Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Studia podyplomowe

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Studia podyplomowe na kierunku "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Jako absolwent tego kierunku, będziesz przygotowany do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i ich rodzinami, które ze względu na trudności w rozwoju potrzebują wsparcia i specjalistycznej opieki. Twoja praca będzie kluczowa dla wykrywania i łagodzenia ewentualnych opóźnień w rozwoju, a także dla budowania mocnych fundamentów dla przyszłego życia dzieci.

Wspierając rozwój najmłodszych, przyczyniasz się do kreowania lepszej przyszłości nie tylko dla nich, ale również dla całego społeczeństwa. Wspierając dzieci we wczesnych latach życia, dajesz im szansę na zdrowy i harmonijny rozwój, co w przyszłości przełoży się na pełniejsze i bardziej samodzielne życie. Twoja praca zyskuje na znaczeniu, gdy weźmiesz pod uwagę, że wczesne inwestowanie w rozwój dzieci ma istotny wpływ na ich późniejsze osiągnięcia edukacyjne i zawodowe.

Oprócz głębokiego poczucia satysfakcji z pomocy innym, ten kierunek przyniesie Ci również korzyści w postaci stałego rozwoju zawodowego, stabilności pracy i możliwości współpracy z różnorodnymi grupami zawodowymi, takimi jak nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy czy lekarze.

Wybierając kierunek "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka", angażujesz się w ważną misję, która zmienia życie dzieci i ich rodzin. To inwestycja w Twoją przyszłość, która pozwoli na wykorzystanie swojej wiedzy i umiejętności w praktyce, a także przyczynienie się do poprawy jakości życia najmłodszych oraz ich bliskich.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Studia podyplomowe na kierunku "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Jako absolwent tego kierunku, będziesz przygotowany do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i ich rodzinami, które ze względu na trudności w rozwoju potrzebują wsparcia i specjalistycznej opieki. Twoja praca będzie kluczowa dla wykrywania i łagodzenia ewentualnych opóźnień w rozwoju, a także dla budowania mocnych fundamentów dla przyszłego życia dzieci.

Wspierając rozwój najmłodszych, przyczyniasz się do kreowania lepszej przyszłości nie tylko dla nich, ale również dla całego społeczeństwa. Wspierając dzieci we wczesnych latach życia, dajesz im szansę na zdrowy i harmonijny rozwój, co w przyszłości przełoży się na pełniejsze i bardziej samodzielne życie. Twoja praca zyskuje na znaczeniu, gdy weźmiesz pod uwagę, że wczesne inwestowanie w rozwój dzieci ma istotny wpływ na ich późniejsze osiągnięcia edukacyjne i zawodowe.

Oprócz głębokiego poczucia satysfakcji z pomocy innym, ten kierunek przyniesie Ci również korzyści w postaci stałego rozwoju zawodowego, stabilności pracy i możliwości współpracy z różnorodnymi grupami zawodowymi, takimi jak nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy czy lekarze.

Wybierając kierunek "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka", angażujesz się w ważną misję, która zmienia życie dzieci i ich rodzin. To inwestycja w Twoją przyszłość, która pozwoli na wykorzystanie swojej wiedzy i umiejętności w praktyce, a także przyczynienie się do poprawy jakości życia najmłodszych oraz ich bliskich.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w umiejętności profesjonalnego organizowania wczesnej, kompleksowej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem; dzieciom z niepełnosprawnością oraz ich rodzinom w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem w zakresie określonym przez indywidualny program wczesnego wspomagania; przygotowanie słuchacza do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci o zaburzonym rozwoju psychoruchowym i społecznym.
  2. Umożliwienie nauczycielom posiadającym kwalifikacje pedagogiczne:
    1. Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu w szkołach.
    3. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    4. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki wśród uczestników studiów.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu
  5. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
    2. Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w umiejętności profesjonalnego organizowania wczesnej, kompleksowej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem; dzieciom z niepełnosprawnością oraz ich rodzinom w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem w zakresie określonym przez indywidualny program wczesnego wspomagania; przygotowanie słuchacza do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci o zaburzonym rozwoju psychoruchowym i społecznym.
  2. Umożliwienie nauczycielom posiadającym kwalifikacje pedagogiczne:
    1. Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu w szkołach.
    3. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    4. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki wśród uczestników studiów.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu
  5. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
    2. Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Do diagnozowania i oceny indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, projektowania, a także realizacji programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka do 6 roku życia.
  2. W zakresie promowania rozwoju i uczenia się dziecka, kluczowej roli rodziny i środowiska w opiece wychowaniu, edukacji, leczeniu i terapii.

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej,
  2. Środowisko wychowawcze małego dziecka, problem niepełnosprawności ,
  3. Podstawy rehabilitacji,
  4. Diagnozę funkcjonalną we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka,
  5. Metodykę wieloprofilowego usprawniania i organizację współpracy w zespole interdyscyplinarnym
  6. Metodykę treningu interakcji między małymi dziećmi i rodzicami,
  7. Metodykę wczesnej edukacji.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Organizowania i realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, rozumianego jako wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację dziecka niepełnosprawnego.
  2. Wczesnego wykrywania zaburzeń rozwojowych oraz wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego w wieku 0-7 lat oraz z trudnościami w rozwoju w wieku wczesnoszkolnym (7-10 lat).
  3. Rozpoznawania zaburzeń w rozwoju dziecka oraz opracowywania i realizowania z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka, koordynowania działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka.
  4. Zindywidualizowanego wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w ramach wielospecjalistycznego zespołu (wczesne rozpoznawanie potrzeb dziecka i rodziny oraz rozwiązywanie problemów zdrowia i funkcjonowania, warunkujących zaburzenia rozwojowe),
  5. Współpracy z rodziną i środowiskiem społeczno-wychowawczym we wspomaganiu rozwoju.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Analizować medyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej,
  2. Analizować przebieg rehabilitacji dziecka
  3. Planować i przeprowadzać diagnozę we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka,
  4. Realizować i interpretować wielospecjalistyczną ocenę rozwoju dziecka,
  5. Projektować kompleksowe wsparcie terapeutyczne,
  6. Konstruować programy oddziaływań wspomagających,
  7. Organizować współpracę w zespołach interdyscyplinarnych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Posiada przygotowanie do pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i dysfunkcją ruchu, prowadzenia konsultacji i instruktażu dla rodziców, dokumentowania działań realizowanych z dzieckiem i najbliższymi oraz przeprowadzania wielospecjalistycznej diagnozy, terapii oraz oceny małego dziecka.
  2. Jest przygotowany do:
    1. Profesjonalnego organizowania wczesnej, kompleksowej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem; dzieciom z niepełnosprawnością oraz ich rodzinom w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem w zakresie określonym przez indywidualny program wczesnego wspomagania;
    2. Koordynowania prac w zakresie oceny funkcjonalnej i planowania pracy z dzieckiem, jego rodziną i środowiskiem,
    3. Realizacji zadań w sposób kompleksowy, skoordynowany w środowisku dziecka i rodziny,
    4. Koordynacji działań podmiotów międzyresortowych, w celu zsynchronizowania opieki, wsparcia i dostępności,
    5. Optymalizowania włączenia dziecka i rodziny do lokalnej społeczności, transdyscyplinarnej pracy zespołowej prowadzonej w środowisku.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności do prawidłowego wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
  2. Systematycznie współpracuje z rodzicami lub opiekunami dziecka,
  3. Wykazuje empatię wobec dziecka.

Absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z małymi dziećmi w żłobkach, przedszkolach, szkołach na pierwszym etapie kształcenia klasy 1-3, instytucjach pozaszkolnych.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe umożliwiają zdobycie specjalistycznych umiejętności i wiedzy niezbędnej do efektywnego wspomagania rozwoju młodszych dzieci, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
  3. Satysfakcja z wpływania na życie dzieci: praca z dziećmi we wczesnych latach życia daje satysfakcję z wpływania na ich rozwój i pomoc w osiągnięciu pełnego potencjału.
  4. Rozwój osobisty: studia podyplomowe w tej dziedzinie pozwalają na poszerzenie wiedzy i umiejętności związanych z wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, co sprzyja osobistemu wzrostowi i rozwojowi.
  5. Osobiste zrozumienie rodzicielstwa: dla osób będących rodzicami lub planujących zostanie rodzicami, wiedza na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka może przynieść korzyści w postaci lepszego zrozumienia potrzeb i rozwoju własnych dzieci.
  6. Stabilność zatrudnienia: wiedza na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka jest poszukiwana przez różne placówki edukacyjne i opiekuńcze, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia i długoterminowego zabezpieczenia finansowego.
  7. Poprawa warunków finansowych: posiadanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z terapii zajęciowej może wpłynąć na wyższe zarobki, co przekłada się na lepsze warunki finansowe i życiowe.
  8. Szeroki wachlarz zastosowań: wiedza zdobyta podczas studiów podyplomowych "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka" może być wykorzystywana w różnych dziedzinach, takich jak praca z dziećmi z niepełnosprawnościami, w edukacji przedszkolnej czy w poradnictwie rodzinnym.
  9. Wzrost samoświadomości: praca z dziećmi w kontekście wczesnego wspomagania rozwoju pozwala na rozwijanie samoświadomości oraz zdolności do refleksji nad własnymi umiejętnościami i wartościami.
  10. Prestiż zawodu: nauczyciele i specjaliści zajmujący się wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka mają okazję zdobyć prestiż i uznanie w społeczności lokalnej, dzięki wpływowi na rozwój młodszych dzieci i wsparciu ich rodzin.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe umożliwiają zdobycie specjalistycznych umiejętności i wiedzy niezbędnej do efektywnego wspomagania rozwoju młodszych dzieci, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
  3. Satysfakcja z wpływania na życie dzieci: praca z dziećmi we wczesnych latach życia daje satysfakcję z wpływania na ich rozwój i pomoc w osiągnięciu pełnego potencjału.
  4. Rozwój osobisty: studia podyplomowe w tej dziedzinie pozwalają na poszerzenie wiedzy i umiejętności związanych z wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, co sprzyja osobistemu wzrostowi i rozwojowi.
  5. Osobiste zrozumienie rodzicielstwa: dla osób będących rodzicami lub planujących zostanie rodzicami, wiedza na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka może przynieść korzyści w postaci lepszego zrozumienia potrzeb i rozwoju własnych dzieci.
  6. Stabilność zatrudnienia: wiedza na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka jest poszukiwana przez różne placówki edukacyjne i opiekuńcze, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia i długoterminowego zabezpieczenia finansowego.
  7. Poprawa warunków finansowych: posiadanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z terapii zajęciowej może wpłynąć na wyższe zarobki, co przekłada się na lepsze warunki finansowe i życiowe.
  8. Szeroki wachlarz zastosowań: wiedza zdobyta podczas studiów podyplomowych "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka" może być wykorzystywana w różnych dziedzinach, takich jak praca z dziećmi z niepełnosprawnościami, w edukacji przedszkolnej czy w poradnictwie rodzinnym.
  9. Wzrost samoświadomości: praca z dziećmi w kontekście wczesnego wspomagania rozwoju pozwala na rozwijanie samoświadomości oraz zdolności do refleksji nad własnymi umiejętnościami i wartościami.
  10. Prestiż zawodu: nauczyciele i specjaliści zajmujący się wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka mają okazję zdobyć prestiż i uznanie w społeczności lokalnej, dzięki wpływowi na rozwój młodszych dzieci i wsparciu ich rodzin.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Do diagnozowania i oceny indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, projektowania, a także realizacji programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka do 6 roku życia.
  2. W zakresie promowania rozwoju i uczenia się dziecka, kluczowej roli rodziny i środowiska w opiece wychowaniu, edukacji, leczeniu i terapii.

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej,
  2. Środowisko wychowawcze małego dziecka, problem niepełnosprawności ,
  3. Podstawy rehabilitacji,
  4. Diagnozę funkcjonalną we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka,
  5. Metodykę wieloprofilowego usprawniania i organizację współpracy w zespole interdyscyplinarnym
  6. Metodykę treningu interakcji między małymi dziećmi i rodzicami,
  7. Metodykę wczesnej edukacji.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Organizowania i realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, rozumianego jako wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację dziecka niepełnosprawnego.
  2. Wczesnego wykrywania zaburzeń rozwojowych oraz wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego w wieku 0-7 lat oraz z trudnościami w rozwoju w wieku wczesnoszkolnym (7-10 lat).
  3. Rozpoznawania zaburzeń w rozwoju dziecka oraz opracowywania i realizowania z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka, koordynowania działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka.
  4. Zindywidualizowanego wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w ramach wielospecjalistycznego zespołu (wczesne rozpoznawanie potrzeb dziecka i rodziny oraz rozwiązywanie problemów zdrowia i funkcjonowania, warunkujących zaburzenia rozwojowe),
  5. Współpracy z rodziną i środowiskiem społeczno-wychowawczym we wspomaganiu rozwoju.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Analizować medyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej,
  2. Analizować przebieg rehabilitacji dziecka
  3. Planować i przeprowadzać diagnozę we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka,
  4. Realizować i interpretować wielospecjalistyczną ocenę rozwoju dziecka,
  5. Projektować kompleksowe wsparcie terapeutyczne,
  6. Konstruować programy oddziaływań wspomagających,
  7. Organizować współpracę w zespołach interdyscyplinarnych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Posiada przygotowanie do pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i dysfunkcją ruchu, prowadzenia konsultacji i instruktażu dla rodziców, dokumentowania działań realizowanych z dzieckiem i najbliższymi oraz przeprowadzania wielospecjalistycznej diagnozy, terapii oraz oceny małego dziecka.
  2. Jest przygotowany do:
    1. Profesjonalnego organizowania wczesnej, kompleksowej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem; dzieciom z niepełnosprawnością oraz ich rodzinom w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem w zakresie określonym przez indywidualny program wczesnego wspomagania;
    2. Koordynowania prac w zakresie oceny funkcjonalnej i planowania pracy z dzieckiem, jego rodziną i środowiskiem,
    3. Realizacji zadań w sposób kompleksowy, skoordynowany w środowisku dziecka i rodziny,
    4. Koordynacji działań podmiotów międzyresortowych, w celu zsynchronizowania opieki, wsparcia i dostępności,
    5. Optymalizowania włączenia dziecka i rodziny do lokalnej społeczności, transdyscyplinarnej pracy zespołowej prowadzonej w środowisku.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności do prawidłowego wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
  2. Systematycznie współpracuje z rodzicami lub opiekunami dziecka,
  3. Wykazuje empatię wobec dziecka.

Absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z małymi dziećmi w żłobkach, przedszkolach, szkołach na pierwszym etapie kształcenia klasy 1-3, instytucjach pozaszkolnych.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Studia podyplomowe na kierunku "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.

Jako absolwent tego kierunku, będziesz przygotowany do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i ich rodzinami, które ze względu na trudności w rozwoju potrzebują wsparcia i specjalistycznej opieki. Twoja praca będzie kluczowa dla wykrywania i łagodzenia ewentualnych opóźnień w rozwoju, a także dla budowania mocnych fundamentów dla przyszłego życia dzieci.

Wspierając rozwój najmłodszych, przyczyniasz się do kreowania lepszej przyszłości nie tylko dla nich, ale również dla całego społeczeństwa. Wspierając dzieci we wczesnych latach życia, dajesz im szansę na zdrowy i harmonijny rozwój, co w przyszłości przełoży się na pełniejsze i bardziej samodzielne życie. Twoja praca zyskuje na znaczeniu, gdy weźmiesz pod uwagę, że wczesne inwestowanie w rozwój dzieci ma istotny wpływ na ich późniejsze osiągnięcia edukacyjne i zawodowe.

Oprócz głębokiego poczucia satysfakcji z pomocy innym, ten kierunek przyniesie Ci również korzyści w postaci stałego rozwoju zawodowego, stabilności pracy i możliwości współpracy z różnorodnymi grupami zawodowymi, takimi jak nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy czy lekarze.

Wybierając kierunek "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka", angażujesz się w ważną misję, która zmienia życie dzieci i ich rodzin. To inwestycja w Twoją przyszłość, która pozwoli na wykorzystanie swojej wiedzy i umiejętności w praktyce, a także przyczynienie się do poprawy jakości życia najmłodszych oraz ich bliskich.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe umożliwiają zdobycie specjalistycznych umiejętności i wiedzy niezbędnej do efektywnego wspomagania rozwoju młodszych dzieci, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
  3. Satysfakcja z wpływania na życie dzieci: praca z dziećmi we wczesnych latach życia daje satysfakcję z wpływania na ich rozwój i pomoc w osiągnięciu pełnego potencjału.
  4. Rozwój osobisty: studia podyplomowe w tej dziedzinie pozwalają na poszerzenie wiedzy i umiejętności związanych z wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, co sprzyja osobistemu wzrostowi i rozwojowi.
  5. Osobiste zrozumienie rodzicielstwa: dla osób będących rodzicami lub planujących zostanie rodzicami, wiedza na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka może przynieść korzyści w postaci lepszego zrozumienia potrzeb i rozwoju własnych dzieci.
  6. Stabilność zatrudnienia: wiedza na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka jest poszukiwana przez różne placówki edukacyjne i opiekuńcze, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia i długoterminowego zabezpieczenia finansowego.
  7. Poprawa warunków finansowych: posiadanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z terapii zajęciowej może wpłynąć na wyższe zarobki, co przekłada się na lepsze warunki finansowe i życiowe.
  8. Szeroki wachlarz zastosowań: wiedza zdobyta podczas studiów podyplomowych "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka" może być wykorzystywana w różnych dziedzinach, takich jak praca z dziećmi z niepełnosprawnościami, w edukacji przedszkolnej czy w poradnictwie rodzinnym.
  9. Wzrost samoświadomości: praca z dziećmi w kontekście wczesnego wspomagania rozwoju pozwala na rozwijanie samoświadomości oraz zdolności do refleksji nad własnymi umiejętnościami i wartościami.
  10. Prestiż zawodu: nauczyciele i specjaliści zajmujący się wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka mają okazję zdobyć prestiż i uznanie w społeczności lokalnej, dzięki wpływowi na rozwój młodszych dzieci i wsparciu ich rodzin.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Do diagnozowania i oceny indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, projektowania, a także realizacji programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka do 6 roku życia.
  2. W zakresie promowania rozwoju i uczenia się dziecka, kluczowej roli rodziny i środowiska w opiece wychowaniu, edukacji, leczeniu i terapii.

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej,
  2. Środowisko wychowawcze małego dziecka, problem niepełnosprawności ,
  3. Podstawy rehabilitacji,
  4. Diagnozę funkcjonalną we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka,
  5. Metodykę wieloprofilowego usprawniania i organizację współpracy w zespole interdyscyplinarnym
  6. Metodykę treningu interakcji między małymi dziećmi i rodzicami,
  7. Metodykę wczesnej edukacji.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Organizowania i realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, rozumianego jako wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację dziecka niepełnosprawnego.
  2. Wczesnego wykrywania zaburzeń rozwojowych oraz wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego w wieku 0-7 lat oraz z trudnościami w rozwoju w wieku wczesnoszkolnym (7-10 lat).
  3. Rozpoznawania zaburzeń w rozwoju dziecka oraz opracowywania i realizowania z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka, koordynowania działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka.
  4. Zindywidualizowanego wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w ramach wielospecjalistycznego zespołu (wczesne rozpoznawanie potrzeb dziecka i rodziny oraz rozwiązywanie problemów zdrowia i funkcjonowania, warunkujących zaburzenia rozwojowe),
  5. Współpracy z rodziną i środowiskiem społeczno-wychowawczym we wspomaganiu rozwoju.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  1. Analizować medyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej,
  2. Analizować przebieg rehabilitacji dziecka
  3. Planować i przeprowadzać diagnozę we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka,
  4. Realizować i interpretować wielospecjalistyczną ocenę rozwoju dziecka,
  5. Projektować kompleksowe wsparcie terapeutyczne,
  6. Konstruować programy oddziaływań wspomagających,
  7. Organizować współpracę w zespołach interdyscyplinarnych.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Posiada przygotowanie do pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i dysfunkcją ruchu, prowadzenia konsultacji i instruktażu dla rodziców, dokumentowania działań realizowanych z dzieckiem i najbliższymi oraz przeprowadzania wielospecjalistycznej diagnozy, terapii oraz oceny małego dziecka.
  2. Jest przygotowany do:
    1. Profesjonalnego organizowania wczesnej, kompleksowej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem; dzieciom z niepełnosprawnością oraz ich rodzinom w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem w zakresie określonym przez indywidualny program wczesnego wspomagania;
    2. Koordynowania prac w zakresie oceny funkcjonalnej i planowania pracy z dzieckiem, jego rodziną i środowiskiem,
    3. Realizacji zadań w sposób kompleksowy, skoordynowany w środowisku dziecka i rodziny,
    4. Koordynacji działań podmiotów międzyresortowych, w celu zsynchronizowania opieki, wsparcia i dostępności,
    5. Optymalizowania włączenia dziecka i rodziny do lokalnej społeczności, transdyscyplinarnej pracy zespołowej prowadzonej w środowisku.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności do prawidłowego wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
  2. Systematycznie współpracuje z rodzicami lub opiekunami dziecka,
  3. Wykazuje empatię wobec dziecka.

Absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z małymi dziećmi w żłobkach, przedszkolach, szkołach na pierwszym etapie kształcenia klasy 1-3, instytucjach pozaszkolnych.

Studia adresowane są do osób:

  1. Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
  2. Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wyposażenie słuchaczy w umiejętności profesjonalnego organizowania wczesnej, kompleksowej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem; dzieciom z niepełnosprawnością oraz ich rodzinom w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem w zakresie określonym przez indywidualny program wczesnego wspomagania; przygotowanie słuchacza do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci o zaburzonym rozwoju psychoruchowym i społecznym.
  2. Umożliwienie nauczycielom posiadającym kwalifikacje pedagogiczne:
    1. Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu.
    2. Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu w szkołach.
    3. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
    4. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  3. Pogłębienie wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki wśród uczestników studiów.
  4. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu
  5. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
    2. Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  6. Wyposażenie słuchaczy w:
    1. Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.