Studia podyplomowe

Lubelska Szkoła Wyższa

Zarządzanie placówkami oświatowymi

Studia podyplomowe

Zarządzanie placówkami oświatowymi

Zarządzanie placówkami oświatowymi

Studia podyplomowe na kierunku "Zarządzanie placówkami oświatowymi" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Oferowane przez nas studia umożliwią Ci zdobycie szerokich i specjalistycznych kompetencji z zakresu administrowania sprawami placówek oświatowych. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci w sposób profesjonalny zarządzać placówkami tego typu.

Przez czas trwania studiów zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania placówką edukacyjną. Przygotujesz się do pracy, która wpływa na życie wielu młodych ludzi i ich rodzin, a także na rozwój lokalnej społeczności. Pomyśl o tym, jak ważne jest stworzenie odpowiednich warunków dla procesu kształcenia – Ty jako menedżer placówki będziesz miał na to bezpośredni wpływ.

Twoja praca będzie wymagać zarówno umiejętności organizacyjnych, jak i przywódczych. Będziesz odpowiedzialny za całą strukturę instytucji oświatowej, od jej finansów, poprzez kadrę, aż po relacje z uczniami i ich rodzicami. To właśnie Ty będziesz podejmować kluczowe decyzje, mające na celu ciągłe doskonalenie i rozwój placówki.

Wybierając ten kierunek studiów podyplomowych, zyskasz nie tylko wiedzę i umiejętności niezbędne do pełnienia roli menedżera placówki oświatowej, ale również poczucie spełnienia i satysfakcji z wpływania na jakość edukacji w szkole, której zarządzasz. Twoja praca będzie przyczyniać się do poprawy jakości życia uczniów, ich rodzin oraz społeczności lokalnej.

Studia podyplomowe na kierunku "Zarządzanie placówkami oświatowymi" to wybór, który może odmienić nie tylko Twoją karierę zawodową, ale także Twoje życie. Dając Ci możliwość przyczynienia się do rozwoju młodych pokoleń i lokalnych społeczności, otworzą przed Tobą drzwi do satysfakcjonującej i wartościowej kariery.

Zarządzanie placówkami oświatowymi

Zarządzanie placówkami oświatowymi

Studia podyplomowe na kierunku "Zarządzanie placówkami oświatowymi" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Oferowane przez nas studia umożliwią Ci zdobycie szerokich i specjalistycznych kompetencji z zakresu administrowania sprawami placówek oświatowych. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci w sposób profesjonalny zarządzać placówkami tego typu.

Przez czas trwania studiów zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania placówką edukacyjną. Przygotujesz się do pracy, która wpływa na życie wielu młodych ludzi i ich rodzin, a także na rozwój lokalnej społeczności. Pomyśl o tym, jak ważne jest stworzenie odpowiednich warunków dla procesu kształcenia – Ty jako menedżer placówki będziesz miał na to bezpośredni wpływ.

Twoja praca będzie wymagać zarówno umiejętności organizacyjnych, jak i przywódczych. Będziesz odpowiedzialny za całą strukturę instytucji oświatowej, od jej finansów, poprzez kadrę, aż po relacje z uczniami i ich rodzicami. To właśnie Ty będziesz podejmować kluczowe decyzje, mające na celu ciągłe doskonalenie i rozwój placówki.

Wybierając ten kierunek studiów podyplomowych, zyskasz nie tylko wiedzę i umiejętności niezbędne do pełnienia roli menedżera placówki oświatowej, ale również poczucie spełnienia i satysfakcji z wpływania na jakość edukacji w szkole, której zarządzasz. Twoja praca będzie przyczyniać się do poprawy jakości życia uczniów, ich rodzin oraz społeczności lokalnej.

Studia podyplomowe na kierunku "Zarządzanie placówkami oświatowymi" to wybór, który może odmienić nie tylko Twoją karierę zawodową, ale także Twoje życie. Dając Ci możliwość przyczynienia się do rozwoju młodych pokoleń i lokalnych społeczności, otworzą przed Tobą drzwi do satysfakcjonującej i wartościowej kariery.

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom:
    1. Zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych z zakresu analizy potencjału ludzkiego, planowania zatrudnienia, rekrutacji, selekcji i zwalniania pracowników.
  2. Przygotowanie absolwentów w zakresie, jak tworzyć zintegrowane zespoły pracowników, planować indywidualne kariery zawodowe, dokonywać podziału zadań, rozwijać potencjał pracowników.
  3. Umożliwienie absolwentom dostępu do wiedzy z obszarów strategii tworzenia sprawnego systemu komunikacyjnego w placówce oświatowej, zarówno komunikacji wewnętrznej jak i zewnętrznej.
  4. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Kierowania zespołami ludzkimi i pracą zespołową w placówce oświatowej oraz sprawnego posługiwania się systemami informatycznymi w zarządzaniu
    2. Stosowania przepisów prawa regulujących funkcjonowanie placówki oświatowej
    3. Stosowania zasad i norm etycznych w podejmowaniu działań w zakresie zarządzania kadrą kierowniczą i administracyjną placówki oświatowej
    4. Podejmowania współpracy ze środowiskiem lokalnym, oraz innymi placówkami oświatowymi, oraz podmiotami gospodarczymi w szczególności instytucjami życia społecznego i kulturalnego.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Zarządzanie placówkami oświatowymi

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie placówkami oświatowymi w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie placówkami oświatowymi w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Zarządzanie placówkami oświatowymi

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie placówkami oświatowymi w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie placówkami oświatowymi w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom:
    1. Zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych z zakresu analizy potencjału ludzkiego, planowania zatrudnienia, rekrutacji, selekcji i zwalniania pracowników.
  2. Przygotowanie absolwentów w zakresie, jak tworzyć zintegrowane zespoły pracowników, planować indywidualne kariery zawodowe, dokonywać podziału zadań, rozwijać potencjał pracowników.
  3. Umożliwienie absolwentom dostępu do wiedzy z obszarów strategii tworzenia sprawnego systemu komunikacyjnego w placówce oświatowej, zarówno komunikacji wewnętrznej jak i zewnętrznej.
  4. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Kierowania zespołami ludzkimi i pracą zespołową w placówce oświatowej oraz sprawnego posługiwania się systemami informatycznymi w zarządzaniu
    2. Stosowania przepisów prawa regulujących funkcjonowanie placówki oświatowej
    3. Stosowania zasad i norm etycznych w podejmowaniu działań w zakresie zarządzania kadrą kierowniczą i administracyjną placówki oświatowej
    4. Podejmowania współpracy ze środowiskiem lokalnym, oraz innymi placówkami oświatowymi, oraz podmiotami gospodarczymi w szczególności instytucjami życia społecznego i kulturalnego.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Zna teoretyczne i praktyczne podstawy organizacji i zarządzania placówkami oświatowo-wychowawczymi.
  2. Posiada wiedzę dotyczącą ekonomicznych, społecznych i prawnych uwarunkowań funkcjonowania i rozwoju placówek oświatowych.
  3. Zna zasady i cele wykorzystania kontroli oraz nadzoru pedagogicznego w zarządzaniu placówką oświatową.
  4. Posiada wiedzę na temat uwarunkowań procesu planowania i kierowania placówką oświatową.

W zakresie umiejętności absolwent:

  1. Potrafi skutecznie planować, kierować i administrować placówkami oświatowym.
  2. Potrafi zaplanować budżet placówki, identyfikować i wykorzystywać szanse związane z pozyskaniem dodatkowych źródeł finansowania działalności.
  3. Potrafi zastosować wiedzę z obszaru prawa oświatowego, prawa pracy do kierowania placówką oświatową.
  4. Potrafi w sposób skuteczny komunikować się z otoczeniem społecznym.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Docenia znaczenie wiedzy pedagogicznej, ekonomicznej i prawniczej w kształtowaniu i rozwijaniu prawidłowych więzi w środowisku społecznym.
  2. Odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych.
  3. Posiada świadomość zachowania się w sposób profesjonalny i etyczny w pracy zawodowej.
  4. Ma potrzebę uzupełniania wiedzy i doskonalenia umiejętności kierowania zespołem i placówką oświatową.
  5. Reaguje na wszelkie zagrożenia bezpieczeństwa publicznego.
  6. Prawidłowo określa priorytety działań prowadzonych w sytuacjach kryzysowych.
  7. Samodzielnie uzupełnia wiedzę w wymiarze interdyscyplinarnym

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do:

  1. Osób czynnych zawodowo oraz osób poszukujący pracy:
    1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, w zakresie przygotowania do zarządzania placówkami oświatowymi
    2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w zarządzaniu placówkami oświatowymi
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Zarządzanie placówkami oświatowymi" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe na tym kierunku uczą specjalistycznych umiejętności i wiedzy niezbędnej do efektywnego zarządzania placówkami oświatowymi, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
  3. Poprawa jakości życia: studia podyplomowe z zarządzania placówkami oświatowymi mogą prowadzić do lepszego poczucia spełnienia zawodowego, co wpływa na jakość życia absolwenta.
  4. Satysfakcja z wpływania na jakość edukacji: absolwenci tych studiów mają możliwość wpływania na jakość edukacji w placówkach oświatowych, co może przynieść dużą satysfakcję z wykonywanej pracy.
  5. Rozwój osobisty studia podyplomowe z tego kierunku uczą umiejętności przywódczych, negocjacji oraz zarządzania zasobami, co przyczynia się do osobistego wzrostu i rozwoju.
  6. Stabilność zatrudnienia: specjaliści w dziedzinie zarządzania placówkami oświatowymi są poszukiwani przez różne instytucje edukacyjne, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia i długoterminowego zabezpieczenia finansowego.
  7. Poprawa warunków finansowych: ukończenie studiów podyplomowych zwykle wiąże się z wyższymi zarobkami, co może przyczynić się do poprawy warunków finansowych absolwenta.
  8. Zarządzanie zespołami nauczycieli: absolwenci tych studiów mają umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania zespołami nauczycieli, co może prowadzić do lepszej współpracy i efektywności pracy.
Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Zarządzanie placówkami oświatowymi" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe na tym kierunku uczą specjalistycznych umiejętności i wiedzy niezbędnej do efektywnego zarządzania placówkami oświatowymi, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
  3. Poprawa jakości życia: studia podyplomowe z zarządzania placówkami oświatowymi mogą prowadzić do lepszego poczucia spełnienia zawodowego, co wpływa na jakość życia absolwenta.
  4. Satysfakcja z wpływania na jakość edukacji: absolwenci tych studiów mają możliwość wpływania na jakość edukacji w placówkach oświatowych, co może przynieść dużą satysfakcję z wykonywanej pracy.
  5. Rozwój osobisty studia podyplomowe z tego kierunku uczą umiejętności przywódczych, negocjacji oraz zarządzania zasobami, co przyczynia się do osobistego wzrostu i rozwoju.
  6. Stabilność zatrudnienia: specjaliści w dziedzinie zarządzania placówkami oświatowymi są poszukiwani przez różne instytucje edukacyjne, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia i długoterminowego zabezpieczenia finansowego.
  7. Poprawa warunków finansowych: ukończenie studiów podyplomowych zwykle wiąże się z wyższymi zarobkami, co może przyczynić się do poprawy warunków finansowych absolwenta.
  8. Zarządzanie zespołami nauczycieli: absolwenci tych studiów mają umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania zespołami nauczycieli, co może prowadzić do lepszej współpracy i efektywności pracy.
Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Zna teoretyczne i praktyczne podstawy organizacji i zarządzania placówkami oświatowo-wychowawczymi.
  2. Posiada wiedzę dotyczącą ekonomicznych, społecznych i prawnych uwarunkowań funkcjonowania i rozwoju placówek oświatowych.
  3. Zna zasady i cele wykorzystania kontroli oraz nadzoru pedagogicznego w zarządzaniu placówką oświatową.
  4. Posiada wiedzę na temat uwarunkowań procesu planowania i kierowania placówką oświatową.

W zakresie umiejętności absolwent:

  1. Potrafi skutecznie planować, kierować i administrować placówkami oświatowym.
  2. Potrafi zaplanować budżet placówki, identyfikować i wykorzystywać szanse związane z pozyskaniem dodatkowych źródeł finansowania działalności.
  3. Potrafi zastosować wiedzę z obszaru prawa oświatowego, prawa pracy do kierowania placówką oświatową.
  4. Potrafi w sposób skuteczny komunikować się z otoczeniem społecznym.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Docenia znaczenie wiedzy pedagogicznej, ekonomicznej i prawniczej w kształtowaniu i rozwijaniu prawidłowych więzi w środowisku społecznym.
  2. Odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych.
  3. Posiada świadomość zachowania się w sposób profesjonalny i etyczny w pracy zawodowej.
  4. Ma potrzebę uzupełniania wiedzy i doskonalenia umiejętności kierowania zespołem i placówką oświatową.
  5. Reaguje na wszelkie zagrożenia bezpieczeństwa publicznego.
  6. Prawidłowo określa priorytety działań prowadzonych w sytuacjach kryzysowych.
  7. Samodzielnie uzupełnia wiedzę w wymiarze interdyscyplinarnym

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do:

  1. Osób czynnych zawodowo oraz osób poszukujący pracy:
    1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, w zakresie przygotowania do zarządzania placówkami oświatowymi
    2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w zarządzaniu placówkami oświatowymi

Zarządzanie placówkami oświatowymi

Studia podyplomowe na kierunku "Zarządzanie placówkami oświatowymi" skierowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu tego kierunku. Oferowane przez nas studia umożliwią Ci zdobycie szerokich i specjalistycznych kompetencji z zakresu administrowania sprawami placówek oświatowych. Co więcej, nasze studia podyplomowe to gwarancja uzyskania najwyższej jakości edukacji, która pozwoli Ci w sposób profesjonalny zarządzać placówkami tego typu.

Przez czas trwania studiów zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania placówką edukacyjną. Przygotujesz się do pracy, która wpływa na życie wielu młodych ludzi i ich rodzin, a także na rozwój lokalnej społeczności. Pomyśl o tym, jak ważne jest stworzenie odpowiednich warunków dla procesu kształcenia – Ty jako menedżer placówki będziesz miał na to bezpośredni wpływ.

Twoja praca będzie wymagać zarówno umiejętności organizacyjnych, jak i przywódczych. Będziesz odpowiedzialny za całą strukturę instytucji oświatowej, od jej finansów, poprzez kadrę, aż po relacje z uczniami i ich rodzicami. To właśnie Ty będziesz podejmować kluczowe decyzje, mające na celu ciągłe doskonalenie i rozwój placówki.

Wybierając ten kierunek studiów podyplomowych, zyskasz nie tylko wiedzę i umiejętności niezbędne do pełnienia roli menedżera placówki oświatowej, ale również poczucie spełnienia i satysfakcji z wpływania na jakość edukacji w szkole, której zarządzasz. Twoja praca będzie przyczyniać się do poprawy jakości życia uczniów, ich rodzin oraz społeczności lokalnej.

Studia podyplomowe na kierunku "Zarządzanie placówkami oświatowymi" to wybór, który może odmienić nie tylko Twoją karierę zawodową, ale także Twoje życie. Dając Ci możliwość przyczynienia się do rozwoju młodych pokoleń i lokalnych społeczności, otworzą przed Tobą drzwi do satysfakcjonującej i wartościowej kariery.

Informacje formalne

Rodzaj studiów: studia podyplomowe

Nazwa kierunku: Zarządzanie placówkami oświatowymi

Opłaty

2800,00 zł w jednej racie z góry, lub

1450,00 zł w dwóch ratach, lub

999,00 zł w trzech ratach.

Rekrutacja

Trwa rekrutacja wiosenna na studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie placówkami oświatowymi w Lubelskiej Szkole Wyższej w Rykach.

Zajęcia rozpoczynają się już od lipca 2025 r.

Aby rozpocząć studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie placówkami oświatowymi w LSW, należy przejść elektroniczną procedurę rekrutacyjną. Dowiedz się więcej

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu:

+48 81 473 71 79

[email protected]

Najważniejsze atuty
  1. Elastyczne formy nauczania: studia podyplomowe na kierunku "Zarządzanie placówkami oświatowymi" oferują różnorodne formy nauczania, które umożliwiają łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
  2. Wzrost kompetencji: studia podyplomowe na tym kierunku uczą specjalistycznych umiejętności i wiedzy niezbędnej do efektywnego zarządzania placówkami oświatowymi, co przekłada się na wzrost kompetencji zawodowych.
  3. Poprawa jakości życia: studia podyplomowe z zarządzania placówkami oświatowymi mogą prowadzić do lepszego poczucia spełnienia zawodowego, co wpływa na jakość życia absolwenta.
  4. Satysfakcja z wpływania na jakość edukacji: absolwenci tych studiów mają możliwość wpływania na jakość edukacji w placówkach oświatowych, co może przynieść dużą satysfakcję z wykonywanej pracy.
  5. Rozwój osobisty studia podyplomowe z tego kierunku uczą umiejętności przywódczych, negocjacji oraz zarządzania zasobami, co przyczynia się do osobistego wzrostu i rozwoju.
  6. Stabilność zatrudnienia: specjaliści w dziedzinie zarządzania placówkami oświatowymi są poszukiwani przez różne instytucje edukacyjne, co może przyczynić się do stabilności zatrudnienia i długoterminowego zabezpieczenia finansowego.
  7. Poprawa warunków finansowych: ukończenie studiów podyplomowych zwykle wiąże się z wyższymi zarobkami, co może przyczynić się do poprawy warunków finansowych absolwenta.
  8. Zarządzanie zespołami nauczycieli: absolwenci tych studiów mają umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania zespołami nauczycieli, co może prowadzić do lepszej współpracy i efektywności pracy.

Efekty kształcenia

Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  1. Zna teoretyczne i praktyczne podstawy organizacji i zarządzania placówkami oświatowo-wychowawczymi.
  2. Posiada wiedzę dotyczącą ekonomicznych, społecznych i prawnych uwarunkowań funkcjonowania i rozwoju placówek oświatowych.
  3. Zna zasady i cele wykorzystania kontroli oraz nadzoru pedagogicznego w zarządzaniu placówką oświatową.
  4. Posiada wiedzę na temat uwarunkowań procesu planowania i kierowania placówką oświatową.

W zakresie umiejętności absolwent:

  1. Potrafi skutecznie planować, kierować i administrować placówkami oświatowym.
  2. Potrafi zaplanować budżet placówki, identyfikować i wykorzystywać szanse związane z pozyskaniem dodatkowych źródeł finansowania działalności.
  3. Potrafi zastosować wiedzę z obszaru prawa oświatowego, prawa pracy do kierowania placówką oświatową.
  4. Potrafi w sposób skuteczny komunikować się z otoczeniem społecznym.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent:

  1. Docenia znaczenie wiedzy pedagogicznej, ekonomicznej i prawniczej w kształtowaniu i rozwijaniu prawidłowych więzi w środowisku społecznym.
  2. Odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych.
  3. Posiada świadomość zachowania się w sposób profesjonalny i etyczny w pracy zawodowej.
  4. Ma potrzebę uzupełniania wiedzy i doskonalenia umiejętności kierowania zespołem i placówką oświatową.
  5. Reaguje na wszelkie zagrożenia bezpieczeństwa publicznego.
  6. Prawidłowo określa priorytety działań prowadzonych w sytuacjach kryzysowych.
  7. Samodzielnie uzupełnia wiedzę w wymiarze interdyscyplinarnym

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania przedmiotu we wszystkich typach szkół (podstawowych, liceach, technikach oraz szkołach branżowych).

Studia adresowane są do:

  1. Osób czynnych zawodowo oraz osób poszukujący pracy:
    1. Którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, w zakresie przygotowania do zarządzania placówkami oświatowymi
    2. Którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w zarządzaniu placówkami oświatowymi

Cele studiów

Celem studiów podyplomowych jest:

  1. Umożliwienie absolwentom:
    1. Zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych z zakresu analizy potencjału ludzkiego, planowania zatrudnienia, rekrutacji, selekcji i zwalniania pracowników.
  2. Przygotowanie absolwentów w zakresie, jak tworzyć zintegrowane zespoły pracowników, planować indywidualne kariery zawodowe, dokonywać podziału zadań, rozwijać potencjał pracowników.
  3. Umożliwienie absolwentom dostępu do wiedzy z obszarów strategii tworzenia sprawnego systemu komunikacyjnego w placówce oświatowej, zarówno komunikacji wewnętrznej jak i zewnętrznej.
  4. Przygotowanie absolwentów do:
    1. Kierowania zespołami ludzkimi i pracą zespołową w placówce oświatowej oraz sprawnego posługiwania się systemami informatycznymi w zarządzaniu
    2. Stosowania przepisów prawa regulujących funkcjonowanie placówki oświatowej
    3. Stosowania zasad i norm etycznych w podejmowaniu działań w zakresie zarządzania kadrą kierowniczą i administracyjną placówki oświatowej
    4. Podejmowania współpracy ze środowiskiem lokalnym, oraz innymi placówkami oświatowymi, oraz podmiotami gospodarczymi w szczególności instytucjami życia społecznego i kulturalnego.