. Satysfakcja z pomagania innym: praca w terapii zajęciowej daje satysfakcję wynikającą z pomagania innym w przezwyciężaniu trudności, co wpływa na ogólną jakość życia absolwenta.
  4. Rozwój umiejętności interpersonalnych: studia podyplomowe na kierunku "Terapia zajęciowa" pozwalają na rozwijanie umiejętności interpersonalnych, takich jak empatia, komunikacja czy budowanie relacji z pacjentami.
  5. Wpływ na zmiany społeczne: terapeuci zajęciowi przyczyniają się do promowania równości, inkluzywności i akceptacji osób z różnymi ograniczeniami, co może prowadzić do zmian społecznych i poprawy jakości życia tych osób.
  6. Stabilność zatrudnienia: terapeuci zajęciowi są poszukiwani na rynku pracy, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia w różnych placówkach oświatowych, edukacyjnych czy rehabilitacyjnych.
  7. Poprawa warunków finansowych: posiadanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z terapii zajęciowej może wpłynąć na wyższe zarobki, co przekłada się na lepsze warunki finansowe i życiowe.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Technika z wychowaniem komunikacyjnym" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji zawodowych: studia te pozwalają na zdobywanie wiedzy i umiejętności specjalistycznych w obszarze terapii zajęciowej, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
  3. Satysfakcja z pomagania innym: praca w terapii zajęciowej daje satysfakcję wynikającą z pomagania innym w przezwyciężaniu trudności, co wpływa na ogólną jakość życia absolwenta.
  4. Rozwój umiejętności interpersonalnych: studia podyplomowe na kierunku "Terapia zajęciowa" pozwalają na rozwijanie umiejętności interpersonalnych, takich jak empatia, komunikacja czy budowanie relacji z pacjentami.
  5. Wpływ na zmiany społeczne: terapeuci zajęciowi przyczyniają się do promowania równości, inkluzywności i akceptacji osób z różnymi ograniczeniami, co może prowadzić do zmian społecznych i poprawy jakości życia tych osób.
  6. Stabilność zatrudnienia: terapeuci zajęciowi są poszukiwani na rynku pracy, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia w różnych placówkach oświatowych, edukacyjnych czy rehabilitacyjnych.
  7. Poprawa warunków finansowych: posiadanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z terapii zajęciowej może wpłynąć na wyższe zarobki, co przekłada się na lepsze warunki finansowe i życiowe.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy psychologii klinicznej, psychopatologii i rozwoju człowieka,
  2. Podstawy pedagogiki specjalnej i społecznej,
  3. Systemy działania w obszarze promocji zdrowia i profilaktyki,
  4. Zasady funkcjonowania specjalistycznych placówek dla dzieci i dorosłych,
  5. Metodykę terapii zajęciowej,
  6. Podstawy teoretyczne diagnostyki w terapii zajęciowej,
  7. Podstawy rehabilitacji.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Planować i organizować pracę terapeuty zajęciowego,
  2. Oceniać i rozpoznawać potrzeby biopsychospołeczne pacjenta,
  3. Stosować trening umiejętności społecznych,
  4. Organizować indywidualną i grupową terapię zajęciową,
  5. Przeprowadzać diagnozę w terapii zajęciowej,
  6. Stosować odpowiednie metody pracy terapeuty zajęciowego.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Stosuje zasady etyki terapeuty zajęciowego,
  2. Akceptuje społeczno-kulturowe aspekty zdrowia i choroby,
  3. Współpracuje z nauczycielami i rodzicami dzieci z placówek specjalistycznych,
  4. Wykazuje się kreatywnością i innowacyjnością w terapii zajęciowej.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie terapii zajęciowej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Terapia zajęciowa

Studia podyplomowe na kierunku "Terapia zajęciowa" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Jako terapeuta zajęciowy, będziesz przygotowany do pracy z różnymi grupami osób, które ze względu na różnorodne problemy zdrowotne czy niepełnosprawność, mogą napotykać trudności w realizacji codziennych czynności. Twoim zadaniem będzie wspieranie ich w procesie rehabilitacji, adaptacji do zmieniających się warunków życia oraz rozwijania ich zdolności i umiejętności.

Ważność Twojej pracy będzie nie do przecenienia, gdyż dzięki niej, osoby korzystające z terapii zajęciowej będą mogły poczuć się bardziej samodzielne, zwiększyć swoje poczucie własnej wartości i odzyskać kontrolę nad swoim życiem. Jako terapeuta zajęciowy, będziesz często świadkiem inspirujących przemian, które zachodzą w życiu Twoich podopiecznych.

Wybierając kierunek "Terapia zajęciowa", inwestujesz w swoją przyszłość, ale także przyczyniasz się do kreowania lepszego świata dla tych, którzy napotykają trudności w życiu. To nie tylko zawód, ale także powołanie, które pozwala na wykorzystanie swojego talentu i wiedzy w celu pomagania innym w osiągnięciu pełni możliwości.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Terapia zajęciowa

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Terapia zajęciowa w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Terapia zajęciowa w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Technika z wychowaniem komunikacyjnym" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji zawodowych: studia te pozwalają na zdobywanie wiedzy i umiejętności specjalistycznych w obszarze terapii zajęciowej, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
  3. Satysfakcja z pomagania innym: praca w terapii zajęciowej daje satysfakcję wynikającą z pomagania innym w przezwyciężaniu trudności, co wpływa na ogólną jakość życia absolwenta.
  4. Rozwój umiejętności interpersonalnych: studia podyplomowe na kierunku "Terapia zajęciowa" pozwalają na rozwijanie umiejętności interpersonalnych, takich jak empatia, komunikacja czy budowanie relacji z pacjentami.
  5. Wpływ na zmiany społeczne: terapeuci zajęciowi przyczyniają się do promowania równości, inkluzywności i akceptacji osób z różnymi ograniczeniami, co może prowadzić do zmian społecznych i poprawy jakości życia tych osób.
  6. Stabilność zatrudnienia: terapeuci zajęciowi są poszukiwani na rynku pracy, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia w różnych placówkach oświatowych, edukacyjnych czy rehabilitacyjnych.
  7. Poprawa warunków finansowych: posiadanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z terapii zajęciowej może wpłynąć na wyższe zarobki, co przekłada się na lepsze warunki finansowe i życiowe.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy psychologii klinicznej, psychopatologii i rozwoju człowieka,
  2. Podstawy pedagogiki specjalnej i społecznej,
  3. Systemy działania w obszarze promocji zdrowia i profilaktyki,
  4. Zasady funkcjonowania specjalistycznych placówek dla dzieci i dorosłych,
  5. Metodykę terapii zajęciowej,
  6. Podstawy teoretyczne diagnostyki w terapii zajęciowej,
  7. Podstawy rehabilitacji.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Planować i organizować pracę terapeuty zajęciowego,
  2. Oceniać i rozpoznawać potrzeby biopsychospołeczne pacjenta,
  3. Stosować trening umiejętności społecznych,
  4. Organizować indywidualną i grupową terapię zajęciową,
  5. Przeprowadzać diagnozę w terapii zajęciowej,
  6. Stosować odpowiednie metody pracy terapeuty zajęciowego.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Stosuje zasady etyki terapeuty zajęciowego,
  2. Akceptuje społeczno-kulturowe aspekty zdrowia i choroby,
  3. Współpracuje z nauczycielami i rodzicami dzieci z placówek specjalistycznych,
  4. Wykazuje się kreatywnością i innowacyjnością w terapii zajęciowej.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie terapii zajęciowej.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom:
    1. Uzyskanie pełnych kwalifikacje do pracy w zawodzie lub nauczyciela
    2. Twórczego rozwijania zdolności i umiejętności pedagogicznych w zakresie terapii pedagogicznej i rewalidacji.
    3. Udoskonalania umiejętności w dziedzinie komunikowania społecznego, pracy z osobą niepełnosprawną i jego rodziną.
    4. Wzbogacania kwalifikacji edukacyjnych i psychopedagogiczne,
  2. Ukształtowania świadomości odpowiedzialności etycznej i społecznej związanej z pracą z osobami niepełnosprawnymi, starszymi, przewlekle chorymi.
  3. Wyposażenie absolwentów w kompetencje związane z praktycznym wspieraniem rozwoju osób z ograniczeniami w funkcjonowaniu psychospołecznym (osoby niepełnosprawne, starsze, przewlekle chore).
  4. Praktyczne przygotowanie słuchaczy do:
    1. Nowoczesnego podejście do problemu niepełnosprawności
    2. Dołączenia do grona specjalistów w zakresie pedagogiki terapeutycznej z rewalidacją.
  5. Pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej,
  6. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy praktycznej z zakresu:
    1. Przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki
    2. Metod terapii zajęciowej i techniki praktycznej pracy wspierającej funkcjonowanie poznawcze, emocjonalne i społeczne, a także zaradność życiową i sprawność fizyczną osób potrzebujących pomocy.
  7. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy
  8. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  9. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym