Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
Studia podyplomowe
Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
Studia podyplomowe na kierunku "Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.
Po ukończeniu tego kierunku, będziesz przygotowany do pracy w specjalistycznych ośrodkach, szkołach, placówkach terapeutycznych, a także współpracy z rodzinami osób z autyzmem. Zdobędziesz umiejętności, które pozwolą Ci pomóc w rozwijaniu umiejętności społecznych, emocjonalnych i edukacyjnych osób ze spektrum autyzmu.
Ważność tego zawodu nie może zostać przeceniona – jako specjalista w tej dziedzinie, będziesz pełnić kluczową rolę w procesie rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu. Twoja praca przyczyni się do ułatwienia im codziennego funkcjonowania, a tym samym poprawy ich jakości życia oraz samodzielności.
Decydując się na ten kierunek, otworzysz sobie drogę do kariery pełnej satysfakcji i poczucia spełnienia. Będziesz miał możliwość zmieniać życie osób ze spektrum autyzmu na lepsze, wspierając je w dążeniu do samorealizacji. Nie tylko zyskasz stabilną i satysfakcjonującą pracę, ale także poczucie, że Twój wkład ma realny wpływ na życie innych osób.


Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
Studia podyplomowe na kierunku "Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.
Po ukończeniu tego kierunku, będziesz przygotowany do pracy w specjalistycznych ośrodkach, szkołach, placówkach terapeutycznych, a także współpracy z rodzinami osób z autyzmem. Zdobędziesz umiejętności, które pozwolą Ci pomóc w rozwijaniu umiejętności społecznych, emocjonalnych i edukacyjnych osób ze spektrum autyzmu.
Ważność tego zawodu nie może zostać przeceniona – jako specjalista w tej dziedzinie, będziesz pełnić kluczową rolę w procesie rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu. Twoja praca przyczyni się do ułatwienia im codziennego funkcjonowania, a tym samym poprawy ich jakości życia oraz samodzielności.
Decydując się na ten kierunek, otworzysz sobie drogę do kariery pełnej satysfakcji i poczucia spełnienia. Będziesz miał możliwość zmieniać życie osób ze spektrum autyzmu na lepsze, wspierając je w dążeniu do samorealizacji. Nie tylko zyskasz stabilną i satysfakcjonującą pracę, ale także poczucie, że Twój wkład ma realny wpływ na życie innych osób.


Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie słuchaczy do pracy z dziećmi z autyzmem lub zespołem aspergera oraz do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z uczniem ze zdiagnozowanym autyzmem lub zespołem aspergera, jak i również do pracy z dziećmi z autyzmem lub zespołem Aspergera
- Umożliwienie nauczycielom posiadającym kwalifikacje pedagogiczne:
- Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu w szkołach.
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki wśród uczestników studiów.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do:
- Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
- Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie słuchaczy w:
- Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
Cele studiów
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie słuchaczy do pracy z dziećmi z autyzmem lub zespołem aspergera oraz do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z uczniem ze zdiagnozowanym autyzmem lub zespołem aspergera, jak i również do pracy z dziećmi z autyzmem lub zespołem Aspergera
- Umożliwienie nauczycielom posiadającym kwalifikacje pedagogiczne:
- Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu w szkołach.
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki wśród uczestników studiów.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do:
- Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
- Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie słuchaczy w:
- Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna przyczyny powstawania i rozwoju autyzmu i zespołu Aspergera.
- Zna podstawy psychiatrii i neurologii.
- Zna zasady terapii i rehabilitacji.
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- Funkcjonowanie szkolne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera,
- Psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera,
- Funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego,
- Metody i narzędzia diagnostyczne,
- Modele edukacyjno-terapeutyczne,
- Metody i formy pracy,
- Zagadnienia pracy z rodzicami lub opiekunami dziecka,
- Metodykę wczesnego wspomagania.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Potrafi klasyfikować i diagnozować osoby ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
- Potrafi dobrać metody terapeutyczne oraz metody nauczania i wychowania.
- Potrafi konstruować programy.
- Posiada umiejętności w zakresie rewalidacji indywidualnej, fizjoterapii i treningu umiejętności społecznych.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Analizować medyczne podstawy zaburzeń,
- Określać diagnozę różnicową,
- Określać rolę komputera ,mediów i nowych technologii w terapii osób z zaburzeniami,
- Prezentować różne podejścia do edukacji i terapii,
- Planować i realizować pracę z rodzicami lub opiekunami ucznia,
- Udzielać wsparcia osobom dorosłym oraz określać problemy zatrudnienia tych osób,
- Analizuje metodykę wczesnego wspomagania osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Posiada kompetencje w zakresie komunikacji wspomagającej i alternatywnej.
- Posiada świadomość konieczności zindywidualizowanych działań pedagogicznych w stosunku do osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Jest otwarty na innowacyjną działalność terapeutyczną, rewalidacyjną i rehabilitacyjną.
- Motywuje osoby z deficytami w rozwoju oraz z zaburzeniami psychofizycznymi.
- Potrafi wspierać ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
- Posiada kompetencje do pracy w przedszkolach, wszystkich typach szkół oraz ośrodkach szkolno-wychowawczych.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy zaburzeń pedagogicznych,
- Okazuje empatię potrzebującym wsparcia i pomocy,
- Samodzielnie pogłębia swoją wiedzę.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie wspomagania rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe umożliwiają zdobycie specjalistycznych umiejętności i wiedzy niezbędnej do efektywnego wspierania rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
- Poprawa jakości życia: studia podyplomowe w tej dziedzinie mogą prowadzić do większego poczucia spełnienia zawodowego i osobistego, co wpływa na jakość życia absolwenta.
- Satysfakcja z pomagania innym: pomaganie osobom ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera może przynieść ogromną satysfakcję, wynikającą z obserwacji postępów i sukcesów tych osób.
- Rozwój osobisty studia podyplomowe w tej dziedzinie sprzyjają osobistemu wzrostowi i rozwojowi, dając możliwość poszerzenia horyzontów myślowych i zdobywania nowych umiejętności.
- Stabilność zatrudnienia: specjaliści w dziedzinie wspomagania rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera są poszukiwani przez różne instytucje i organizacje, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia i długoterminowego zabezpieczenia finansowego.
- Poprawa warunków finansowych: ukończenie studiów podyplomowych zwykle wiąże się z wyższymi zarobkami, co może przyczynić się do poprawy warunków finansowych absolwenta.
- Rozwój empatii i zrozumieia: studia podyplomowe w tej dziedzinie uczą empatii i zrozumienia dla osób ze spektrum autyzmu, co może prowadzić do lepszego funkcjonowania w relacjach z innymi ludźmi.
- Praca z multidyscyplinarnymi zespołami: studia podyplomowe w tej dziedzinie uczą współpracy z różnymi profesjonalistami, takimi jak lekarze, psycholodzy, terapeuci i nauczyciele, co może prowadzić do lepszej komunikacji i efektywności w pracy zawodowej.
- Rozwijanie kreatywności: studia podyplomowe w dziedzinie wspomagania rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera uczą twórczego podejścia do problemów, co może prowadzić do odkrywania nowych sposobów radzenia sobie z wyzwaniami w życiu zawodowym i prywatnym.
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe umożliwiają zdobycie specjalistycznych umiejętności i wiedzy niezbędnej do efektywnego wspierania rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
- Poprawa jakości życia: studia podyplomowe w tej dziedzinie mogą prowadzić do większego poczucia spełnienia zawodowego i osobistego, co wpływa na jakość życia absolwenta.
- Satysfakcja z pomagania innym: pomaganie osobom ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera może przynieść ogromną satysfakcję, wynikającą z obserwacji postępów i sukcesów tych osób.
- Rozwój osobisty studia podyplomowe w tej dziedzinie sprzyjają osobistemu wzrostowi i rozwojowi, dając możliwość poszerzenia horyzontów myślowych i zdobywania nowych umiejętności.
- Stabilność zatrudnienia: specjaliści w dziedzinie wspomagania rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera są poszukiwani przez różne instytucje i organizacje, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia i długoterminowego zabezpieczenia finansowego.
- Poprawa warunków finansowych: ukończenie studiów podyplomowych zwykle wiąże się z wyższymi zarobkami, co może przyczynić się do poprawy warunków finansowych absolwenta.
- Rozwój empatii i zrozumieia: studia podyplomowe w tej dziedzinie uczą empatii i zrozumienia dla osób ze spektrum autyzmu, co może prowadzić do lepszego funkcjonowania w relacjach z innymi ludźmi.
- Praca z multidyscyplinarnymi zespołami: studia podyplomowe w tej dziedzinie uczą współpracy z różnymi profesjonalistami, takimi jak lekarze, psycholodzy, terapeuci i nauczyciele, co może prowadzić do lepszej komunikacji i efektywności w pracy zawodowej.
- Rozwijanie kreatywności: studia podyplomowe w dziedzinie wspomagania rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera uczą twórczego podejścia do problemów, co może prowadzić do odkrywania nowych sposobów radzenia sobie z wyzwaniami w życiu zawodowym i prywatnym.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna przyczyny powstawania i rozwoju autyzmu i zespołu Aspergera.
- Zna podstawy psychiatrii i neurologii.
- Zna zasady terapii i rehabilitacji.
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- Funkcjonowanie szkolne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera,
- Psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera,
- Funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego,
- Metody i narzędzia diagnostyczne,
- Modele edukacyjno-terapeutyczne,
- Metody i formy pracy,
- Zagadnienia pracy z rodzicami lub opiekunami dziecka,
- Metodykę wczesnego wspomagania.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Potrafi klasyfikować i diagnozować osoby ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
- Potrafi dobrać metody terapeutyczne oraz metody nauczania i wychowania.
- Potrafi konstruować programy.
- Posiada umiejętności w zakresie rewalidacji indywidualnej, fizjoterapii i treningu umiejętności społecznych.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Analizować medyczne podstawy zaburzeń,
- Określać diagnozę różnicową,
- Określać rolę komputera ,mediów i nowych technologii w terapii osób z zaburzeniami,
- Prezentować różne podejścia do edukacji i terapii,
- Planować i realizować pracę z rodzicami lub opiekunami ucznia,
- Udzielać wsparcia osobom dorosłym oraz określać problemy zatrudnienia tych osób,
- Analizuje metodykę wczesnego wspomagania osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Posiada kompetencje w zakresie komunikacji wspomagającej i alternatywnej.
- Posiada świadomość konieczności zindywidualizowanych działań pedagogicznych w stosunku do osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Jest otwarty na innowacyjną działalność terapeutyczną, rewalidacyjną i rehabilitacyjną.
- Motywuje osoby z deficytami w rozwoju oraz z zaburzeniami psychofizycznymi.
- Potrafi wspierać ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
- Posiada kompetencje do pracy w przedszkolach, wszystkich typach szkół oraz ośrodkach szkolno-wychowawczych.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy zaburzeń pedagogicznych,
- Okazuje empatię potrzebującym wsparcia i pomocy,
- Samodzielnie pogłębia swoją wiedzę.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie wspomagania rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.

Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
Studia podyplomowe na kierunku "Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci zostać profesjonalnym specjalistą z danego obszaru.
Po ukończeniu tego kierunku, będziesz przygotowany do pracy w specjalistycznych ośrodkach, szkołach, placówkach terapeutycznych, a także współpracy z rodzinami osób z autyzmem. Zdobędziesz umiejętności, które pozwolą Ci pomóc w rozwijaniu umiejętności społecznych, emocjonalnych i edukacyjnych osób ze spektrum autyzmu.
Ważność tego zawodu nie może zostać przeceniona – jako specjalista w tej dziedzinie, będziesz pełnić kluczową rolę w procesie rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu. Twoja praca przyczyni się do ułatwienia im codziennego funkcjonowania, a tym samym poprawy ich jakości życia oraz samodzielności.
Decydując się na ten kierunek, otworzysz sobie drogę do kariery pełnej satysfakcji i poczucia spełnienia. Będziesz miał możliwość zmieniać życie osób ze spektrum autyzmu na lepsze, wspierając je w dążeniu do samorealizacji. Nie tylko zyskasz stabilną i satysfakcjonującą pracę, ale także poczucie, że Twój wkład ma realny wpływ na życie innych osób.
Informacje formalne
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Nazwa kierunku: Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
Opłaty
2800,00 zł w jednej racie z góry, lub
1450,00 zł w dwóch ratach, lub
999,00 zł w trzech ratach.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.
Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.
Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:
- Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Wspomaganie rozwoju, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
- Wzrost kompetencji: studia podyplomowe umożliwiają zdobycie specjalistycznych umiejętności i wiedzy niezbędnej do efektywnego wspierania rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
- Poprawa jakości życia: studia podyplomowe w tej dziedzinie mogą prowadzić do większego poczucia spełnienia zawodowego i osobistego, co wpływa na jakość życia absolwenta.
- Satysfakcja z pomagania innym: pomaganie osobom ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera może przynieść ogromną satysfakcję, wynikającą z obserwacji postępów i sukcesów tych osób.
- Rozwój osobisty studia podyplomowe w tej dziedzinie sprzyjają osobistemu wzrostowi i rozwojowi, dając możliwość poszerzenia horyzontów myślowych i zdobywania nowych umiejętności.
- Stabilność zatrudnienia: specjaliści w dziedzinie wspomagania rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera są poszukiwani przez różne instytucje i organizacje, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia i długoterminowego zabezpieczenia finansowego.
- Poprawa warunków finansowych: ukończenie studiów podyplomowych zwykle wiąże się z wyższymi zarobkami, co może przyczynić się do poprawy warunków finansowych absolwenta.
- Rozwój empatii i zrozumieia: studia podyplomowe w tej dziedzinie uczą empatii i zrozumienia dla osób ze spektrum autyzmu, co może prowadzić do lepszego funkcjonowania w relacjach z innymi ludźmi.
- Praca z multidyscyplinarnymi zespołami: studia podyplomowe w tej dziedzinie uczą współpracy z różnymi profesjonalistami, takimi jak lekarze, psycholodzy, terapeuci i nauczyciele, co może prowadzić do lepszej komunikacji i efektywności w pracy zawodowej.
- Rozwijanie kreatywności: studia podyplomowe w dziedzinie wspomagania rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera uczą twórczego podejścia do problemów, co może prowadzić do odkrywania nowych sposobów radzenia sobie z wyzwaniami w życiu zawodowym i prywatnym.
Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada wiedzę:
- Zna przyczyny powstawania i rozwoju autyzmu i zespołu Aspergera.
- Zna podstawy psychiatrii i neurologii.
- Zna zasady terapii i rehabilitacji.
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- Funkcjonowanie szkolne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera,
- Psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera,
- Funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego,
- Metody i narzędzia diagnostyczne,
- Modele edukacyjno-terapeutyczne,
- Metody i formy pracy,
- Zagadnienia pracy z rodzicami lub opiekunami dziecka,
- Metodykę wczesnego wspomagania.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada umiejętności:
- Potrafi klasyfikować i diagnozować osoby ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
- Potrafi dobrać metody terapeutyczne oraz metody nauczania i wychowania.
- Potrafi konstruować programy.
- Posiada umiejętności w zakresie rewalidacji indywidualnej, fizjoterapii i treningu umiejętności społecznych.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- Analizować medyczne podstawy zaburzeń,
- Określać diagnozę różnicową,
- Określać rolę komputera ,mediów i nowych technologii w terapii osób z zaburzeniami,
- Prezentować różne podejścia do edukacji i terapii,
- Planować i realizować pracę z rodzicami lub opiekunami ucznia,
- Udzielać wsparcia osobom dorosłym oraz określać problemy zatrudnienia tych osób,
- Analizuje metodykę wczesnego wspomagania osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent posiada kompetencje społeczne:
- Posiada kompetencje w zakresie komunikacji wspomagającej i alternatywnej.
- Posiada świadomość konieczności zindywidualizowanych działań pedagogicznych w stosunku do osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Jest otwarty na innowacyjną działalność terapeutyczną, rewalidacyjną i rehabilitacyjną.
- Motywuje osoby z deficytami w rozwoju oraz z zaburzeniami psychofizycznymi.
- Potrafi wspierać ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
- Posiada kompetencje do pracy w przedszkolach, wszystkich typach szkół oraz ośrodkach szkolno-wychowawczych.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
- Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy zaburzeń pedagogicznych,
- Okazuje empatię potrzebującym wsparcia i pomocy,
- Samodzielnie pogłębia swoją wiedzę.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).
Studia adresowane są do osób:
- Które pragną zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie wspomagania rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
- Które chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli.
Celem studiów podyplomowych jest:
- Przygotowanie słuchaczy do pracy z dziećmi z autyzmem lub zespołem aspergera oraz do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z uczniem ze zdiagnozowanym autyzmem lub zespołem aspergera, jak i również do pracy z dziećmi z autyzmem lub zespołem Aspergera
- Umożliwienie nauczycielom posiadającym kwalifikacje pedagogiczne:
- Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie uprawnień do nauczania przedmiotu w szkołach.
- Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu.
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności, kompetencji społecznych i kwalifikacji potrzebnych do nauczania przedmiotu oraz rozbudzania i rozwijania zainteresowań uczestników procesu dydaktycznego.
- Pogłębienie wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotu oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki wśród uczestników studiów.
- Zapoznanie Słuchaczy z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela przedmiotu.
- Przygotowanie absolwentów do:
- Wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).
- Organizacji bezpiecznych zajęć i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wyposażenie słuchaczy w:
- Wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie,
- Wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) określonego przedmiotu na danym etapie edukacyjnym,
- Wiedzę praktyczną, gromadzoną poprzez realizowane praktyki, której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu (rodzaju zajęć) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.