Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Wiedza o społeczeństwie

Studia podyplomowe

Wiedza o społeczeństwie

Wiedza o społeczeństwie

Studia podyplomowe na kierunku "Wiedza o społeczeństwie" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu wiedzy o społeczeństwie. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel wiedzy o społeczeństwie, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji oraz świetna okazja do zainwestowania w własną przyszłość zawodową, rozwój osobisty i poszerzenie horyzontów na współczesnym, zmieniającym się rynku pracy.

Jako nauczyciel wiedzy o społeczeństwie, będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach edukacyjnych, takich jak szkoły czy ośrodki kształcenia ustawicznego. Dzięki temu kierunkowi zdobędziesz umiejętności niezbędne do przekazywania wiedzy na temat praw i obowiązków obywateli, zrozumienia zjawisk społecznych, a także kształtowania postaw niezbędnych dla życia w społeczeństwie.

Twoja rola jako nauczyciela wiedzy o społeczeństwie będzie nieoceniona w dzisiejszym świecie, gdzie wartości i zasady moralne często są zagrożone. Będziesz miał wpływ na kształtowanie światopoglądu młodych ludzi, ucząc ich jak funkcjonować w społeczeństwie, jak podejmować właściwe decyzje oraz jak być odpowiedzialnym obywatelem.

Wybierając ten kierunek, zyskasz nie tylko stabilną i satysfakcjonującą pracę, ale również możliwość współtworzenia lepszego jutra dla młodych pokoleń. Będziesz mógł przyczynić się do poprawy jakości życia zarówno swojego, jak i uczniów, którym pomożesz w pełnym zrozumieniu otaczającego ich społeczeństwa.

Wiedza o społeczeństwie

Wiedza o społeczeństwie

Studia podyplomowe na kierunku "Wiedza o społeczeństwie" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu wiedzy o społeczeństwie. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel wiedzy o społeczeństwie, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji oraz świetna okazja do zainwestowania w własną przyszłość zawodową, rozwój osobisty i poszerzenie horyzontów na współczesnym, zmieniającym się rynku pracy.

Jako nauczyciel wiedzy o społeczeństwie, będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach edukacyjnych, takich jak szkoły czy ośrodki kształcenia ustawicznego. Dzięki temu kierunkowi zdobędziesz umiejętności niezbędne do przekazywania wiedzy na temat praw i obowiązków obywateli, zrozumienia zjawisk społecznych, a także kształtowania postaw niezbędnych dla życia w społeczeństwie.

Twoja rola jako nauczyciela wiedzy o społeczeństwie będzie nieoceniona w dzisiejszym świecie, gdzie wartości i zasady moralne często są zagrożone. Będziesz miał wpływ na kształtowanie światopoglądu młodych ludzi, ucząc ich jak funkcjonować w społeczeństwie, jak podejmować właściwe decyzje oraz jak być odpowiedzialnym obywatelem.

Wybierając ten kierunek, zyskasz nie tylko stabilną i satysfakcjonującą pracę, ale również możliwość współtworzenia lepszego jutra dla młodych pokoleń. Będziesz mógł przyczynić się do poprawy jakości życia zarówno swojego, jak i uczniów, którym pomożesz w pełnym zrozumieniu otaczającego ich społeczeństwa.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wdrożenie absolwentów do swobodnego poruszania się w obrębie nauk politycznych, historycznych oraz społecznych.
  2. Uzupełnienie i poszerzenie wiedzy teoretycznej i metodologicznej w zakresie wiedzy o społeczeństwie obywatelskim, demokracji partycypacyjnej, instytucjach i organizacjach politycznych.
  3. Umożliwienie nauczycielom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu w szkołach.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  4. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  5. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  6. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  7. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Wiedza o społeczeństwie

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Wiedza o społeczeństwie w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Wiedza o społeczeństwie w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Wiedza o społeczeństwie

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Wiedza o społeczeństwie w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Wiedza o społeczeństwie w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wdrożenie absolwentów do swobodnego poruszania się w obrębie nauk politycznych, historycznych oraz społecznych.
  2. Uzupełnienie i poszerzenie wiedzy teoretycznej i metodologicznej w zakresie wiedzy o społeczeństwie obywatelskim, demokracji partycypacyjnej, instytucjach i organizacjach politycznych.
  3. Umożliwienie nauczycielom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu w szkołach.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  4. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  5. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  6. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  7. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Prawidłowo definiuje podstawowe pojęcia z zakresu państwa i prawa.
  2. Posiada uporządkowaną chronologicznie i tematycznie wiedzę z zakresu historii społecznej i politycznej Polski XX wieku.
  3. Dostrzega i rozumie wpływ wydarzeń i procesów społecznych zachodzących w XX wieku w sferze życia społecznego na aktualną sytuację.
  4. Definiuje podstawowe prawa i kategorie ekonomiczne związane z funkcjonowaniem gospodarki, zna metody i narzędzia, przy pomocy których opisuje i tłumaczy istotę mechanizmu rynkowego.
  5. Zna główne założenia systemu edukacji i obowiązki nauczyciela wiedzy o społeczeństwie.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Analizy problemów politycznych i oceny aktualnej sytuacji Polski i świata, przy wykorzystaniu wielu źródeł.
  2. Potrafi dobierać optymalne metody kształcenia, wykorzystać i przygotować własne środki dydaktyczne.
  3. Potrafi formułować oraz uzasadniać własne opinie na temat wybranych zagadnień społecznych z zakresu historii Polski i świata XX-XXI w.
  4. Potrafi określić szczegółowe cele kształcenia poszczególnych typów lekcji oraz formułować zasady nauczania.
  5. Zdobywa wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii informacyjnych, technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego.
  2. Umie współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej rożne role.
  3. Ma świadomość konieczności wypracowania warsztatu pracy nauczyciela.
  4. Podejmuje próby uczestnictwa w dyskusjach dotyczących problemów współczesnego świata przyjmując i szanując odmienne od własnych poglądy.
  5. Jest zdolny do okazywania zrozumienia dla świata wartości i postaw ludzi w różnych okresach i kontekstach historycznych.
  6. Docenia rolę tradycji i dziedzictwa kulturowego swego regionu i kraju oraz popularyzuje tę wiedzę rozumiejąc znaczenie dla budowania współczesnej tożsamości regionalnej.
  7. Kształtuje postawę aktywną, świadomą złożoności funkcjonowania współczesnych państw oraz współodpowiedzialności za sposób kreowania relacji jednostka-państwo.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Wiedza o społeczeństwie" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe umożliwiają zdobycie specjalistycznych umiejętności i wiedzy niezbędnej do efektywnego nauczania przedmiotu "Wiedza o społeczeństwie", co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
  3. Satysfakcja z wpływu na uczniów: nauczyciele tego przedmiotu mają możliwość wpłynąć na kształtowanie postaw obywatelskich uczniów, co może przyczynić się do ich satysfakcji zawodowej.
  4. Rozwój osobisty: studia podyplomowe w tej dziedzinie sprzyjają osobistemu wzrostowi i rozwojowi, dając możliwość poszerzenia horyzontów myślowych i zdobywania nowych umiejętności.
  5. Zrozumienie procesów społecznych: studia podyplomowe na kierunku "Wiedza o społeczeństwie" pozwalają na głębsze zrozumienie procesów społecznych, co może prowadzić do większej empatii i zrozumienia dla innych ludzi i ich doświadczeń.
  6. Stabilność zatrudnienia: wiedza o społeczeństwie jest poszukiwana przez szkoły i inne instytucje edukacyjne, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia i długoterminowego zabezpieczenia finansowego.
  7. Poprawa warunków finansowych: ukończenie studiów podyplomowych zwykle wiąże się z wyższymi zarobkami, co może przyczynić się do poprawy warunków finansowych absolwenta.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Wiedza o społeczeństwie" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe umożliwiają zdobycie specjalistycznych umiejętności i wiedzy niezbędnej do efektywnego nauczania przedmiotu "Wiedza o społeczeństwie", co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
  3. Satysfakcja z wpływu na uczniów: nauczyciele tego przedmiotu mają możliwość wpłynąć na kształtowanie postaw obywatelskich uczniów, co może przyczynić się do ich satysfakcji zawodowej.
  4. Rozwój osobisty: studia podyplomowe w tej dziedzinie sprzyjają osobistemu wzrostowi i rozwojowi, dając możliwość poszerzenia horyzontów myślowych i zdobywania nowych umiejętności.
  5. Zrozumienie procesów społecznych: studia podyplomowe na kierunku "Wiedza o społeczeństwie" pozwalają na głębsze zrozumienie procesów społecznych, co może prowadzić do większej empatii i zrozumienia dla innych ludzi i ich doświadczeń.
  6. Stabilność zatrudnienia: wiedza o społeczeństwie jest poszukiwana przez szkoły i inne instytucje edukacyjne, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia i długoterminowego zabezpieczenia finansowego.
  7. Poprawa warunków finansowych: ukończenie studiów podyplomowych zwykle wiąże się z wyższymi zarobkami, co może przyczynić się do poprawy warunków finansowych absolwenta.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Prawidłowo definiuje podstawowe pojęcia z zakresu państwa i prawa.
  2. Posiada uporządkowaną chronologicznie i tematycznie wiedzę z zakresu historii społecznej i politycznej Polski XX wieku.
  3. Dostrzega i rozumie wpływ wydarzeń i procesów społecznych zachodzących w XX wieku w sferze życia społecznego na aktualną sytuację.
  4. Definiuje podstawowe prawa i kategorie ekonomiczne związane z funkcjonowaniem gospodarki, zna metody i narzędzia, przy pomocy których opisuje i tłumaczy istotę mechanizmu rynkowego.
  5. Zna główne założenia systemu edukacji i obowiązki nauczyciela wiedzy o społeczeństwie.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Analizy problemów politycznych i oceny aktualnej sytuacji Polski i świata, przy wykorzystaniu wielu źródeł.
  2. Potrafi dobierać optymalne metody kształcenia, wykorzystać i przygotować własne środki dydaktyczne.
  3. Potrafi formułować oraz uzasadniać własne opinie na temat wybranych zagadnień społecznych z zakresu historii Polski i świata XX-XXI w.
  4. Potrafi określić szczegółowe cele kształcenia poszczególnych typów lekcji oraz formułować zasady nauczania.
  5. Zdobywa wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii informacyjnych, technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego.
  2. Umie współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej rożne role.
  3. Ma świadomość konieczności wypracowania warsztatu pracy nauczyciela.
  4. Podejmuje próby uczestnictwa w dyskusjach dotyczących problemów współczesnego świata przyjmując i szanując odmienne od własnych poglądy.
  5. Jest zdolny do okazywania zrozumienia dla świata wartości i postaw ludzi w różnych okresach i kontekstach historycznych.
  6. Docenia rolę tradycji i dziedzictwa kulturowego swego regionu i kraju oraz popularyzuje tę wiedzę rozumiejąc znaczenie dla budowania współczesnej tożsamości regionalnej.
  7. Kształtuje postawę aktywną, świadomą złożoności funkcjonowania współczesnych państw oraz współodpowiedzialności za sposób kreowania relacji jednostka-państwo.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Wiedza o społeczeństwie

Studia podyplomowe na kierunku "Wiedza o społeczeństwie" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu wiedzy o społeczeństwie. Kierunek ten w szczególności dedykowany jest osobom, które chcą podjąć pracę jako nauczyciel wiedzy o społeczeństwie, spełniając wymagania Rozporządzenia . Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji oraz świetna okazja do zainwestowania w własną przyszłość zawodową, rozwój osobisty i poszerzenie horyzontów na współczesnym, zmieniającym się rynku pracy.

Jako nauczyciel wiedzy o społeczeństwie, będziesz przygotowany do pracy w różnych instytucjach edukacyjnych, takich jak szkoły czy ośrodki kształcenia ustawicznego. Dzięki temu kierunkowi zdobędziesz umiejętności niezbędne do przekazywania wiedzy na temat praw i obowiązków obywateli, zrozumienia zjawisk społecznych, a także kształtowania postaw niezbędnych dla życia w społeczeństwie.

Twoja rola jako nauczyciela wiedzy o społeczeństwie będzie nieoceniona w dzisiejszym świecie, gdzie wartości i zasady moralne często są zagrożone. Będziesz miał wpływ na kształtowanie światopoglądu młodych ludzi, ucząc ich jak funkcjonować w społeczeństwie, jak podejmować właściwe decyzje oraz jak być odpowiedzialnym obywatelem.

Wybierając ten kierunek, zyskasz nie tylko stabilną i satysfakcjonującą pracę, ale również możliwość współtworzenia lepszego jutra dla młodych pokoleń. Będziesz mógł przyczynić się do poprawy jakości życia zarówno swojego, jak i uczniów, którym pomożesz w pełnym zrozumieniu otaczającego ich społeczeństwa.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Wiedza o społeczeństwie

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Wiedza o społeczeństwie w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Wiedza o społeczeństwie w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Wiedza o społeczeństwie" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe umożliwiają zdobycie specjalistycznych umiejętności i wiedzy niezbędnej do efektywnego nauczania przedmiotu "Wiedza o społeczeństwie", co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
  3. Satysfakcja z wpływu na uczniów: nauczyciele tego przedmiotu mają możliwość wpłynąć na kształtowanie postaw obywatelskich uczniów, co może przyczynić się do ich satysfakcji zawodowej.
  4. Rozwój osobisty: studia podyplomowe w tej dziedzinie sprzyjają osobistemu wzrostowi i rozwojowi, dając możliwość poszerzenia horyzontów myślowych i zdobywania nowych umiejętności.
  5. Zrozumienie procesów społecznych: studia podyplomowe na kierunku "Wiedza o społeczeństwie" pozwalają na głębsze zrozumienie procesów społecznych, co może prowadzić do większej empatii i zrozumienia dla innych ludzi i ich doświadczeń.
  6. Stabilność zatrudnienia: wiedza o społeczeństwie jest poszukiwana przez szkoły i inne instytucje edukacyjne, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia i długoterminowego zabezpieczenia finansowego.
  7. Poprawa warunków finansowych: ukończenie studiów podyplomowych zwykle wiąże się z wyższymi zarobkami, co może przyczynić się do poprawy warunków finansowych absolwenta.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:

  1. Prawidłowo definiuje podstawowe pojęcia z zakresu państwa i prawa.
  2. Posiada uporządkowaną chronologicznie i tematycznie wiedzę z zakresu historii społecznej i politycznej Polski XX wieku.
  3. Dostrzega i rozumie wpływ wydarzeń i procesów społecznych zachodzących w XX wieku w sferze życia społecznego na aktualną sytuację.
  4. Definiuje podstawowe prawa i kategorie ekonomiczne związane z funkcjonowaniem gospodarki, zna metody i narzędzia, przy pomocy których opisuje i tłumaczy istotę mechanizmu rynkowego.
  5. Zna główne założenia systemu edukacji i obowiązki nauczyciela wiedzy o społeczeństwie.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:

  1. Analizy problemów politycznych i oceny aktualnej sytuacji Polski i świata, przy wykorzystaniu wielu źródeł.
  2. Potrafi dobierać optymalne metody kształcenia, wykorzystać i przygotować własne środki dydaktyczne.
  3. Potrafi formułować oraz uzasadniać własne opinie na temat wybranych zagadnień społecznych z zakresu historii Polski i świata XX-XXI w.
  4. Potrafi określić szczegółowe cele kształcenia poszczególnych typów lekcji oraz formułować zasady nauczania.
  5. Zdobywa wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii informacyjnych, technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:

  1. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego.
  2. Umie współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej rożne role.
  3. Ma świadomość konieczności wypracowania warsztatu pracy nauczyciela.
  4. Podejmuje próby uczestnictwa w dyskusjach dotyczących problemów współczesnego świata przyjmując i szanując odmienne od własnych poglądy.
  5. Jest zdolny do okazywania zrozumienia dla świata wartości i postaw ludzi w różnych okresach i kontekstach historycznych.
  6. Docenia rolę tradycji i dziedzictwa kulturowego swego regionu i kraju oraz popularyzuje tę wiedzę rozumiejąc znaczenie dla budowania współczesnej tożsamości regionalnej.
  7. Kształtuje postawę aktywną, świadomą złożoności funkcjonowania współczesnych państw oraz współodpowiedzialności za sposób kreowania relacji jednostka-państwo.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do nauczycieli:

  1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu.
  2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Wdrożenie absolwentów do swobodnego poruszania się w obrębie nauk politycznych, historycznych oraz społecznych.
  2. Uzupełnienie i poszerzenie wiedzy teoretycznej i metodologicznej w zakresie wiedzy o społeczeństwie obywatelskim, demokracji partycypacyjnej, instytucjach i organizacjach politycznych.
  3. Umożliwienie nauczycielom:
    1. Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu w szkołach.
    2. Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
  4. Pogłębienie u Słuchaczy umiejętności i wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki.
  5. Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
  6. Przygotowanie absolwentów do organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
  7. Wyposażenie absolwentów w pogłębioną wiedzę:
    1. Merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
    2. Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym.
    3. Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.